טיפול בתופעת שלשולי הקיץ אצל ילדים ופעוטות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

טיפול בתופעת שלשולי הקיץ אצל ילדים ופעוטות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 17.07.2008

הקיץ כבר כאן במלוא עוצמתו, והוא מביא עמו שמש, חופש, ים ובילויים אך גם את תחלואי הקיץ. הנפוצות והמטרידות ביותר מבין מחלות הקיץ בקרב ילדים ופעוטות הן  מחלות מערכת העיכול הגורמות להקאות ולשלשולים. אתי בן דוד מנהלת תחום מוצרי צריכה ו- otc בכצט, יצרנית סדרת טיפטיפות מעדכנת במידע, אודות מניעה וטיפול בתופעות השלשול אצל ילדים ופעוטות.



מאת: אתי בן דוד מנהלת תחום מוצרי צריכה ו- OTC בכצט
2P סטודיו

טיפול בתופעת שלשולי הקיץ אצל ילדים ופעוטות

שלשול הוא יציאה נוזלית המופיעה יותר משלוש פעמים ביום. הבעיה שכיחה, יכולה להופיע בכל גיל ובדרך כלל חולפת תוך יום או יומיים ללא כל טיפול. אך שלשול ממושך יכול להיות סימן לבעיה רפואית אחרת. שלשול עלול לגרום להתייבשות, שמשמעותה היא מחסור בנוזלים הנחוצים לגוף לתפקודו התקין. התייבשות מסוכנת בעיקר בקרב פעוטות, ילדים וקשישים, ויש לטפל בה בקדימות על מנת למנוע בעיות רפואיות קשות.

הסיבות לשלשול ומחלות במערכת העיכול הן זיהום חיידקי, נגיפי או טפילי, שימוש בתרופות, הפרעות תפקודיות ורגישות למזון, והסכנה בשלשולים היא התייבשות, כתוצאה מאיבוד נוזלים. תינוקות וילדים מאבדים נוזלים במהירות משום שאחוז המים בגופם גבוה במיוחד (70% ממשקל הגוף בהשוואה ל- 50% במבוגר), קצב הנשימה שלהם מהיר יותר והם סובלים מריבוי יחסי של מחלות עם חום גבוה, הגורמות לאיבוד נוזלים. בנוסף, אצל תינוקות ופעוטות קיים חוסר בשלות של הכליות שמטרתן בין היתר, לווסת את כמות הנוזלים בגוף ולאגור נוזלים לזמן חוסר.

סימני ההתייבשות אצל ילדים עשויים לכלול  פה ולשון יבשים, בכי ללא דמעות, חיתול יבש 3 שעות או יותר לאחר החלפה, בטן שקועה, עיניים ולחיים שקועות, חום גבוה, עייפות או רגזנות, עור שנצבט לא חוזר להיות שטוח. אם מתעורר חשד שהתינוק סובל מהתייבשות יש לפנות מיידית לטיפול רפואי. ברוב המקרים הטיפול היחידי הדרוש הוא החזרת הנוזלים והמלחים שאבדו - במהירות, מאחר שהגוף אינו יכול לתפקד כהלכה כשהם חסרים. התייבשות חמורה הינה מסוכנת במיוחד אצל תינוקות וילדים, שללא טיפול מתאים עלולים אף למות ממנה בתוך מספר ימים. למרות ששתיית מים חשובה ביותר למניעת התייבשות, בזמן שלשלול  המים אינם נספגים היטב במערכת העיכול  ללא תוספת של  מלחים וסוכרים. על מנת להחזיר לגוף כמות מרבית של נוזלים ממליצים הרופאים  על שתיית תמיסה  המכילה הרכב מיוחד של  מים סוכרים ומלחים מיוחדים, בריכוזים מדודים על פי המלצות ארגון הבריאות העולמי (who). 

טיפים למניעה וטיפול בתופעת שלשול הקיץ אצל פעוטות

  • דרושה הקפדה יתרה על שטיפת ידיים במים וסבון לאחר הביקור בשירותים. הקפידו לשטוף היטב גם את הידיים שלכם וגם ידיו של הילד.
  • חשוב מאד להקפיד על שטיפת הפירות והירקות במים וסבון.
  • אין  להשאיר מחוץ למקרר מוצרי חלב ומזונות מבושלים, אפילו לא לזמן קצר.
  • אל תשלחו את הילדים לגן, לביה"ס או לקייטנה עם כריכים המכילים מזונות שעשויים להתקלקל מחוץ למקרר, כמו: חומוס, גבינות, מיונז, נקניק.
  • ילד משלשל – לא לוקחים לבריכה.
  • בסוף כל שימוש בברכה ביתית מתנפחת – יש לרוקן את המים ולקראת השימוש הבא למלא שוב במים נקיים. מים עומדים הם מאגר אדיר לחיידקים.
  • נהוג לחשוב שמרק צח מעוף או בקר, המכיל נתרן, יכול לסייע לטיפול בשלשול והתייבשות ולספיגת המים בגוף, אך כדי שהמים אכן ייספגו יש לספק למערכת העיכול של הפעוט תמיסה שמכילה גם מלחים וגם סוכר (גלוקוז) ביחס מיוחד ומדוד יחד עם המים. במרק עוף המכיל ריכוז גבוהה של מלחים, חסר מרכיב הגלוקוז. גם מיצי פירות, המכילים אשלגן או משקה קולה המכיל חומצה פוספורית לא באמת יכולים לסייע לטיפול בשלשול. הם אינם מומלצים שכן אינם מכילים את האלקטרוליטים – מלחים הדרושים לספיגת המים ויכולים אף להרע את מצב השלשול.
  • בניגוד למה שהיה נהוג בעבר, לאחר שהוחזרו הנוזלים לגוף, ניתן להאכיל את הילד, במזונות שהוא אוהב, רצוי מזון איכותי (כלכלה רגילה), כזה המכיל רכיבי מזון היכולים לתרום להחלמה מהירה של המעי כמו חלבונים (עוף, חביתה או ביצה קשה) ופחמימות (אורז,  תפו"א) וגם בננות, ירקות מבושלים או לפי העדפת הילד, העיקר שיאכל ויתחזק.



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו