כיצד נגן על ילדינו מהשמש ומהחום - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

כיצד נגן על ילדינו מהשמש ומהחום

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 05.06.2007

המודעות להתנהגות חכמה בשמש עולה משנה לשנה כשהבעייתיות עולה משנה לשנה בעקבות השינויים לרעה באוזון, לצד הזיהום ואיכות הסביבה הנמצאים בנסיגה משמעותית, כפועל יוצא של העולם המודרני  והמודרניזציה, בצורת זיהומים שלא היו קיימים בעבר.



כיצד נגן על ילדינו מהשמש ומהחום

מאת: דפנה בלזר 'גן ירוק בטבע' קריית אונו

 

המודעות להתנהגות חכמה בשמש עולה משנה לשנה כשהבעייתיות עולה משנה לשנה בעקבות השינויים לרעה באוזון, לצד הזיהום ואיכות הסביבה הנמצאים בנסיגה משמעותית, כפועל יוצא של העולם המודרני  והמודרניזציה, בצורת זיהומים שלא היו קיימים בעבר.

עלינו כמבוגרים לדאוג לילדינו ולבריאותם, תוך הבנה והפנמה שמה שברור לנו כמבוגרים אינו ברור או ידוע כלל וכלל לילדים רכים.

חשוב לדעת ולזכור שתינוקות וילדים מסיבות פיזיולוגיות רגישים פי כמה מאתנו המבוגרים לעוצמת קרינת השמש, בין השאר כי מנגנון קירור גופם אינו מפותח ויעיל כשל מבוגרים ומתוקף כך שהם נוהגים לשהות שעות רבות יותר באור השמש. 

 

כגננת וכאם אני סבורה שיש לשמור על ילדנו מפגעי השמש והחום בקיץ כדרך חיים: הדבר אינו חשוב רק ככלי חינוכי למודעות ולחיים בריאים, אלא גם בעל משמעות לבריאותם העתידית של ילדנו.

 

לכן, בעת חשיפה לשמש יש לנקוט במספר אמצעי זהירות:

·             חשוב מאד להרבות בשתיית מים, ואין הכוונה למיצים ממותקים, וזאת כדי למנוע התייבשות בחום. כשאנו חשופים לשמש גופנו מקורר על ידי זיעה וכתוצאה מכך אנו זקוקים לשתייה מספקת על מנת להחזיר את הנוזלים לגופנו.  יש לשים לב כי ילדים לא תמיד מודעים לכך שהם צמאים ולכן אינם מבקשים או רוצים לשתות. כאן על ההורים להיכנס לתמונה וליזום שתיית מים.

·             עדיף לתכנן את פעילותם של הילדים לאותן שעות בהן קרינת השמש חלשה יחסית וגם נעימה: מדובר על שעות הבוקר המוקדמות (עד 09:00 – 10:00) או בשעות אחר- הצהרים המאוחרות (אחרי 16:00).

·             חשוב להימרח בקרם הגנה בעל מקדם הגנה גבוה המיועד לילדים ולשים קרם  הגנה בתיקי הילדים (הנשלחים עימם לגן הילדים) למריחה נוספת לאחר מספר שעות. יחד עם זאת חשוב לזכור: קרם או תכשיר שמורחים אותו לאחר הצריבה בשמש, אין בכוחם לבטל את הנזקים המצטבריםמהשמש ולכן יש לראותם, כקו הגנה אחרון  לשאר אמצעי ההגנה האחרים ואין לאחז בהם כאמצעי יחיד.

·             יש להקפיד להשתמש במסנן קרינה לשפתיים –קיימיםלכך תכשירים מיוחדים בשוק.

·             חשוב לדאוג שהילדים ילבשו ביגוד מתאים, בגדים קלילים ובהירים: בין השאר, כדי לדאוג לכך כשהילדים מתרחצים במים יותר ממספר דקות, יהיה זה עם חולצה. כמו כן יש להקפיד על  כובע רחב שוליים או עם מצחייה גדולה כדי  שיצל על עור הפנים. כשהשמש חזקה, בים למשל, רצוי גם להרכיב משקפי שמש המסננות את הקרינה העל סגולה ומגנות על העיניים. 

·             הצל בקיץ הוא מקום נעים ומגן יותר, ולכן יש לחפש מקומות מוצלים לבילוי. כך למשל בים  גם בשעות הפחות חמות כאמור, שמשיה רחבת היקף תהיה פתרון יעיל ונכון. בגן הילדים תחת רשת ההצללה וכו'.

 

דוגמא נוספת לחשיבות העניין השייכת גם לצד הבריאותי/אסתטי היא במחקרים המראים כי למעלה ממחצית מהנזקים לעור נגרמים לפני גיל 18 כאשר את התוצאות ניתן לראות גם כעבור שנים בצורת נמשים, כתמים, קמטים וכדומה.

 

 למרות כל האמור חשוב ללמד ולהדגיש בפני הילדים  כי לשמש יתרונות רבים: השמש היא למעשהמקור החייםעל פני כדוה"א, והיא המנוע לצמיחה ולגדילה של כל הסובב אותנו.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו