טיפים למתן תרופות לילדים חולים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

טיפים למתן תרופות לילדים חולים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 20.01.2009

החורף מכניס הורים רבים "לכוננות מחלות חורף", שמחייבת אותם לגייס את מירב הסבלנות. מעבר למכשולים של הסבל מהמחלה עצמה אצל הקטנים,  נאלצים הורים להתמודד עם הסוגיה של מתן התרופה לילד החולה, שלא תמיד מבין את הקשר שבין נטילת התרופה לבין שיפור ההרגשה שלו. להלן שישה טיפים שיקלו על ההורים המודאגים במתן תרופות חורף לילדים חולים.



שירי כבודי-אביב

טיפים למתן תרופות לילדים חולים

מדובר במשימה לא פשוטה: חלק מהילדים לא אוהבים את טעם התרופה – במיוחד אם מדובר בתרופה הנלקחת בצורת סירופ, במקרים אחרים יש ילדים שפשוט חוששים לבלוע טבליות.

 

אבנר יאראק, רוקח אחראי בחברת התרופות דקסל פארמה (דקסון) נותן שיטות להתמודדות עם הקושי שבבליעת תרופות אצל ילדים :

 

1.       לתת הסברים על חשיבות נטילת התרופה: זוהי שיטה יעילה המיועדת בדרך כלל לילדים בוגרים, המבינים את הצורך ליטול את התרופות משום שנטילת התרופה תביא להקלה  בהמשך / במצבם.

2.       שימוש בתרופות המיועדות ללעיסה: זהו פתרון אלגנטי העונה על  רבות מהבעיות שמנינו בקרב ילדים.  כך יכולים ההורים להקטין את ההתנגדות של הילדים לבליעת התרופה ולהתייחס אליה כאל סוג של ממתק, אם כי יש לסייג התייחסות זאת לתקופת המחלה בלבד.  אם רוצים, ניתן לבלוע את התרופה בעזרת מיץ – כשכמובן לבחור במיצים המכילים ויטאמינים שונים – ובכך גם לענות על הצורך בשתייה מרובה אצל ילדים חולים

3.       ריסוקן של הטבליות: פתרון זה מיועד לילדים שאינם מסוגלים לבלוע תרופות בשל צורתן ומרקמן. במקרים מסוימים יש לילדים אפילו בגילאים בוגרים באופן יחסי קושי אמיתי בבליעת התרופה. במקרים חמורים מדובר על רפלקס הקאה הנוצר עם בליעת התרופה – כך שהתרופה עצמה לא מקושרת עם מתן עזרה וסיוע לילד החולה – אלא כגורם להקאות. (יש לעשות זאת רק באם בעלון המצורף לא רשומה הערה האוסרת על ריסוק התרופות!! ).   

4.       "שוחד": אין מה לעשות, מדובר בנשק יום הדין של ההורים. יכול לבוא בצורת מתן ממתקים שונים או מתן הבטחות, תלוי בגיל הילד.

5.       מתן "חופש הבחירה" לילדים: לפעמים תיעשה ההתמודדות עם מתן התרופות לקלה יותר אם נעניק לילדים קטנים את האפשרות לבחור את התרופה המוצאת חן בעיניהם על פי האיור המתלווה אליה. למשל: לילדה שאוהבת צבע ורוד (או אדום) יהיה אולי פשוט יותר להציע תרופה שעל גב עטיפתה יופיע תות שדה שיסמל את טעמה. יש לשים לב כי חופש הבחירה צריך להעשות בין תרופות המטפלות באותם סימפטומים ולא בתרופות שונות.

6.       מזרק: השימוש במזרק נוח יותר משימוש בכפית כשמדובר בילדים קטנים וגם ניתן להשיג באמצעותה מינונים מדוייקים יותר. ניתן להציג את אפשרות השימוש במזרק כאופצייה משעשעת.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו