האם אתם מרוצים מרופא הילדים שלכם? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

האם אתם מרוצים מרופא הילדים שלכם?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 20.11.2010

רופא ילדים מהווה חלק חשוב בבריאותם של ילדיכם. ובכל זאת, הורים רבים לא שואלים את עצמם: האם אני מרוצה מרופא הילדים של ילדי?



מאת: יעל סנדלר


האם אתם מרוצים מרופא הילדים שלכם?

רופא ילדים הוא חלק בלתי נפרד מהילדות. הביקור אצל רופא הילדים תכוף במיוחד בשנת החיים הראשונה, אך גם בשנה הראשונה בה ילדיכם נחשף לגן הילדים, ונדבק בלא מעט מחלות עד שגופו מתחסן.

גישות שונות לרפואת ילדים

כיום יש הרבה גישות לטיפול בריאותי בילדים. יש הורים שמעדיפים רפואה טבעית, ומוכנים בדרך כלל לפנות לרפואה אלטרנטיבית יקרה. ויש הורים שמעדיפים רפואה קונוונציונאלית. הם מתחלקים לשתי קבוצות: ההורים שאומרים אמן, לכל דבר שהרופא אומר. והורים שצריכים להרגיש שליטה, להיות מעורבים בטיפול הרפואי של ילדם. אלה הורים שיבדקו חמש פעמים אלטרנטיבה לאנטיביוטיקה. ולא ימהרו לתת תרופות, לפני שביררו את הצורך של הילד בתרופה, ולפני שהם חיפשו אלטרנטיבות, או לפחות בדקו בעלון המידע, כל מילה על התרופה שניתנה לילדם.
בנוסף, יש רופאים קשוחים וחמורי סבר - שיכולים להיות נהדרים ומבוקשים אבל הם לא כל כך נחמדים. ויש רופאים חביבים ואפילו כאלה שמתחפשים לליצנים ומשרים אוירה נעימה ורוגע על הילד.

מתי להחליף את רופא הילדים?

כדאי לעצור לרגע, ולחשוב האם רופא הילדים שלכם מטפל בכם היטב? תחשבו רגע עד כמה קשה לעבור בנק. נכון, קשה להשוות זאת, אבל בכל זאת, זאת עובדה: לרוב האנשים קשה לעבור ולהחליף רופא, כאשר הם אינם מרוצים.

אני מציעה לכם לעשות מדי פעם בדק בית:

עד כמה הרופא שלכם זמין? מה הקשר שלכם עם הרופא? עד כמה אתם נותנים בו אמון? האם הוא מטפל בילדיכם כפי שהייתם רוצים? עד כמה הוא הצליח לעזור לכם בעת חרום? האם הוא היה זמין עבורכם בעת מצוקה? מה הקשר של ילדיכם לרופא? האם ילדיכם מגיע לרופא בשמחה? האם הרופא מתייחס אליו בכבוד? האם הרופא שומר על פרטיות ילדיכם בעת הבדיקה? האם הרופא מתעניין במצבו בבית הספר ובבית?

האם הרופא מחטא את ידיו מפציינט לפציינט? האם כאשר אתם מביאים לבדיקה יותר מילד אחד הרופא נוהג לחטא את ידיו מילד לילד? האם הרופא עזר לילדיכם להחלים ממחלותיהם? האם הוא פיספס מחלות, שאם היו מתגלות בזמן, היו חוסכות לילדיכם סבל? כמה זמן אתם מחכים בתור לרופא? האם יש לילדיכם מה לעשות בחדר ההמתנה? האם יש מקרים בהם אתם נכנסים בזמן שבו קבעתם לרופא?

טעויות של רופאים

אזכיר לדוגמא טיפול שקיבלה ביתי מרופא הילדים שלה. הרופא נתן לביתי טיפול לאסטמה, בשתי תרופות זהות, כאשר הרופא חשב בתום לב, שאחת משלימה את השנייה, ולא בדק לרגע, שהילדה מקבלת מינון כפול מן המנה שהייתה אמורה לקבל, בגלל שימוש בשתי תרופות זהות. בוודאי גם אתם נתקלתם באירועים מסוג זה.
כשפניתי לחפש רופא ילדים, מצאתי בעיר אחרת, רופא ראות שהוא גם רופא ילדים, ואימצנו אותו כרופא הילדים שלנו.

אני שומעת סיפורים דומים מהורים גם בנושאי דלקות ראות, קלות של רופאים במתן מרשמי אנטיביוטיקה, ועוד.

 

איך מחליפים רופא ילדים?

הרבה רופאי ילדים, הם רופאים נהדרים, שעונים על צרכי הילדים, ואין סיבה להחליפם. אך אם אתם מרגישים שיש סיבה להחליף את רופא המשפחה, כדאי לא לדחות זאת, ולנצל את תחילת הרבעון הבא, ולעשות מעבר. כדאי לדעת שקופות החולים מאפשרות לעבור מרופא לרופא גם באמצע רבעון, במידה ויש לכם סיבה מוצדקת: זמינות למשל, אם הרופא לא זמין לילדיכם וקובע לכם תור לעוד חודשיים, זאת סיבה טובה לבקש העברה. אבל גם פיספוס, למשל, אם רופא הילדים שלכם לא איתר דלקת ריאות, למרות שילדיכם כבר משתעל שלושה חודשים. אני יודעת שדלקת ראות לא תמיד ניתן לאבחן בשלבים הראשוניים, ובכל זאת, אני חושבת שהורים יודעים ומרגישים מתי יש הזנחה של הילד, ובאילו מקרים הרופא היה ער למצבו של הילד ועקב אחריו.

כאשר רוצים להחליף רופא ילדים, כדאי לבדוק אצל חברים מגן הילדים, או מבית הספר, לאיזה רופא הם הולכים, והאם הם מרוצים מרופא הילדים שלהם? כדאי לבדוק איזורים הסמוכים לביתכם, למשל, אם אתם גרים ברמת השרון, תוכלו לבדוק גם באיזור אפקה ורמת אביב וגם באיזור הרצליה. לפעמים שווה לנסוע לרופא טוב.

בדקו זמינות של הרופא. האם הרופא מקבל בבוקר או אחרי הצהריים?

האם אתם מעדיפים רופא קבוע? או שאתם מוכנים לקבל את הרופאים המתחלפים? בחלק מקופת החולים יש רופאים מגבים לרופא. היתרון של השיטה הזו היא זמינות הרופאים, ואפשרות לקבל חוות דעת שנייה. החיסרון הוא שבעצם לא רופא אחד רואה את ילדיכם באופן קבוע, ולעיתים, לכל רופא יש גישה משלו, ואתם עלולים למצוא את עצמכם מבולבלים בין גישות שונות.

יש הורים שהזמינות של הרופאים מספיקה להם. ויש הורים שמעדיפים רופא אחד זמין.

כדאי להביא בחשבון גם אם ילדיכם סובל מבעיה מסוימת, וזקוק לטיפול ומעקב מיוחדים.

הבריאות בידיים שלנו ההורים

אני רוצה להזכיר, שבריאות הילדים היא בידיים שלנו ההורים. אנחנו אמורים לפקח על הרופא, ולהשגיח ולבדוק ולשאול שאלות. אל תקבלו הכל כמובן מאליו. זכרו שגם הרופא עובד שעות ארוכות, וזמן הביקור שלכם קצר.

ואל תהיו שאננים – אם אתם מרגישים שאתם לא מטופלים בידיים טובות, שווה לחשוב על מעבר לרופא אחר.

 

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו