המנגיומה שמעדיפה לגדול על קטנטנים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

המנגיומה שמעדיפה לגדול על קטנטנים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 09.01.2012

10-12% מהילדים עד גיל שנה סובלים מהמנגיומה – הגידול השפיר השכיח ביותר בילודים. רק  כ-20% מכלל מקרי ההמנגיומה הינם מולדים. ביתר המקרים תופיע ההמנגיומה בחודש הראשון לחיים ותתפתח במהלך השנה הראשונה לחיים.



המנגיומה שמעדיפה לגדול על קטנטנים

10-12% מהילדים עד גיל שנה סובלים מהמנגיומה – הגידול השפיר השכיח ביותר בילודים. רק  כ-20% מכלל מקרי ההמנגיומה הינם מולדים. ביתר המקרים תופיע ההמנגיומה בחודש הראשון לחיים ותתפתח במהלך השנה הראשונה לחיים.

ההמנגיומות נפוצות, ושכיחות כמעט פי 5 אצל בנות. אחת הסברות הנפוצות היא שמקורן בשליית האם. ההמנגיומה מופיעה ע"פ רוב כנקודה או כתם קטן ואדמדם ויכולה להתפשט באופן שעלול להפריע לראיה, לנשימה ולאכילה (כתלות במיקום ההמנגיומה).

 

ההמנגיומה מהווה מטרד ומקור לסבל לילד ולהורה, הן באספקט הרפואי: בשל סיבוכים אפשריים של הבעיה,  והן באספקט הרגשי: בהתמודדות יום יומית  עם ההיבט האסתטי, ההערות והנידוי החברתי שהם חלק בלתי נפרד מהבעיה.

                                                    

טיפולים נפוצים לאורך השנים כללו שימוש בסטרואידים, אינטרפרון, ואפילו התערבויות כירורגיות. המהפך חל בשנים האחרונות הודות לשני גורמים:

א.       שימוש בתרופה שכיחה ללחץ דם, פרופנולול (דרלין) שהוכחה כיעילה מאד במקרים קשים ומפושטים.

ב.       התפתחותו של לייזר הצבע ההבזקי בשנים האחרונות, המאפשר טיפול יעיל בהמנגיומות ראשוניות או שאריתיות לאחר הטיפול התרופתי.

 

ד"ר משה לפידות, מנהל יחידת הלייזר של המרכז הרפואי רבין והנשיא הנבחר של החברה האירופאית ללייזר ברפואת עור, מסביר כי בד"כ טיפול בהנגיומה יהיה בכפוף לדחיפות המקרה, למשל אם קיימת פגיעה או הפרעה לאיבר חיוני כגון: איבר נשימה, פתחי דרכי העיכול, המנגיומה המלווה באי ספיקה לבבית, או כאשר ההמנגיומה גדלה קרוב לאיברים כמו הפה, השפה העליונה, העיניים והאוזניים. קריטריון נוסף לדחיפות הוא במקרים בהם ההמנגיומה גורמת לכיבים או דימומים. ברוב המקרים אין דחיפות, וניתן להמתין עד גיל שנה וחצי לתחילת הספיגה העצמונית.

 

טיפול תרופתי: במקרים קשים או נרחבים, הטיפול בהמנגיומות הנו בעזרת מתן הפרופנולול דרך הפה. התרופה מורידה את נפח ההמנגיומה, מבהירה את הצבע ואת דרגת הבלט שלה. קיים גם  טיפול משחתי מקומי.

 

טיפול בסטרואידים- השימוש בסטרואידים, גורם להתכווצות או מניעת המשך התתפשטות הגידול. ע"פ רוב נשארת חלק מההמנגיומה אשר לא מגיבה לטיפול. טיפול זה אינו מתאים בכל מקרה ופחות מקובל כיום.

 

כירורגיה פלסטית- התערבות כירורגית של היום, נחוצה במקרים שאינם ברי טיפול בשיטות אחרות.

 

הלייזר- בשנים האחרונות חלה התפתחות משמעותית בפתרון מסוג זה. הלייזר מאפשר טיפול ספציפי ברקמת כלי הדם מבלי לגרום נזק לרקמות הבריאות מסביב. הלייזר יכול למנוע את התפשטות הגידול וכן לשפר את חזותו האסטטית. אנרגיית הלייזר באורך הגל המתאים תיבלע בפיגמנט האדום של הגידול ותגרום  להרס הדפנות ונימי הדם.

 

לייזר צבע הבזקי – טכנולוגיה שהתפתחה בשנים האחרונות, יעילה במצבי המנגיומה שטחית, בטיפול יעיל, שאינו פולשני וללא תופעות לוואי.

מכשיר  ה- vbeam מבית סינרון קנדלה, המבוסס על לייזר צבע הבזקי, מציע ספקטרום טיפולים נרחב ומאפשר טיפול יעיל ולא-פולשני. הטיפול בלייזר יוצר פגיעה מבוקרת בשכבה העמוקה של העור (שכבת הדרמיס העמוקה), ופוגע באופן סלקטיבי בנגע עד "חיסול" הנגע וסילוקו על ידי המערכת החיסונית. ל- vbeam מערכת קירור ייחודית המקנה למטופל נוחיות מרבית עם זמן החלמה קצר.

המכשיר מאפשר פעולה חד פעמית בריפוי מהיר, או פעולה איטית במספר טיפולים במרווח של חודשיים בין טיפול לטיפול.

הטיפול באמצעות מכשיר vbeam מתבצע במרפאות של רופאים מומחים ובבתי חולים.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו