בעיות שמיעה בקרב ילדים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

בעיות שמיעה בקרב ילדים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 10.01.2018

אחת מהבעיות שהורים רבים חווים היא זיהוי בעיות שמיעה אצל פעוטות וילדים קטנים. חלק בעיות השמיעה בקרב הקטנטנים לא יתגלו עד לגיל שנתיים, וזאת בעקבות הזמן שלוקח לילד לפתח יכולות דיבור ותקשורת עם ההורים. אז כיצד מזהים בעיות שמיעה בקרב פעוטות וילדים קטנים- כל התשובות והפתרונות.



מאת: ד"ר אייל רווה, מנהל היחידה לרפואת אף, אוזן, גרון במרכז שניידר לרפואת ילדים


בעיות שמיעה בקרב ילדים

מתי הנורה האדומה צריכה להידלק?

  • עיכוב שפה ודיבור- תינוקות בגילאי שנה עד שנתיים עם בעיית שמיעה עשויים לעכב התפתחות שפה ודיבור, תינוקות וילדים מחקים את השפה והדיבור מהסביבה שלהם ולמעשה, כך לומדים לדבר. לפיכך, אם אין התפתחות שפתית תקינה יש לבדוק אפשרות של ירידה בשמיעה.
  • חוסר תגובה לסביבה- כולנו מגיבים לרעשים ולקולות מהסביבה, בעיקר לקולות חזקים ופתאומיים - תגובות לרעשים פתאומיים רואים כבר בגיל מספר ימים כמו הפסקת פעילות, או בהמשך הפניית ראש לקול דיבור. לכן, אם הילד לא מגיב לאלו - ייתכן בהחלט שהוא סובל מבעיה בשמיעה. 
  • הגברת הטלוויזיה- במידה והילד מגביר את עוצמת הקול בכל פעם שהוא מתיישב מול המסך, ובמיוחד אם הוא עושה זאת גם כשהסלון ריק מאנשים ושקט.
  • בעיות התנהגות ולמידה- כאשר לילד יש בעיות התנהגות, בעיות קשב וריכוז או בעיות למידה יש להתייחס למצב השמיעה שלו שכן, יכול להיות שבעיות אלו מקורן בבעיית שמיעה.

 

הסיבות לבעיות בשמיעה:

  • נוזלים באוזניים- נפוץ בקרב תינוקות בגילאי חצי שנה-שנה. למרבית הילדים זה נמשך עד גיל 4-5 ולעיתים ישנם ילדים גדולים יותר שסובלים מאותה בעיה. המקור של נוזלים באוזניים הם נזלת שבעקבותיה, מערכת השמיעה העליונה נפגעת.
  • דלקות אוזניים- כשישנה דלקת אוזניים ממושכת אז הדבר עלול לגרום לנקב (חור) וכך נוצרת ירידה בשמיעה. בדרך כלל, אם מדובר בדלקת חד פעמית הירידה בשמיעה היא זמנית.
  • רקע גנטי- ישנה ירידה בשמיעה שהיא תורשתית ונגרמת עם הגיל. 
  • מחלות מסוימות ווירוסים- אמנם פחות נפוץ אך גם אלו עשויים להשפיע על השמיעה.
  • חבלת ראש ותאונות דרכים- עלולה גם כן לפגוע בבעיות בשמיעה.

 

מהם הפתרונות?

ראשית, בעיות שמיעה נפוצות אצל ילדים בטווחי גילאי שונים וירידה בשמיעה איננה דבר נדיר וכיום, ישנן פתרונות רבים לכך.
 
תחילה, יש לבצע בדיקת שמיעה, מדובר בבדיקה פשוטה, יעילה ומדויקת. אם הירידה בשמיעה היא ממושכת בעקבות נוזלים באוזניים ישנו ניתוח כפתורים העוזר לנקז את הנוזלים מהאוזן.
 
הפתרונות השגרתיים ביותר לירידה בשמיעה משמעותית הם מכשירי שמיעה. חשוב לזכור שלא מדובר לשימוש בזמן קצר אלא מדובר בתהליך של שיקום השמיעה- כלומר לא מספיק לתת לילד את האפשרות לשמוע טוב יותר, צריך ללמד אותו ואת משפחתו כיצד מתנהגים. לילדים עם בעיות שמיעה בדרגה חמורה יש אופציה של שתל שבלול והוא מאפשר שמיעה למי שמכשיר שמיעה לא מסייע לו.
 
יחד עם זאת, חלק מההורים נרתעים מכך מכיוון שלשתל שבלול ולמכשירי שמיעה נתפסים כפגם שהוא למעשה בעל משמעות חברתית. בעקבות כך, חלק מההורים מתעכבים במתן הפתרון לילד ולכן, השלב הראשון הוא לשדר לילד שזה בסדר וטבעי כי יש יותר מה להפסיד כשהילד פחות מגיב לסביבה וניתן לפנות לתמיכה של גורמים מקצועיים.
 
כיום, לילדים יש מוסדות שתומכים בטיפול בליקויי שמיעה החל מליקויים קלים ועד משמעותיים- עוזרים לאבחן ליקויי שמיעה, מייעצים לגבי שיקום וגם דואגים לסיוע מתאים בבתי ספר- "מיח"א, "שמע". גם באוכלוסייה הדתית ישנם ארגונים מקבילים- שמע קולנו, שמעיה. בנוסף, ישנה זכאות להנגשה של הכיתות (מונגשת אקוסטית) על מנת להתגבר על רעשי סביבה עבור הילדים האחרים.
 
לסיכום, חשוב להתחיל בטיפול מוקדם ככל האפשר, גם מאחר שאיכות השמיעה עלולה להמשיך ולהתדרדר ללא טיפול וגם מאחר שבעיות שמיעה מובילות להתפתחות של בעיות נלוות אשר יכולות להיות מהותיות במיוחד בגיל צעיר - מרכישת מיומנויות שפה ועד לפגיעה חברתית.
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו