טיפול בהתנגדויות ילדים ע"פ פאטץ אדאמס - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

טיפול בהתנגדויות ילדים ע"פ פאטץ אדאמס

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 30.04.2007

ד"ר פאטץ אדאמס וד"ר בואן פ וויט מדברים על טיפול בהתנגדויות של ילדים לנטילת תרופות. תמצית מרתקת מתוך רב שיח שנערך במעריב קונגרסים לרגל ביקורו של פאטץ אדמאס בישראל.



טיפול בהתנגדויות ילדים ע"פ פאטץ אדאמס

בואו לדבר על צחוק ברצינות

 

כחלק מהנושאים שהועלו במהלך הסדנאות המיוחדות אותן ערך פאטץ אדאמס לצד הקולגה ד"ר בואן פ. וויט, במרכז האבניו במתחם שדה התעופה בישראל בנושא הומור בשליחות רצינית. היתה טיפול בהתנגדויות של ילדים בגילאים השונים בזמן בו הם פוגשים כאב / חולי. תפיסת העולם הרווחת הינה התייחסות לכאב או חום הינה התייחסות רצינית, אך היכן הגבול בין התרופה לאבחנה ולסביבה התומכת. מסתבר שישנה גישה הוליסטית קלינית אשר נותנת פתרונות ישימים לטיפול בהתנגדויות למתן תרופה / טיפול, גם כשמופיעה התנגדות ובפרט שהיא רצינית ומהותית. ילדים רבים מגיבים בחשש כשהם מבינים שהם נמצאים במגרש הרפואי וזאת כתוצאה מסיבות רבות ביניהן ניסיון קודם של טיפול אשר בו חשו כאב, פחד מהלא ידוע ומוכר, תגובה מתוך סביבה לא מוכרת ועוד.

 

כחלק מהשימוש האמיתי בצחוק באופן רציני, נקודת המוצא של ד"ר פאטץ אדאמס הינה טיפול בתשומת לב והעברת המסר של אכפתיות אמיתית. מתוך היכרותו העמוקה אותה רכש במחקר עתיר ידע ושנים בקרב 15,000 מטופלים במרפאתו שבארה"ב, למד ד"ר אדאמס כי הצחוק הינו תופעה חשובה ביותר המסייעת במניעת מחלות ולא רק במלחמה נגדן, והיא התרופה היחידה ללא תופעת לוואי ושאין לה סכנה. הצחוק פועל על מערכת הנשימה, מערכת הלב וכלי הדם השרירים, מערכת החיסון ומערכת העצבים. בנוסף מצא ד"ר אדאמס כי הצחוק מפחית כאב ובמהלך חווית הצחוק משתחררים בגוף אנדורפינים (מרכיבים כימיים טבעיים) המשפיעים על הפחתת הכאב. היות שהצחוק מאפשר הסתת דעתנו מהכאב ומנושא מסוים ומאפשר להעניק נקודת מבט שונה ופרספקטיבה אחרת על מצב מסויים, מציע ד"ר אדאמס שימוש בטכניקה הזו בעת מפגש עם התנגדות.

 

ההומור מאפשר להורים ולילד להתמודד עם מצבים קשים ובלתי נסבלים. ההומור (ואין זה חשוב מה מקורו) הינו אלמנט שיש לו חיבור טבעי  עם ילדים וקל מאוד לעשותו. כל הורה ו/או מטפל יודע בדיוק היכן הן הנקודות שניתן להפעיל את הילד. השימוש בצחוק ובהומור לטענתו של ד"ר אדאמס מאפשר לילד לחוש שוב שליטה במצב. מקום של שליטה הוא מקום של בטחון, נוחות, תקווה, שמחה, אהבה ופתיחות.

באמצעות כלי זה ניתן להפוך כל חוויה לחיובית יותר ובריאה יותר והכי חשוב חוויה שפותחת עולם נפלא של תקשורת בין מטופל למטפל הורה לילד. ומה שנותר הוא להכניס את התכנים לעולם זה.

 

פאטץ אדמאס השיב לשאלות שהועלו בסדנא ולהלן תמציתן:

 

כיצד מומלץ להתנהל על מנת להקל על מתן הטיפול הרפואי כדוגמת חיסון, תרופת סירופ לילדים וכד'?

ראשית חשוב להסיט את תשומת הלב מנקודת הטיפול למקום של כייף (fun), הטיפול הינו החלק המשני. להימנע מהפיכתו לחלק המרכזי. הנקודה הראשונית הינה בחירת מיקום המציע סביבה רגועה ושקטה. בסביבה מסוג זה ההורה המטפל אשר לו תפקיד חשוב בתהליך חייב להיות רגוע ולשדר חום, אהבה, חיוך ועוד.

יש לזכור כי הילדים בעלי יכולת לקלוט ולתרגם מסרים רבים בעת ובעונה אחת והם יודעים לאבחון סיטואציה בהם מבוגר נלחץ, לא רגוע, עצבני,   מוטרד או כל תחושה אחרת אשר אותה המבוגר מנסה להסתיר בעת הטיפול. חשוב שכל מסר יהיה אמיתי ומכאן שעל המבוגר לקחת אחריות אמיתית לתהליך ולהתנהל בו נכון. כלל בסיסי הינו שחרור פנימי מהחשש הקיים בקרב המבוגר המטפל מטעויות. אותו חשש מתורגם לפחד פנימי שלא תמיד אנו יודעים לאבחן אותו ולהודות בו וזה הגורם שמלחיץ את המבוגרים באמת. אותו רצון לשלוט בסיטואציה מביא אותנו לעבוד בחיפוש שליטה ומסיט אותנו מהמהות.

היבט נוסף הקשור לשליטה הינו השליטה המבוקשת על ידי המבוגר, אלמנט זה מקטין את המוטיבציה של הילד לשיתוף פעולה.  ש ח ר ר ו!

ש ח ר ר ו!!! ככל שמשחררים יותר גדל הסיכוי לשיתוף פעולה.

 

מה קורה במצב בו אנו ההורים מתנהלים על פי הנחיות הרופאים ובאמצע הדברים קורים אחרת?

הנחיות וכללים הנם ארגז כלים המאפשר להורה להשתמש בטכניקה, אך ברמה הפרקטית חשוב לחשוב על כלים אלו ולתרגל אותם בראש.

לנתח סיטואציות מהעבר ולבחון מה היה טוב ומה היה פחות טוב והיכן ניתן לשפר.

חשובה גם היכולת לאלתר  והינה אינדבדואלית לכל אדם ואדם.

הקו המנחה באלתור הוא לשים את הבעיה בצד ולהפוך את האלתור, החיוך והאווירה הנינוחה לאלמנט המרכזי. להתרכז אך ורק בדברים שיעלו חיוך על פניו של הילד. הכרות מקדימה עם האלמנטים המשעשעים את הילד הנה חשובה על מנת להבטיח תוצאה רצויה בטיפול בהתנגדות הילד.

 חשוב להיות קשוב לצרכיו הנקודתיים של הילד, להעביר את הקרבה, האהבה והאכפתיות, באמצעות אופן הדיבור, ההתנסחות במבט במגע וכו'. 

 

האם ישנם דברים שחשוב להימנע מהם בעת טיפול בהתנגדויות של ילדים במתן סיוע או טיפול ?

אלמנטים שמהם מומלץ להימנע, מרביתם אלמנטים שמתאימים למצבים שונים בשיח עם ילדים ולאו דווקא למצב בו הילד מביע התנגדות לטיפול / סיוע רפואי.

האלמנטים שמהם מומלץ להימנע הינם:

- דיבור שאינו תואם את מבט העין ותנועות הגוף יוצר בלבול בקרב הילד. לדוגמא הורה שיש לו תנועות חסרות סבלנות ודיבור בעל קצב מהיר, המדבר אל הילד במילים יפות.

הילד שקולט, אינו יכול להיות משוכנע שאכן יש כאן אכפתיות אמיתית שאכן קשובים לו באופן מלא, ישנם ילדים שיתרגמו זאת אף להתנהגות חריפה יותר.

- להימנע מעונשים.

- להימנע ממתן דוגמאות שיכולות לגרום לבעיה עתידית, כאלה שיש בהם אלמנטים של הפחדה מהותית של החיים הקיומיים.

- להימנע מהשפעה של לילדים אחרים בסביבה הקרובה של הילד בעיקר בדוגמאות שליליות. 

 

ביקור של פאטץ אדמאס, הינו יוזמה של "עמותת קרן ילדים שלנו" ממרכז שניידר לרפואת ילדים בשיתוף "רשת מרכזי דיאדה" בית מלידה לילדים והורים ו"מעריב קונגרסים". הביקור נערך בחסות "נורופן" לילדים.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו