נזקי חשיפה לשמש בקרב ילדים ותינוקות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

נזקי חשיפה לשמש בקרב ילדים ותינוקות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 03.07.2011

חשיפה אף לזמן קצר, ללא אמצעי הגנה, יכולה בעיקר אצל ילדים בעלי עור בהיר לגרום לנזקים בלתי הפיכים בעור. בכדי למנוע נזקי חשיפה לשמש יש להקפיד על מספר כללים. 



מאת: ד"ר אביקם הראל, מנהל היחידה לעור ילדים, בית חולים לילדים "דנה", מרכז רפואי ת"א

 


נזקי חשיפה לשמש בקרב ילדים ותינוקות

המושג "אמבטיות שמש" שמשמעותו חשיפת תינוקות לשמש לפרקי זמן ארוכים ובאופן בלתי מבוקר היה  מקובל ושכיח בעבר במטרה ליצור ויטמין d בעור ולמניעת מחלת הרככת.  אך מזה זמן רב, כאשר התברר כי חשיפה אף לזמן קצר, ללא אמצעי הגנה, יכולה בעיקר אצל ילדים בעלי עור בהיר לגרום לנזקים בלתי הפיכים בעור, ניתנת תשומת לב רבה לאופן בו ניתן לחשוף ילדים לקרינת השמש.

 

קרני השמש כוללים בתוכם קרניים אולטרה סגוליות   ( מסוג uva ו- uvb) אשר בכוחם לפגוע במטען הגנטי שבגרעין תאי העור , לשנותו ו כתוצאה משינויים אלו להביא עם השנים להתפתחות גידולים סרטניים בעור. בנוסף פוגעת הקרינה האולטרה סגולית בשכבה העמוקה יותר של העור  , הדרמיס, שהינה רקמה המעניקה לעור בעזרת סיבי קולגן אלסטיים את חוזקו וגמישותו ופגיעה בה גורמת לתהליך מואץ של הזדקנות העור. מחקרים רפואיים הראו כי ילדים מתחת לגיל 10 רגישים יותר לנזקי הקרינה האולטרה סגולית גם בשל אי יכולתם לתקן בצורה טובה את הפגיעה במטען הגנטי של תאי העור וגם בשל עובי עורם הדק המאפשר חדירת הקרינה בקלות לשכבת הדרמיס ופגיעה בחוזקו וגמישותו של העור. חשוב לציין כי לעור "זיכרון ארוך טווח" ופגיעה בו ע"י כווית שמש או חשיפה מתמשכת לשמש בגיל הילדות יכולה להתבטא , בגיל מאוחר יותר,  בהתפתחות גידולי עור ממאירים ובתהליכים מואצים של הזדקנות העור (נמשים, קמטים,יובש  ועור דמוי "קלף").

 

בכדי למנוע נזקי חשיפה לשמש יש להקפיד על מספר כללים:

1. יש להיזהר בשעת החשיפה ומשך החשיפה

בחודשי הקיץ(יולי-אוגוסט) יש להימנע מחשיפה בין השעות 10:00-16:00.

משך החשיפה בשעות המותרות תלוי בסוג העור ( עור בהיר שאינו משתזף בקלות ייחשף לזמן קצר יותר מעור כהה הנוטה להשתזף בקלות). בעקרון יש להימנע מחשיפה למשך זמן הגורם לאודם בעור אשר מהווה סימן לכוויה דרגה ראשונה שמשמעותו הינה  חשיפת יתר. תינוקות מתחת לגיל חצי שנה לא יחשפו לשמש.

 

 2. יש להצטייד בכסות ולשהות באזורים מוצלים

מומלץ על לבוש  המאפשר כמה שפחות שטחי עור חשופים והעשוי מבד בעל סריג צפוף (חלק מהבגדים נושאים עליהם תו של "בגד מסנן קרינה"). יש לחבוש כובע ולהצטייד במשקפי שמש עם מסנני קרינה. יש לזכור כי חלק מהקרינה עוברת דרך שמשות הרכב (בעיקר מסוג uva) ולכן יש להשתמש במסנני קרינה על שמשות הרכב (בעיקר השמשה הצדדית ) וגם במגני שמש על העגלות . בעת שהיה בחוף הים או בבריכות שחיה יש לבחור באזורי שהיה מוצלים.

 

3. להקפיד על מריחת קרם הגנה בדרגה בינונית על אזורי הגוף החשופים

יש להקפיד על קרם הגנה הכולל הגנה מכל סוגי הקרינה ׁ(מקרינה מסוג uva+uvb) בדרגה מעל spf  15 . יש  לחזור ולמרוח כל שעתיים (בעיקר לאחר הזעה או רחצה). אין לאגור תכשירי הגנה ויש לחדש המלאי מדי שנה. חלק מתכשירי ההגנה נושאים תווית " לא לשימוש מתחת לגיל חצי שנה" . אין הכוונה כי יש במוצר חומר מזיק אלא שהמוצר לא נבחן על עור של תינוקות בגיל זה. אך כאמור רצוי לא לחשוף בכלל תינוקות בגיל מתחת חצי שנה לקרינת השמש.

 

4. יש להקפיד על חשיפה מדורגת לשמש

ידוע כי כוויות שמש ( וכתוצאה מכך עליה בסיכון לסרטן עור ממאיר) נגרמות בשכיחות גבוה אצל ילדים אשר אינם נחשפים לשמש באופן קבוע אלא רק בסופי- שבוע או בחופשה שנתית. במקרים אלו יש לצמצם את זמן החשיפה בתחילת החופשה ולהעלותו בהדרגה במהלכה.

 

5. ילדים עם שומות מולדות או נרכשות חייבים בזהירות יתר בעת חשיפה לשמש

 

ולסיכום: שימרו על ילדיכם מפני חשיפה לא מבוקרת לשמש על מנת שיגדלו להיות אנשים עם עור בריא ומראה צעיר.       




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו