תינוק נולד עם קלאב פוט (CLUB FOOT) - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

תינוק נולד עם קלאב פוט (CLUB FOOT)

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 22.03.2005
הורים לתינוקות שנולדו עם קלאב פוט יכולים להיות בטוחים כי לתינוק שלהם (אם מלבד זאת נולד נורמלי) כאשר מטופל ע"י ידיי מומחה, יהיו כפות רגליים שנראות נורמליות ושיתפקדו באופן נורמלי בכל מעשה. קלאב פוט שטופל נכון אינו נחשב נכות ומאפשר באופן מלא לחיים נורמלים ואקטיביים.


תינוק נולד עם קלאב פוט  (CLUB FOOT)

מאת: עידית וגנר 


"
הורים לתינוקות שנולדו עם קלאב פוט יכולים להיות בטוחים כי לתינוק שלהם (אם מלבד זאת נולד נורמלי) כאשר מטופל ע"י ידיי מומחה, יהיו כפות רגליים שנראותנורמליות ושיתפקדו באופן נורמלי בכל מעשה.
קלאב פוט שטופל נכון אינו נחשב נכותומאפשר באופן מלא לחיים נורמלים ואקטיביים."
ד"ר פונזטי, אורטופד ילדים מביתהחולים האוניברסיטאי של איווה סיטי, ממציא שיטת טיפול בקלאב פוט הנותנת תוצאותמצוינות ללא ניתוחים.
שלום לכולם, שמי עידית ואני אמא לאושרי בן החצי שנה. אושרינולד עם קלאב פוט בשתי רגליו. אשמח לחלוק עמכם מעט מניסיוני ומהידע שצברתי לאורךהטיפול באושרי.
ונתחיל ממה זה בעצם קלאב פוט? קלאב פוט הוא בעיה אורטופדיתמולדת ובה כף רגל אחת או שתי כפות הרגלים נוטות פנימה ומעלה. יש שני סוגים של קלאבפוט, אחד תנוחתי (positional) ואחד אמיתי (true clubfoot).
האמיתי הוא זה שדורשטיפול ארוך טווח וגם לו יש שתי טיפול עיקריות, האחת באמצעות ניתוח/ים והשנייה ע"יגיבוס ונעילת נעליים מיוחדות.
הסיפור שלנו מתחיל עם תחילת ההריון, בחו"ל. שםבשבוע העשרים להריון לאחר בדיקת אולטרסאונד שגרתית, הודיעה לנו המיילדת שיש לתינוקקלאב פוט.
המשפט הבא שלה היה: "אל תדאגו גם האחיינית שלי נולדה עם קלאב פוט,היא הייתה כמה שבועות בגבס, אח"כ עשו לה ניתוח והיום בשנות השלושים לחייה היאמתפקדת כרגיל ולא זוכרת כלום".
עודד ואני חזרנו הביתה והתחלנו לבדוק מה זה בכללהדבר שנפל עלינו. היינו מתוחים ועצובים והרגשנו צורך לבדוק במהירה מה עושים.
התחלנו, בחשש מה, לספר לאנשים על קלאב פוט ולהפתעותינו הרבה שמענו כל כך הרבה "אה, גם לאחייני, אחי, דוד, שכן... היה , זה ממש לא נורא", האמת היא שזה הרגיעאותנו. מאוחר יותר גילינו שאחד מכל 450 תינוקות נולד עם הבעיה.
חזרנו לארץובשבוע 32 הלכנו לרופאת נשים לבדיקה שגרתית ויצאנו המומים לאחר שאמרה לנו ש"עדייןיש אפשרות לעשות עוד אולטרסאונד ואם יש עוד משהו לעשות הפלה".
לא האמנו שבשבועכל כך מתקדם היא מציעה בכלל דבר כזה.
הרבה רופאי נשים וגם רופאי ילדים מאודמפחידים הורים לעתיד לגבי הקלאב פוט.
הרוב לא מודעים לשיטת הטיפול החדשהומפחידים מסדרות של ניתוחים בכפות הרגליים. אני לא חושבת שאפגוש הורה לילד, לנער אולמבוגר שנולדו עם קלאב פוט ועברו ניתוחים בכפות הרגליים או שחיים עם קלאב פוט שלאטופל בהצלחה בילדות, שיגיד שבדיעבד היה כדאי להפסיק את ההריון. אנשים עם קלאב פוטשלא תוקן באופן מושלם מתפקדים רגיל בכל מהלך החיים. יש שלעיתים כפות הרגליים כואבותבדרגות שונות או לא גמישות במיוחד, והרבה פעמים הניתוחים כן מצליחים והקלאב פוטנשכח. והיום הסיכוי לתיקון מושלם הוא גדול מאוד בעקבות שיטות התיקוןהחדשניות.
התחלנו לברר בקדחתנות על שיטוט הטיפול השונות, להיפגש עם רופאים.
חומר בעברית לא מצאנו והבטחנו לעצמנו שלאחר שהתינוק ייוולד נקים אתר בעברית.עודד כתב ישירות לד"ר פונזטי באוניברסיטת איווה סיטי וקיבלנו ממנו תשובה תוך יום.

כמה שהתעודדנו.

קצת על הטיפול:
שיטת הטיפול שהייתה נהוגה במרבית המחלקותהאורטופדיות עד לשנים האחרונות כללה גיבוס של הרגליים במשך חודשים מספר (כשבעהחודשים), ניתוח מלא של כף הרגל להסדרת העצמות מחדש, וקיבוע בסד למשך חודשים מספרלאחר הניתוח.
הבעיה בשיטה זו היא שנתונים מראים כי קלאב פוט נוטה לחזור בגיליםמאוחרים יותר.
שיטתו של ד"ר פונזטי היא כבר בת למעלה מ-50 שנה, ויש לו הניסיוןהמוכח ביותר בעולם לטיפול בקלאב פוט. לטענתו, וכן לטענת רופאים אחרים, השיטה מונעתחזרה של הבעיה בגילאים מאוחרים יותר. השיטה של ד"ר פונזטי הגיעה לארץ בשנת 1998ומאז רופאים אורטופדים בכל הארץ עוברים לטפל בה. הצלחת הטיפול משמעה כף רגל חזקה,גמישה וחסרת כאבים. חשוב מאוד למצוא מומחה לשיטה שיטפל בתינוק.
הטיפול בנוי כך:התינוק עובר סדרה של חמישה עד שמונה גיבוסים בני שבוע כל אחד, (אפשר להתחיל אתהגיבוסים כשבוע לאחר הלידה) שלאחריהן התינוק עובר ניתוח קצר בהרדמה מקומית על בסיסאשפוז-יום outpatient)) להארכת גיד אכילס (80% מהילדים).
לאחר מכן הוא צריךלנעול נעליים מיוחדות המחוברות ביניהן במוט (בר bar) כדי לשמור על התיקון. בתחילההתינוק לובש את הנעליים 23 שעות ביממה במשך שלושה חודשים. אח"כ יורדים ל 18 שעותומאוחר יותר כשהילד הולך לשעות השינה בלילה פלוס 2-4 שעות במשך היום- מנוחות צהרים.הטיפול נמשך מינימום עד גיל שלוש. ומדוע?
בגיל שנתיים ברב המכריע של המקריםכפות הרגלים יראו מצוין אך קשה לצפות חזרה. לכן ממליצים לשים את הנעלים עד גילשלוש- ליתר ביטחון. ובמקרים קשים עד גיל ארבע. חשוב מאוד למצוא מומחה לשיטה שיטפלבתינוק. בארץ רופאים רבים משנים את השיטה לפי ראות עיניהם.

אושרי נולד בסוףאוגוסט ולאחר חמישה שבועות - חמישה גיבוסים - כבר תוקן הקלאב פוט. בגיל חודשיים הואעבר ניתוחון של חצי שעה בהרדמה חלקית להארכת הגיד בעקב כדי לאפשר תנועה כלפי מעלהשל כף הרגל. מגיל שלושה חודשים התחלנו להנעיל לו את הנעליים המיוחדות ולאחר 48 שעותהסתגלות קשות התחלנו לראות את האור, ולאחר שבוע אושרי כבר שלט בכל התנועות האפשריותוהיה מאושר. היום אושרי בן חצי שנה ונועל את הנעליים 18 שעות ביממה.
הוא מתהפךמצד לצד, שמח ומאושר, אין זכר לקלאב פוט ואנחנו עוקבים באדיקות אחרי ההנחיות של ד"רפונזטי. נתונים מראים כי מי שעוקב באופן מדויק אחרי ההנחיות יש 6% שקלאב פוט יחזור,וזאת לעומת כ-60% אם לא עוקבים אחרי ההנחיות. ביום השישי למרץ 2004 ד"ר פונזטי חוגגאת יום הולדתו ה-90 והוא עדיין מטפל בתינוקות במלוא המרץ.

הורים לעתיד,היום אתם יכולים לנשום לרווחה הודות לשיטה החדשה ולצפות לילדים בריאים ומאושרים.כיום יש לכם אפשרות לקבל את הטיפול הטוב ביותר עבור תינוקכם.
למידע נוסף ולתמיכהמהורים אחרים לילדים עם קלאב פוט אני מזמינה אתכם לקהילה חמה ותומכתhttp://forums.tapuz.co.il/clubfoot
ובאתר של אושריhttp://truly_clubfoot.tripod.com/תוכלו למצוא חומר מפורט בעבריתעל השיטה והתמודדויות עם כל שלב.

שלכם,
עידית.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו