איך מטפלים באלרגיה? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

איך מטפלים באלרגיה?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 10.12.2005

 עונת המעבר הנוכחית תפסה את חלקינו לא ערוכים ורבים מאיתנו מתלוננים על אלרגיות. בהמשך ריכוז של מספר טיפים לטיפול באלרגיה.



מאת: ד"ר דוד פייר אטל, מומחה ברפואת אף אוזן גרון, באדיבות מדיליין.


איך מטפלים באלרגיה?

איך למנוע מצבים של אלרגיה?

 

  • על פי מחקר שבוצע בבית החולים האוניברסיטאי שבאוגוסטה, ארה"ב, נמצא כי ילדים, הגדלים בבתים עם בעלי חיים, הם בעלי סיכון מופחת ללקות באלרגיה. הילדים שנחשפו לבעלי חיים הדגימו סימני אלרגיה מופחתים בתבחין העור המשמש לבדיקת רגישות למחוללי אלרגיה, כאבק בית, אבקני פרחים או דשא. לדברי החוקרים, ילדים אלו בעלי סיכון נמוך גם בחשיפה לאלרגנים אחרים הגורמים להיצרות של דרכי הנשימה, ולמחלת הקצרת (אסטמה) הנגרמת לרוב בשל אלרגיה. לכן המסקנה היא שאם חיים עם חיית מחמד בבית ככלב או חתול, הסבירות שתינוק בן יומו יפתח אלרגיה מצטמצמת, שכן המערכת החיסונית "מתרגלת".
  • מומלץ לקחת תוספי מזון של חיידקי מעיים טובים, כגון: אצידופולוס וביפידוקטריה. ניתן לרכוש בחנויות טבע.
  • מומלץ לחזק את המערכת העיכול על-מנת לצמצם תגובות אלרגיות. הדרך לכך היא באכילת ירקות ופירות טריים, שתיית מיצי ירקות. המזון החי מספק אנזימים, ויטמינים ומינרלים.
  • פעילות גופנית מומלצת לחיזוק הגוף ומאידך יש להקפיד על מנוחה, הרפיה ושחרור ממתחים, המאפשרים את הבראת הגוף.
  • עישון פאסיבי הינו מחולל אלרגיה משמעותי (סיכון של 2 ל-4) בדרכי הנשימה. גם זיהום אוויר מגביר סימפטומים של אלרגיה בדרכי הנשימה.

 

איך לטפל באלרגיה?

 

הטיפול הטוב ביותר  - הימנעות ממגע עם הגורם האלרגני

  • חשוב לברר מהו הגורם האלרגני שפוגע בנו. בדרך כלל אלרגיה קשורה בגורמים חיצוניים: מזון, צמחים, חיות מחמד, עקיצות ועוד.
  • מאכלים לדוגמא שעלולים לגרום לאלרגיה הם מוצרי חלב, לחם, קפה, בוטנים, ביצים. מומלץ להימנע מהמזון האלרגני לפחות חודש, ולראות אם התופעות פוחתות. בעיקר מוצרי חלב הם גורמים אלרגניים אצל רבים ולעיתים הם מחזקים תופעות אלרגניות שנגרמות מסיבות אחרות, לכן טוב להימנע מהם.
  • להשתדל להימנע מהיחשפות לגורם האלרגני. קשה להימנע מעקיצת דבורה או מחשיפה לפריחת האביב ולאבק הבית, אך למרות זאת ניתן תמיד לצמצם את החשיפה לאלרגן ובכך לצמצם גם את הסיכון ואת הסבל. למשל: חולה אלרגני לאבקנים ישקול לעקור את הפרחים בגינתו ואילו חולה אלרגי לחתול ישקול פעמיים אם לרכוש חיית מחמד.

 

טיפול חיסוני – הטיפול הסיבתי היחידי למחלת האלרגיה

אחד הטיפולים הוותיקים, הטבעיים והיעילים ביותר הוא חיסון נגד אלרגיה.

המטרה היא למעשה לנסות "לאלף" את המערכת החיסונית לזהות את החומרים האלרגנים כחומרים טבעיים ולא מזיקים, שאין צורך לפעול נגדם. החיסון יעיל במיוחד כנגד אלרגנים נשאפים, כמו אבקנים, קרדית האבק, פרוות וכן כנגד  ארס דבורים וצרעות.

 

טיפול תרופתי

  • טיפול אנטי היסטמני - כאשר הימנעות אינה אפשרית והתסמינים נמשכים, יש צורך בטיפול תרופתי בהתייעצות עם רופא. קיימים סוגים שונים של תרופות, חלקם משפיעים על התסמינים וחלקם מטפלים בתהליך הדלקתי עצמו והם בעלי אפקט מניעתי, אם כי יש תרופות כגון מיזולן, שהינה בעלת השפעה מניעתית - טיפולית, אשרפעילותה היא אנטי דלקתית ואנטי אלרגית בו זמנית. התרופה מסייעת בהפחתת גודש באף הנובע מנזלת אלרגית או  כרונית. בנוסף, התרופה יעילה להרגעת העור מפני גרד או פריחה.
  • טיפול בסטרואידים – להשגת הקלה מיידית במקרה של אלרגיה חריפה, נהוג לתת תרופות לבליעה או משחות לטיפול מקומי המכילות סטרואידים. הטיפול מפחית נפיחות, דלקתיות וכן הפרשת ריר ונזלת מדרכי הנשימה. הסטרואידים מסייעים בטיפול ובמניעה של הסימפטומים של אסתמה והשימוש בהם עשוי גם להפחית תחושת גרד ואי נוחות.

 

טיפול להקלה בסימפטומים של האלרגיה

 

  • הקלה בגודש באף - כדי להקל על הסימפטומים של האלרגיה המלווים באף גדוש ומנוזל, ניתן להיעזר בטיפות אף. מוטב להשתמש בטיפות אף על בסיס טבעי המבוססים על מי ים.
  • לטיפול חזק יותר מומלץ להשתמש בתרסיס או טיפות, המכילים מרכיבים הפועלים במשולב להקלה מהירה של גודש האף, ובנוסף אנטי-היסטמין להקלה בנזלת האלרגית, ואינם מכילים סטרואידים. ניתן להשיג ללא מרשם רופא. יש לעיין בעלון לצרכן לפני השימוש. אין להשתמש לעתים קרובות או לתקופה ממושכת בלי להיוועץ ברופא.
  • טיפול דרמטולוגי בעור - במקרים של תגובה אלרגית כגון: אסטמה של העור אצל ילדים, ניתן למרוח שמנים או קרמים על בסיס שיבולת שועל. לשיבולת שועל מזן rhealba חומרים פעילים ותכונות ייחודיות לטיפול בעור המגורה, כגון: עמילן, המונע איבוד מים, מרכך ומונע גירויים; חלבונים, המגבירים את תכולת המים באפידרמיס, השכבה החיצונית הדקה של העור, ומשמרים את גמישות העור; ליפידים, המזינים את האפידרמיס ומגנים עליו באמצעות בידודו מגורמים חיצוניים; וכן חומרים אנטי רדיקליים, המונעים נזקים לממברנת התא.



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו