10 דברים שחייבים לדעת אודות הגנה מפני השמש לתינוקו - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

10 דברים שחייבים לדעת אודות הגנה מהשמש לתינוקות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 09.07.2012

יודעים מה ההבדל בין קרם הגנה כימיקלי לקרם הגנה מינראלי? האם קרם שמשאיר לבן ולא נספג זה יותר טוב או פחות טוב? מה קורה במידה ומופיעה נקודת חן או כתם על עורו של התינוק? תשובות לשאלות ופחדים אלו ואחרים בכתבה הבאה.



מאת: ד"ר בוריס צוקרוב, רופא עור ויועץ למותג מוסטלה

 


10 דברים שחייבים לדעת אודות הגנה מהשמש לתינוקות

שימוש בקרם הגנה הוא הכרחי וחיוני במהלך כל השנה, במיוחד כשהדבר נוגע לתינוקות ולילדים שעורם עדין ואינו מפותח ולכן אינו מספק הגנה טובה מהשמש.
1. ישנם סוגים שונים של קרני שמש אולטרה סגולות (
uv) אשר חודרות לעור שלנו:

קרני – uva מייצגות 98% מקרני ה – uv. הן בעלות אורך גל ארוך יותר וקיימות בכל שעות היום, ומכות בעור בכל זמן – גם כשהשמש זורחת וגם כשהשמיים מעוננים.  קרני uva גורמות לעור נזק לטווח ארוך ולהזדקנות העור המתבטא בקמטים, כתמי שמש וסרטן העור.

קרני uvb – המהוות רק 2% מהקרניים האולטרא-סגולות הן בעלות אורך גל קצר יותר, ומגיעות אלינו רק כשהשמש נמצאת ישירות מעלינו (מגיעות לרמה מקסימלית בשעות הצהריים). קרני uvb חזקות יותר ואף יכולות לגרום לכוויה בטווח הקצר. קרניים אלה, שנזקן הביולוגי גדול פי אלף מזה של קרניuva , גורמות לכוויות שמש ולנזק לדי.אן.איי שהוא ככל הנראה זה שאחראי להתפתחותו של סרטן העור (בעיקר מלנומה) ומכאן הצורך להימנע משמש בשעות הצהריים.

מסיבה זו, חוץ משימוש קבוע בכל השנה בקרם הגנה, עדיין צריך להצטייד בקרם ההגנה עליו מצוין כי הוא בעל רכיבים המספקים הגנה אופטימאלית מהשמש, המהווה הגנה הן מקרני uva והן מקרני uvb. מומלץ להצטייד בקרם הגנה בעל מקדם  spf30 לפחות.

2. קיימים שני מרכיבים עיקריים של מסנני קרינה:

מסנני קרינה כימיקלים - מקנים הגנה כימית מפני קרני השמש: מדובר ברכיב שתפקידו בליעת האנרגיה המופצת על ידי קרני השמש, פירוקה והפיכתה לאנרגיה לא מזיקה.
מסנני קרינה אלו חודרים לעור, ולכן יש למרוח אותם לפחות חצי שעה לפני חשיפה לשמש כי רק אז הם מתחילים לפעול.

מסנני קרינה מינרלים - מספקים הגנה פיזית:  ע"י "אפקט המראה": הקרניים פוגעות בעור וחוזרות חזרה לאוויר ללא חדירה לשכבות העור הפנימיות.

מסנני קרינה אלו  אינם חודרים לעור אלא נמצאים עליו, ולכן מספקים הגנה מידית מהשמש עם מריחתם.

היתרון של מסנן הקרינה המינראלי הוא בכך שהינו בעל רכיבים שאינם נספגים כלל בעור התינוק.  מקדם זה נותן הגנה מידית לעור התינוק עם מריחתו.

3. רוב האנשים חושבים כי במידה והקרם מותיר סימנים לבנים על פני הגוף, ואינו נספג בצורה מושלמת בעור, הוא אינו יעיל בהגנה מפני קרני השמש. ההפך הוא הנכון. קרם ההגנה שמותיר סימנים לבנים על העור הוא המומלץ לשימוש כיוון שהוא מספק עמידות לאורך זמן ומגן בצורה אפקטיבית יותר על העור. העובדה כי קרם ההגנה נספג בצורה מהירה מצביע על כך שהוא אינו עמיד לאורך זמן ואינו מספק הגנה לטווח ארוך.

4. מומלץ למרוח את קרם ההגנה בכמות נכבדת על עור הגוף והפנים על מנת להשיג הגנה מקסימאלית ואופטימאלית מפני קרני השמש. מומלץ לעשות זאת לפחות 30-40 דקות לפני שיוצאים מהבית.

מומלץ לחזור על פעולת המריחה ברגע שנראה כי הקרם נספג לגמרי בעור.

השיטה הכפולה: משפחות רבות מבקרות בעונת הקיץ בים ובבריכה ולחשיפה כזו לשמש יש להיערך בהתאם: מלבד מריחת הקרם כחצי שעה לפני היציאה מהבית, יש להימרח שוב כחצי שעה לאחר שמגיעים לים/בריכה ושוב לאחר כל יציאה מהמים.

שאלת ההזעה של הילדים בקיץ מעלה שוב את נושא קרם ההגנה- אכן בתקופה זו ילדים נוטים להזיע יותר, ולכן ככל שהם יותר פעילים ונכנסים למים, יש לחזור על פעולת המריחה שוב.

5. בכל אשר נוגע לתינוקות וילדים, מומלץ להימנע מחשיפת ילדים מתחת לגיל 3 לשמש. רצוי לבחור קרם הגנה המתאים במיוחד לתינוקות וילדים ומכיל חומרים שלא נספגים בעור.

חשוב לציין כי קרם הגנה המכיל מסנני קרינה כימיקלים אינו מאושר לשימוש מתחת לגיל חצי שנה מאחר והיחס של שטח העור לגוף גבוה מאוד, ולכן גם יכולת הספיגה של עור התינוק גדולה יותר. הרכיבים הכימיים המצויים בחלק ממוצרי ההגנה עלולים להיספג לעור התינוק ולהזיק לו.

על כן יש להשתמש בתינוקות אלו בקרמי הגנה המכילים מסנני קרינה שאינם נספגים בעור התינוק (מסנני קרינה מינרלים) מחד, ורכיבים המסייעים בתיקון נזקי השמש ומזינים את עור התינוק מאידך. מוצרים אלו ידידותיים לעור התינוק ואחוזי הספיגה שלהם נמוכים .

7. למה עוד צריך לשים לב כאשר בוחרים קרם הגנה מהשמש לתינוקות?

רצוי לבחור קרם הגנה לא פרבנים (חומרים משמרים) הידועים כאלרגנים (גורמים לאלרגיות) וקיימים בקרמי הגנה מסוימים. רכיבים אלו מסוכנים במיוחד לתינוקות עם עור רגיש במיוחד (כמו תינוקות וילדים הסובלים מאטופיק דרמטיטיס או יובש בעור).  חומרי ריח – קרמי הגנה רבים מכילים חומרי ריח או אלכוהול אשר עלולים לגרום לאלרגיה אצל ילדים ותינוקות. רצוי לבחור קרם הגנה שאינו מכיל חומרי ריח או אלכוהול.

8. חשוב לזכור! קרם הגנה לא "בא במקום" בגדים שמכסים את העור או במקום כובע- חייבים למרוח את קרם ההגנה, להשתדל לשהות במקום מוצל ולדאוג לצרוך נוזלים בצורה גבוהה.

9. השעות המסוכנות מבחינת החשיפה לשמש הן בין 9:00-16:00. מומלץ לא להיחשף לשמש כלל בין השעות 10:00-12:00. אם בכל זאת נחשפים בשעות אלו יש לחזור על מריחת קרם ההגנה לעיתים תכופות ולהשתמש בתכשירים בעלי חומרים מינראליים, מקדמים המכילים סויה, שמן חמניות ועוד.

10. עבור תינוקות וילדים מומלץ לרכוש בגדים מיוחדים וייעודיים המקנים הגנה אופטימאלית מפני קרני השמש- uv protected. ילדים באופן טבעי שוהים זמן רב יותר בחצר ובים ולכן מומלץ להצטייד בכובע, בבגדים ייעודיים אלו ולחזור על מריחת מקדם ההגנה מספר פעמים.

במידה והילד או התינוק סובלים מאדמומיות גבוהה לאחר החשיפה לשמש יש למרוח על גופו באופן מיידי כל קרם לחות המותאם לתינוקות וילדים. על מנת להקל על התחושה הצורבת והחמה מומלץ להלבישו בחולצה רטובה. במידה ומדובר במקרים יותר קשים יש לפנות לרופא עור לייעוץ נוסף- בעיקר עם הופעתן של שלפוחיות.

במידה והילד או התינוק חוזרים משהייה בחצר או בים עם נקודת חן ראשונה או נמשים חדשים שלא הופיעו קודם, יש לפנות לרופא עור לייעוץ וקבלת הערכה.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו