דלקות אוזניים חוזרות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

דלקות אוזניים חוזרות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 23.03.2005
דלקות אוזניים חוזרות
מאת: עדי צוקר

הסימפטומים
הקלאסיים לדלקת אוזניים הם ילד שמתחיל להשתעל, להיות מנוזל, להעלות חום, להגיב בחוסר שקט ולהראות סימנים של כאב למרות שבמקרים מסוימים הדלקת יכולה להופיע גם ללא חום או חוסר שקט.


דלקות אוזניים חוזרות
מאת: עדי צוקר 
דלקת אוזניים היא מחלה נפוצה אצל ילדים ותינוקות. ידעתם שכ- 35% מהילדים שמגיעים לרופא בגלל חום, סובלים גם מדלקת אוזניים? רוב הדלקות הן באוזן התיכונה, או בשמה הרפואי- otitis media , על כן נתמקד בה במאמר זה.

דלקת אוזניים מופיעה בד"כ בשנים הראשונות לחיי התינוק- בין גיל 0-3. (לאחר גיל 5 שכיחותה פוחתת). הסימפטומים הקלאסיים לדלקת אוזניים הם ילד שמתחיל להשתעל, להיות מנוזל, להעלות חום, להגיב בחוסר שקט ולהראות סימנים של כאב למרות שבמקרים מסוימים הדלקת יכולה להופיע גם ללא חום או חוסר שקט.
הסכנה בדלקות אוזניים היא שהן עלולות להיות קשות ומסוכנות בנוסף לסבל הרב שהן גורמות לילדים. במקרים קשים שמיעתו של הילד נחסמת, ועקב כך יהיה פיגור בתפיסת השפה שלו ובדיבורו.

ממה נוצרת דלקת אוזניים בילדים?
גורמים סביבתיים שעלולים להעלות את שכיחות דלקות האוזניים בילדים:
  • קזאין- שנמצא במוצרי חלב- מגרה את הריריות והן מפרישות ריר. תינוק אינו יודע לקנח את אפו והריר יוצר דלקת באוזניים.
  • בננות, בוטנים, מוצרי בוטנים- שמגרים גם הם את הריריות
  • עישון בקרבת הילד- עישון בסביבת הילד, במיוחד אם מדובר בילד רגיש, מעלה את הסיכון ללקות בדלקת אוזניים.
  • מציצת מוצץ שעות רבות.
  • שתייה בשכיבה- בגלל קשר אף-אוזן-גרון כשהילד שותה בשכיבה קיימת סכנה שהנוזלים ייכנסו למעבר אחר וייצרו זיהום.

    מהם נוזלים באוזניים?
    פעמים רבות במצב של דלקות אוזניים חוזרות או אחרי דלקת אקוטית וחריפה באוזן, מצטברים נוזלים באוזן התיכונה מאחורי עור התוף (serous otitis media), שמעלים את הסיכון לדלקות חוזרות כיון שהם מהווים מצע טוב ותנאי מחיה לחיידקים. אם אינם עוברים מעצמם הם עלולים לפגוע בשמיעה ועקב כך לבעיות בהתפתחות השפה אצל הילד. במקרה זה מציעה הרפואה הקונבנציונלית ניתוח צינוריות שמנקז את נוזלי האוזן.

    תשובתה של הרפואה הקונבנציונלית לטיפול בדלקות אוזניים חוזרות: טיפול אנטיביוטי מונע או ניתוחי "כפתורים". במקרים חמורים במיוחד ניתוח החדרת צינוריות שאמור לנקז את הנוזלים שנוצרים בעקבות הדלקות.
    הבעיה היא, שטיפול אנטיביוטי מונע אינו נעים לילד, מעלה את הסיכון לעמידות בפני אנטיביוטיקה, ומחליש את מערכת החיסון. טיפול לתקופה ארוכה מעלה את הסיכון לקנדידה* בעתיד.

    ניתוח "כפתורים"- ניתוח בו מנקרים את עור התוף, כדי ליצור מעבר החוצה של הנוזלים ולמנוע את הצטברות הנוזלים בחלל האוזן. ניתוח כפתורים הינו הליך שאינו נעים לפעוט, וקורה שהנוזלים ממשיכים להיווצר...

    בעזרת טיפול הומאופתי, ניתן למנוע סבל רב מהתינוק, כבר מדלקת האוזניים הראשונה!!! ניתן להימנע ממתן אנטיביוטיקה שוב ושוב וכך לעזור לילד להחלים מהר יותר, ללא הצורך להיטרטר הלוך ושוב, לבזבז זמן, כסף וסבלנות ללא הביטחון שבכך ריפאנו את המחלה.

    כיצד ההומאופתיה מרפאת את דלקת האוזניים?
    ההומאופתיה מחפשת את שורש המחלה- כלומר ממה הכל התחיל. פעמים רבות זה התחיל ממצב שהיווה סוג של טראומה לילד- מעבר בין מסגרות (כניסה לגן, מעבר דירה), חרדת נטישה (גם אם לא הייתה נטישה בפועל, והילד פירש מצב מסוים כנטישה), אלרגיה למזון מסוים ועוד.

    מתן הרמדי ההומאופתית יתבסס על מידע זה בתוספת להתייחסות לאופיו של הפעוט, אופי ההיריון וכו'. כך ניתנת רמדי אחת ייחודית שתתאים לו ביותר, ולאחריה יהיה שיפור לא רק בדלקת האוזניים, אלא גם תחומים אחרים בחייו, באם אינם מאוזנים: שינה, תיאבון, מרץ, שלווה ועוד. זאת משום שההומאופתיה באה לטפל בטראומה שהתחילה את דלקת האוזניים, ולא להעלים רק את הדלקת.

    יכול להיות שבימים הראשונים תהיה הפרשה מהאוזניים- אין צורך להיבהל מזה. מדובר בהתנקות של הגוף, שלאחריה יהיה שיפור רב בדלקת.

    לדוגמה, טיפלתי בילד בן 5, שחלה בדלקת אוזניים ביום הזיכרון לשואה. מסתבר, שפחד מאד מצפירות, ולא עזרו כל ניסיונות משפחתו להרגיע אותו. 10 דקות לאחר הצפירה החלו כאבים באוזן ימין. ניתן לראות במקרה זה את הקשר בין גוף לנפש: כיון ששמע את הצפירה למרות שניסה להימנע מכך ופחד ממנה, חלה בדלקת אוזניים. בטיפול ההומאופתי התייחסתי לכך שהוא פוחד מצפירות, מחפש את קרבת אימו כל פעם שחש בסכנה ומעדיף להיות בבית רוב שעות היום- שם חש ביטחון. מנה חד פעמית של רמדי הומאופתית שמייצרים מצדף, (calc), הביאה לריפוי מלא של הדלקת תוך כ-4 וחצי שעות.

    יתרונה של ההומאופתיה הוא שהיא מחזקת את מערכת החיסון אצל ילדים, ובכך יכולה לרפא ולמנוע את חזרתה של דלקת האוזניים אחת ולתמיד. בכך נמנע הצורך בניתוח או באנטיביוטיקה. תינוק מגיב מהר מאד לטיפול הומאופתי כיון שעדיין לא עבר דיכוי של אנטיביוטיקה או לחצי החיים, כך שאין גורמים רבים שמפריעים לפעולת הרמדי ההומאופתית. הטיפול ההומאופתי אינו כרוך בתופעות לוואי ואי נעימויות לילד.

    פעמים רבות לא יהיה צורך נוסף בתרופות, כי הדלקת תירפא, האוזן תפסיק להפריש נוזלים והדלקות לא יחזרו לתקופה ארוכה מאד, אם בכלל. אולם הטיפול ההומאופתי אינו בא להחליף ביקורים אצל רופא המשפחה, שמאבחן את מחלת הילד. ההומאופתיה מטפלת ברוב המחלות, אך את אבחונן עושה הרפואה הקונבנציונלית, ומעקב אחרי מטופלים רצוי שייעשה בידי רופא קונבנציונלי ולא רק הומאופת.

    לסיכום, במצבים של דלקת אוזניים שחוזרת על עצמה, כדאי לנסות טיפולים שאינם כרוכים באנטיביוטיקה. דלקת אוזניים שחוזרת שוב ושוב מוכיחה שהאנטיביוטיקה לא עבדה מספיק טוב. ההומאופתיה עוזרת לפתור את בעיית דלקת האוזניים לתמיד, ומונעת ניתוחים מיותרים כמו ניתוח כפתורים.

    ______________________________________________________________ *קנדידה- שמר הנמצא במערכת העיכול שלנו ומתרבה כאשר מערכת החיסון נחלשת.
    התרבות הקנדידה בגופנו גורמת ליציאה מאיזון ופגיעה בתפקודים רבים בגופנו כגון בעיות עיכול, חולשה, עייפות תמידית, אסטמה, פסוריאזיס ועוד.



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו