עור ואהבה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

עור ואהבה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 07.03.2010

עורו של התינוק הוא המעטפת של גופו, ולכן, השמירה על עורו חיונית לבריאותו.

רופאת הילדים ד"ר איילה ירון, רופאת ילדים וגסטרואנטרולגית ילדים, מומחית מטעם פמפרס  מונה את כל הדרכים להגן על עור התינוק.



כתבה פרסומית
מאת: ד"ר אילה ירון, רופאת ילדים וגסטרואנטרולגית ילדים


עור ואהבה

ההגנה על עור התינוק

עורו של התינוק רגיש ועדין יותר מעורנו שלנו, המבוגרים, ובשל חשיבותו הרבה כמעטפת המגינה של כל הגוף, יש לשמור עליו היטב מפני כל מיני פורענויות, כמו למשל התייבשות והיסדקות. ההגנה הבסיסית של הגוף היא העור, ואם העור מגורה, חיידקים שונים יכולים להיכנס לזרם הדם ולגרום לזיהום. כדי להגן בצורה יעילה על עור התינוק, יש להבין קודם כל מהם גורמי הסיכון וכיצד למנוע פגיעה. ד"ר איילה ירון רופאת ילדים וגסטרואנטרולגית ילדים, מומחית מטעם פמפרס  מסבירה שעור התינוק דק ויבש יותר משל המבוגר, רק עם הבשלת בלוטות הזיעה העור הופך ללח יותר. עצם המעבר של התינוק בעת הלידה מסביבה מימית של הרחם ומי השפיר לסביבה יבשה, האוויר, עלול לייבש את העור.

רגישות עור התינוק

העור הוא איבר לכל דבר, ואחד מתפקידיו הוא לספק הגנה מפני חומרים מזיקים. בנוסף, שטח הפנים

של התינוק גדול משל המבוגר, לכן התינוק רגיש יותר לכוויות ויובש מהשמש, מהרוח המייבשת את העור.

קיימת רגישות גבוהה של עור התינוק גם לפגיעה ממגע עם הפרשות הגוף - ריר, שתן וצואה, וגורמי אלרגיה שונים בסבונים."על מנת להקטין סיכוי לתגובה אלרגית, רצוי לרחוץ את התינוק בסבון ללא צבע וללא בישום, ועם דרגת חומציות (ph) נייטרלית", ממליצה ד"ר ירון. היא מוסיפה שרצוי גם להשתמש בשמן לאמבט כדי לשמור על לחות עור התינוק , ולהקפיד לרחוץ אותו התינוק במים פושרים, לא חמים, מפני שמים חמים מייבשים את העור. לאחר הרחצה בסבון יש לשטוף את התינוק במים נקיים.

לשאלה אם יש קשר בין תזונת התינוק לשמירה על עורו, היא משיבה שלא ידוע על קשר כזה, ושתינוק יונק לא צריך תוספת מים אלא אם מאוד חם בחוץ.

שמירה על עור התינוק

תינוקות רבים סובלים מאדמומיות בעור, ומדלקות באזורי החיתול – כיצד ניתן להקל או למנוע את התופעות האלו? ומהם הפרמטרים שיש לבדוק כשבוחרים חיתול לתינוק, לצורך שמירה על עורו? 

"התופעות הללו ניתנות למניעה או למזעור על ידי ניקוי וייבוש טוב של האזור, וכן בחירת חיתול מתאים", מסבירה ד"ר ירון. לדבריה, חשוב לבחור בחיתול רך שמפחית את החיכוך עם העור ובכך מונע פגיעה בו.

הבחירות הנכונות

חשוב במיוחד לבחור חיתול מאוורר היטב שימנע רטיבות, העלולה ליצור עור מודלק. יש להשתמש בחיתול המסייע בספיגה טובה של שתן וצואה והרחקתם מהעור, למניעת  החמרת הדלקת על ידי חיידקים ופטריות. למשל, כמו החיתול מהסדרה החדשה של "פמפרס פרימיום", שנועד במיוחד לשמירה על עור התינוק. הוא בעל שכבת רשת ספיגה ייחודית שמטרתה לאפשר לנוזלים כמו גם ליציאות הרכות להיספג בתחתית החיתול, כשהיא מרחיקה אותן מעורו של התינוק במהירות ושומרת עליו נקי ויבש. יש בו גם שכבה חיצונית "נושמת" המסייעת לאוויר לזרום דרך החיתול אל העור, כדי לסייע במניעת גירויים.

ד"ר ירון מוסיפה שבלילה רצוי לבחור חיתול טוב המקנה הגנה על מנת לא להעיר את התינוק לצורך החתלה (כמובן, בחודשים הראשונים התינוק בדרך כלל מתעורר לצורך אכילה, ואז ניתן ורצוי לחתל אותו).

המלצות להתאמה מושלמת

מומלץ להקפיד על החלפת חיתול בתדירות גבוהה של בין 3-5 שעות (סמוך ללידה בד"כ כל שלוש  שעות). יש להקפיד על התאמה טובה של  גודל החיתול: אם החיתול קטן מדי, הוא יגרום לחיכוך וכך יגביר הסיכון לפגיעה בעור, ואם החיתול גדול מדי, יהיו דליפות לאזורי הבטן והגב. כשיש בחיתול צדדים נמתחים וגמישים במיוחד, כמו בסדרת החיתולים החדשה של "פמפרס פרימיום" למשל, הדבר מסייע מסייע להתאמה מושלמת לגוף התינוק.

 

עורו של התינוק הוא למעשה איבר החישה הגדול ביותר ומהווה את השער שלו לעולם. מגע עדין וליטוף מרגיעים את התינוק, מפחיתים מתח, ומכינים אותו לשנת לילה טובה. אין לשכוח שהתינוק למעשה שוהה בתוך החיתול 24 שעות ביממה, חוץ מאשר בזמן הרחצה, ולכן תחושת הנועם והרכות בחיתול חשובה מאוד. הפחתת גירוי העור והשמירה על רכותו מסייעת גם לקשר הרגשי ולתקשורת בין התינוק למטפלים בו, ולכן נודעת לו חשיבות רבה גם מבחינת ההתפתחות החברתית והרגשית של התינוק.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו