נס פך השמן, על שמנים מסוכנים ושמנים טובים לתינוק - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

נס פך השמן, על שמנים מסוכנים ושמנים טובים לתינוק

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 23.11.2009

הידעתם שבחלק מהשמנים לעיסוי תינוקות בהם נעשה שימוש נרחב בישראל נמצאים כימיקלים רבים אשר אינם מטיבים עם עורו של התינוק וביניהם שמנים מינרלים (mineral-oil)?



מאת: מערכת mamy


נס פך השמן, על שמנים מסוכנים ושמנים טובים לתינוק

עיסוי התינוקות הפך לטרנד המוני המומלץ עד כדי כך, שבמרפאות טיפת חלב מפנים אמהות לקורס עיסוי לתינוקות, כחלק מתכנית הטיפול ברך הנולד. ואמנם עיסוי תינוקות היא אכן דרך מצוינת להרגעת תינוקות, אך שמני העיסוי בהם משתמשות חלק מהאמהות עלולים להכיל חומרים המסכנים את בריאות התינוק.

 

"שמני עיסוי רבים מכילים חומרים כימיקלים שהשפעתם על הגוף לא נבדקה דיה" אומר ד"ר קובי שמיר טכנולוג ראשי ב"תפוח טכנולוגיות טבעיות". "בין החומרים הנכללים בשמני עיסוי לתינוקות המשווקים בישראל, ניתן למצוא נגזרות של נפט ובנזין, וכן חומרים הסותמים את נקבוביות העור". לדברי ד"ר שמיר, "בחלק מהמקרים יוצרים המרכיבים הללו גירוי ואדמומיות על עורם העדין של תינוקות בני יומם עד לכדי פריחות ואלרגיות של העור, וביתר המקרים אינם תורמים באופן ודאי לבריאותם והרגשתם של התינוקות הנחשפים להם".

 

תינוקות רכים חשופים יותר לכימיקלים ולנזקי הסביבה, וחל איסור נרחב למתן תרופות וחומרים זרים אחרים לתינוקות עקב רגישותם המופלגת. על כן החלה פריחה רחבת היקף של טיפולים אלטרנטיביים להקלה על מצבי מצוקה אצל פעוטות, וביניהם עיסוי מרפא.

 

עיסוי תינוקות נודע בשלל יתרונותיו וביניהם: הרגעה, חיזוק השרירים, הקלה על הנשימה, סילוק ליחה, התגברות על הצטברות גזים, סיוע בעיכול ובסירקולציה של הדם ועוד. כמו כן חוויית העיסוי מסייעת לחיזוק הקשר בין ההורה לתינוק, תורמת להתפתחותו הכללית של התינוק, תורמת לשינה טובה וערבה, ולהתנהגות רגועה ומאוזנת של הרך הנולד.

 

גופו של התינוק הורגל לסביבה חפה מגירויים ולהגנה מבוקרת של הרחם. לאחר הלידה עובר התינוק מסביבה מוגנת ורגועה, לסביבה מלאת גירויים ומסוכנת.

 

חשיפתו של הילד לכימיקלים המגרים את העור, ומחדירים לגופו חומרים החשודים כרעילים, עלולים לפגוע באורח קשה באיכות חייו של התינוק ובבריאותו.

חלק משמני העיסוי לתינוקות מכילים חומרים חשודים כמזיקים

לדברי קובי שמיר, ד"ר לרפואה סינית ונטורופתיה, בשמנים לעיסוי תינוקות בהם נעשה שימוש נרחב בישראל נמצאים כימיקלים רבים אשר אינם מטיבים עם עורו של התינוק וביניהם שמנים מינרלים (mineral-oil).

 

יותר ויותר מחקרים מרמזים על כך ששמנים מינרליים (mineral-oil), שהם למעשה נגזרות של נפט, חשודים כמזיקים לבריאות, ויש מחקרים המרמזים על קשר אפשרי בין שימוש בהם להתפתחות סוגי סרטן שונים – וביניהם סרטן השד. החומר המוכר ביותר מהשמנים המינרליים הוא הווזלין, שה-fda אסר להחדירו למזון אלא בכמויות מזעריות ביותר. בהגדרות יצרני החומר נאסר להשתמש בשמנים מינרליים על פצעים וכוויות מתוך חשש לבריאות המשתמש. כמו כן נאסר למרוח את איזור האף בזמן נזלת מתוך חשש שהחומרים יחדרו לכלי הנשימה.

 

גם קיום יחסי מין תוך עירוב שמנים מינרליים לא מומלץ על ידי היצרן מאותן הסיבות בדיוק של חשש לחדירה לאיברים הפנימיים בגוף. "על כן שימוש בשמנים מינרליים בעיסוי תינוקות הוא כה מעורר דאגה בקרב הורים" אומר ד"ר שמיר.

 

ד"ר שמיר ממליץ על שימוש בשמנים צמחיים לעיסוי עורו העדין של התינוק.

מגוון שמנים לשמירה על עור התינוק

שמן קלנדולה ושמן שקדים

ה'בייבי oil'  מכיל אך ורק שמנים צמחיים טהורים. השמן העדין מתאים לשימוש יומיומי לצורך ניקוי והענקת לחות לעור התינוק לאחר הרחצה או לאחר החלפת חיתולים. כמו כן ניתן להשתמש בו כתוספת לאמבט לשיפור ההרגשה של התינוק ולהרגעתו. ה'בייבי oil'  איננו מכיל שמנים מינרלים ופרבנים שלא כמו מרבית השמנים לעיסוי תינוקות המשווקים בישראל.

 

מיוצר על בסיס שמן שקדים טהור ושמן קלנדולה. הוא מועשר בתמצית שמן הלבנדר ובויטמין e להגנה על העור, וכן בתמצית קמומיל רומאי, הידוע בתכונותיו המרגיעות וניחוחו העדין.

שמן הקלנדולה ידוע כמגן על העור מנזקי מזג האוויר ומהתייבשות, ומעניק לו הגנה והזנה.

שמן השקדים מזין את עור התינוק, מונע יובש ומעניק לתינוק עור קטיפתי רך למגע.

שמן סויה

הסויה נקראת במקרים רבים "צמח פלאי" מכמה סיבות:היא ידועה ברב-גוניות שלה כמקור מזון, שיחי הסויה קלים לגידול  והם משגשגים באקלים חם ולח, ובעיקר בגלל  שהיא מהווה מרכיב מרכזי בתזונה האסיאתית למעלה מ – 5,000 שנה.

  לא לחינם הכריז הקיסר הסיני שנג-ננג בשנת 2737 לפני הספירה כי הסויה הינה אחת מחמשת היבולים הקדושים (הארבעה האחרים היו חיטה, אורז, שעורה ודוחן). פולי סויה היוו מקור מזון עיקרי למיליונים של אנשים במדינות מזרח-אסיאתיות בהיסטוריה וכיום הינם מקור מזון חשוב בכל העולם. בארה"ב נחשפו לראשונה לפולי סויה במאה ה – 18, וכיום מגדלים יותר פולי סויה בארה"ב מאשר בכל מקום אחר בעולם. סויה היו ידועים פעם בשם "הפרה של סין" מאחר והם מקור מצוין לסידן. 

 

פולי סויה מכילים שמונה חומצות אמינו חיוניות, אשר מהוות חלק חיוני בתזונה שלנו אולם אינן מיוצרות בגוף.  כיום מייצרים 110 מליון טונות של סויה בכל יום. בעיקר בארה"ב (50%), ברזיל (20%), ארגנטינה (10%) וסין (8%).  פולי סויה הינם אחד מ"מזונות הקסם" של הטבע. הם מהוים מקור מצוין לחומצות שומן רב-בלתי מסיסות, אך אינם כוללים בכלל כולסטרול, והם מכילים גם מינרלים חיוניים כמו ברזל, אבץ, פוספט, סידן, וויטמינים כמו חומצה פולית.  פולי סויה הינם מקור מצוין לחלבון, פחמימות וחומצות שומן בלתי-רוויות.  ניתן להכין מפולי סויה חלב, טופו ,קמח ,שמן, קפה ועוד.

 

עם זאת, מה שפחות ידוע הוא שפולי הסויה מכילים שמן בעל יכולות חיקוי של השומנים הטבעיים שבעור (ליפידים), אשר מסייעים בשמירה על העור כך שישמש כחיץ בפני הסביבה החיצונית. בזכות תכונה זו משתמשים כיום ברפואה בשמן הסויה כ"חומר משמן טבעי" (אמוליינט) ומשתמשים בו בשמני אמבט, קרמים ותחליבים לטיפול מסייע בעור יבש.

יתרונותיו של שמן סויה כאמוליינט (חומר משמן):

שמן סויה מכיל טריגליצרידים הבנויים מגליצרול וחומצות שומן רוויות ובלתי-רוויות , במבנה הדומה לליפידים (שומנים) הטבעיים בעור האדם.

 

עור יבש ומגורה (כפי שקורה במצבים של אקזמה, אטופיק דרמטיטיס ופסוריאזיס ) הינו תוצאה של ירידה בגורמי הלחות הטבעיים של העור (ליפידים). ירידה זו גורמת לפגיעה בהגנה של העור ולעליה באיבוד מים דרך העור.  שמן סויה הינו אמוליינט טבעי אשר מחקה את הליפידים הטבעיים של העור, ופועל בהרמוניה עם העור.  מטרתם של אמוליינטים הינה להחזיר לעור את שכבת ההגנה שלו.

 

 לא קיימים בשוק הרבה מוצרים אשר מכילים שמן סויה ומטרתם לשמן את העור כמו שמן אמבט, משחות, קרמים ועוד. אחד משמני האמבט המבוססים על שמן סויה הוא שמן האמבט של "בלנאום" המשווק בישראל ע"י חברת "ניאופרם". לבלנאום סדרת שמני אמבט לילדים ולמבוגרים  המיועדים לשימוש יומיומי באמבטיה או במקלחת למניעת יובש בעור ולשמירת הלחות של העור. שמן הסויה שבבלנאום מחקה את המרכיבים הטבעיים החסרים בעור, מחזיר לו את הלחות ועוטף אותו בשכבת הגנה.

 

שימוש בבלנאום ברחצה על בסיס יומיומי מונע היווצרות יובש, שומר על לחות העור ומותיר אותו רך ונעים ללא תחושת שמנוניות.

שמן זית

לזית, ובעיקר לשמן הזית, סגולות בריאותיות רבות, שחלקן ידועות עוד מימי קדם. מרבית סגולותיו נובעות ממרכיבו העיקרי- חומצת שומן חד בלתי רווי, אך גם עקב הימצאות נוגדי חמצון (אנטי אוקסידנטים) המיוצגים בעיקר על ידי ויטמינים e,a ופוליפינולים. 

 

לשמן הזית השפעה גדולה בשמירה על עור הגוף והפנים של ילדים ומבוגרים.  שימוש בו באופן סדיר מסייע לבריאותו של העור ומשווה לו מראה קורן.

 

ד"ר גרגורי פיפקו המנהל המקצועי של מעבדת בית הבד של הגולן  מונה שורה ארוכה של יתרונות של שמן הזית לבריאות אצל תינוקות: טיפוח העור והרגעתו, חיזוק מערכת החיסון, שיפור הגדילה וההתפתחות, שיפור תנועתיות המעיים ומניעת עצירות, הגברת הפרשת מיצי מרה וצמצום הסיכוי להיווצרות אבני מרה.

 

"בית הבד של הגולן" משיק סדרת מוצרי טיפוח לאם ולתינוק תחת המותג: olea essence baby .

הסדרה כוללת בשלב ראשון שני מוצרים עיקריים: שמן תינוקות וקרם החתלה המכילים 80% שמן זית ורכיבים טבעיים בלבד.

 

כל מוצרי olea essence baby נטולי  חומרים משמרים, נטולי חומרי תיחלוב, נטולי צבעים וריחות סינתטיים, ולא נוסו על בעלי חיים.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו