הקשר בין יציבה לקויה לבעיות קשב וריכוז אצל ילדים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הקשר בין יציבה לקויה לבעיות קשב וריכוז אצל ילדים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 03.03.2008

לעיתים קרובות  שתי התופעות מתקיימות במקביל. המשותף לשתי התופעות הוא תפקוד העיניים המהווה חלק אינטגראלי ומרכזי בפעולת שתי המערכות. טיפול מוצלח בבעיות היציבה מוביל במקרים רבים לפתירתן של בעיות קשב וריכוז.



מאת: אריק שיש מנהל המכון ליציבה ורפואה משלימה
הקשר בין יציבה לקויה לבעיות קשב וריכוז אצל ילדים

 

 צילום באדיבות 2p סטודיו

נמצא שאצל ילדים קיים קשר בין סטיות ביציבה לבין בעיות קשב וריכוז. לעתים קרובות שתי התופעות מתקיימות במקביל וטיפול מוצלח בבעיות היציבה גורם במקרים רבים לפתירתן של בעיות קשב וריכוז. המכנה המשותף לשתי התופעות הוא תפקוד העיניים, המהווה חלק אינטגראלי ומרכזי בפעולת שתי המערכות.

 לפי התרשמותו של עמיתי, ד"ר קלוד קאהן, רופא ילדים בקופת חולים מכבי, תפקוד לקוי בעיניים (אתרופוריה) גורם  לעתים קרובות לבעיות קשב וריכוז.  הסיבה לכך , שהמאמץ הרב המושקע ע"י הילדים עם בעיות אלו בפעילויות כמו קריאה וכתיבה מביא לעייפות כרונית. בנוסף,  אצל רוב  הילדים הסובלים מבעיות קשב וריכוז קיימת גם בעיית פזילה סמויה (heterophoria) שאינה מאובחנת.

בעיות בתפקוד העיניים הן  הגורמים העיקריים להווצרותן של סטיות ביציבה . 

מערכת היציבה מקבלת מידע על סביבתה החיצונית ועל מיקומו של הגוף במרחב דרך מגוון חיישנים כמו : כפות רגליים, לסתות, העור, העיניים ואחרים. כאשר תפקודו של לפחות אחד מהחיישנים הללו לקוי, כמו תפקוד עיניים למשל, תיגרם סטיה ביציבה.  פזילה סמויה, אותה הזכרתי קודם, היא גם אחד הגורמים לליקויי היציבה.

התהליך עובד גם בצורה הפוכה. סטיה ביציבה נגרמת גם עקב ליקוי בכפות הרגליים. מכיוון שכפות הרגליים והעיניים הם שני החיישנים העיקריים ופועלים בתיאום בו זמני, ליקוי בכפות הרגליים בשלב מסוים יגרום לליקוי גם בתפקוד העיניים. בגלל תיאום הדדי זה חשוב מאוד לתקנם בו זמנית. יתר על כן, מכיוון שמערכת היציבה היא מערכת מעגלית, כל סטיה ביציבה תהיה סיבתה אשר תהיה (פציעה, ניתוח או פגיעה באחד מהחיישנים האחרים) תשפיע לרעה על החיישנים האחרים והעין ביניהם.

ליקויי היציבה עצמם גם הם משפיעים על הופעתן של בעיות קשב וריכוז, ובמקרים אלו ליקוי בעין יכול לשמש כתסמין ולא כמקור הבעיה. מערכת היציבה האחראית (בין השאר) על החזקת הגוף בשלושת מימדי המרחב אל מול כח המשיכה והגוף משקיע אנרגיה רבה בפעולה פשוטה והכרחית זו. כאשר היציבה לקויה, כמו למשל בעקבות פגיעה בתפקוד העניים, נוצרים אילוצים בעמוד השדרה ושרירי השלד צורכים כמות מרובה של גלוקוגן, אנרגיית הסוכרים הזמינה בגוף הפועל כדלק לתפקוד המערכות השונות.

ילדים נמצאים בהתפתחות וגדילה מתמדת וצורכים גלוקוגן בכמויות גבוהות במיוחד. אצלם צריכת היתר של האנרגיה ע"י מערכת היציבה תגרום למחסור גלוקוגן. הגוף ינתב את האנרגיה אל השרירים האחראים על היציבה על חשבון מערכות אחרות, פחות חיוניות מבחינתו. תפישה התואמת גם את ראותה של הרפואה הסינית האנרגטית. בין מערכות שנמצאות בעדיפות נמוכה יותר נמצאות המערכות האחראיות על התפקוד הקוגנטיבי. לכן יתכן מצב בו הילד אינו מצליח לעמוד מול המאמץ הנדרש לקשב וריכוז מפני שמערכת היציבה הלקויה צורכת את רוב מאגר הגלוקוגן ואינה מותירה אנרגיה מספקת לתפקוד יעיל של המערכות האחרות.                                                       

לכן, בגלל הקשר ההדדי בין היציבה לבעיות תפקוד העיניים והשפעתן של בעיות העיניים על היווצרותם של ליקויים בקשב וריכוז, טיפול נכון ביציבה יכול במקרים רבים לפתור גם את הבעיה של הילדים המתקשים.              




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו