אלרגיה בגיל הרך – טיפים להורים לילדים אלרגנים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

אלרגיה בגיל הרך – טיפים להורים לילדים אלרגנים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 11.07.2009

אכל? שתה? היו מספיק יציאות? מה זו הפריחה הזו? ומה עם הנזלת שלא נגמרת? למכלול הלחצים והתמודדויות שיש לנו עם הרכים הנולדים, כדאי לשים לב לכמה גורמים ספציפיים המיוחדים לעונות המעבר ויכולים לרמז על נטייה לפתח אלרגיה.



מאת: ד"ר רותם מנחם, יו"ר האיגוד לאלרגיה


אלרגיה בגיל הרך – טיפים להורים לילדים אלרגנים

אכל? שתה? היו מספיק יציאות? מה זו הפריחה הזו? ומה עם הנזלת שלא נגמרת? למכלול הלחצים והתמודדויות שיש לנו עם הרכים הנולדים, כדאי לשים לב לכמה גורמים ספציפיים המיוחדים לעונות המעבר ויכולים לרמז על נטייה לפתח אלרגיה. תופעות הלוואי של אלרגיה נתפשות כתופעות אסטטיות (עיניים אדומות, נזלת) אולם ישנם מקרים בהם מעורבים גם כאבי ראש חמורים, שינה לקויה, אירועי קוצר נשימה, התפתחות אסטמה, סינוסיטיס, דלקת זיהומית, בעיות עור וגרד בעיניים.

מהי אלרגיה?
רגישות של מערכת החיסון הגורמת לתגובה מופרזת כנגד גורמים טבעיים או עצמיים שאינם מזיקים בדרך כלל. הנטייה לאלרגיה תלויה ב-2 גורמים:
1. רקע גנטי – הסיכון לפתח אלרגיה אצל ילד שאחד משני הוריו חולה באלרגיה או באסטמה הוא כפול. ילד ששני הוריו או בני משפחה מקרבה ראשונה סובלים מאלרגיה יעלה את הסיכוי לחלות במחלה פי 4.
2. הגורם הסביבתי.

 

אבחון
נכון, הקטנים שלנו מנוזלים הרבה... איך לזהות מתי זה הופך בעייתי? ההנחיות הקליניות לטיפול בנזלת ואסטמה מתמשכת שמחייבות טיפול נוגד דלקת מחייבות בירור אלרגי, שהינו קל ומהיר.
נזלת מתמשכת מוגדרת כנזלת שמופיעה כ- 3-4 פעמים בשבוע ונמשכת מעל חודש ימים. בדר"כ הנזלת האלרגית בהירה (הנזלת הירוקה, הסמיכה ומוגלתית מעידה על התפתחות של זיהום משני ומחייבת טיפול אנטיביוטי). מבחינת אסטמה, יותר משני התקפי קוצר נשימה במהלך היום לפרק זמן של שבוע או במשך הלילה לפרק זמן של חודש מוגדרים כמתמשכים.

 

בדקתם והילד באמת אלרגי, אז מה עושים?

מחקרים הוכיחו כי פעולות אקטיביות פשוטות למניעת הצטברות אבק וגורמים אלרגניים נוספים בבית מביאה להפחתה משמעותעת של התופעות האלרגיות ולכן מומלץ:
לצמצם את החשיפה לאבק הבית - אבק מכיל מספר חומרים הידועים כגורמי אלרגיה שכיחים: קרדית האבק, שיער בעלי חיים והפרשות תיקנים. ולכן כדאי:

  • להימנע משימוש בצעצועים שאי אפשר לשטוף ולנקות בקלות, בעיקר מבובות פרווה שידועות כקרקע להצטברות אבק.
  • להעדיף רצפות חשופות ולא שטיחים.
  • לשטוף את הבית עם סמרטוטי רצפה שאינם צוברים אבק.
  • לשאוב את הספות והווילונות בעזרת שואב אבק עם פילטר.
  • לנסות לסיים את היום במקלחת חמה שעוזרת לשטוף את מחוללי האלרגיות אשר הצטברו במהלך היום בשיער ועל העור.

לטפל באופן יסודי בעובש - מה עושים כדי למנוע הצטברות של עובש, הידוע כמעורר אלרגיות:
כבסו לעיתים קרובות את וילונות האמבטיה, דאגו שהאזור סביב פח האשפה יהיה יבש ונקי, פיתחו חלונות ודלתות והשתמשו במאוורר על מנת להגביר את זרימת האוויר ברחבי הבית. כדי למגר עובש השתמשו בתערובת ביתית של מים ואקונומיקה מה שמבטיח לכם ניקוי יסודי ברחבי הבית ומניעת מעוררי אלרגיות. אל תמקמו שטיחים במקומות מעוררי לחות כמו אמבטיה,שירותים ומטבחים. השתמשו בצבע קירות המונע רטיבות ועובש במקום טאפטים.

שימוש בצמחי נוי -  הורידו את כמות צמחי הנוי ברחבי הדירה. במידה ואתם בעלי גינת נוי, הימנעו מנטיעת עצים שידועים כמפיצי אבקה, כגון: זית, תמר וכדו'. התייעצו עם הגנן, בדרך כלל הוא ידע להמליץ.

חיות מחמד -  אם מדובר במקרה של אלרגיה חמורה, השאירו את ידידכם בחוץ, במרפסת, או בחדר ייעודי. אם אתם בכל זאת לא מוכנים לוותר על חיית המחמד שלכם, דאגו לרחוץ ולספר את החיה בתדירות גבוהה.

מנעו עישון פסיבי מילדיכם - העישון הפסיבי תורם להתפתחות צפצופים אצל ילדים. הסיכון לפתח ציפצופים אצל ילדים לאמהות מעשנות מוגבר ב-70%, והסיכוי לפתח אסטמה עולה ב-20% . מחקרים אחרונים מוכיחים שחשיפה פסיבית של העובר לעישון של האם בזמן הריון, קשורה בהתפתחות מחלות נשימה בעתיד.

טיפול תרופתי – לאחר אבחון האלרגיה והדרכה של רופא מומחה להפחתת החשיפה קיימות מספר דרכים לטיפול תרופתי:
טיפול תרופתי ראשוני במצבים קלים – מתן תרופות אנטי היסטמיניות מהדור השני שפועלות לאורך כל היממה ואינן מרדימות כגון: זילרג'י הנמכרת גם ללא מרשם רופא ומיועדת לגילאי 6 ומעלה ותרופות מרשם כגון אריוס ו- טלפסט 180.

במידה והנזלת מתמשכת או שהתופעות מגיעות לרמה בינונית ומפריעות לתפקוד היומיומי, נהוג לשלב טיפול מקומי נוגד דלקת לאף (באמצעות תרסיסים סטריואידלים) וטיפול אנטי היסטמיני מקומי לאזורי האף והעיניים.
טיפול נוסף הינו טיפול חיסוני שפירושו מתן זריקות של החומרים הטבעיים אליהם אדם רגיש ברמות עולות כדי ליצור סבילות של החומר אליו הוא רגיש.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו