דלקות עיניים בילדים - דרכים לטיפול - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

דלקות עיניים בילדים - דרכים לטיפול

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 11.06.2008

הילד חזר מהגן ושוב יש לו עיניים אדומות ומפרישות-שוב דלקת? ואולי אלרגיה?

אתם כבר יודעים שמחר הגננת לא תכניס אותו לגן ועוד יום עבודה ירד לטמיון-מה עושים ואיך מטפלים.




מאת: ד"ר דניאל שינהר MD והומיאופת מודרני


2P סטודיו

דלקות עיניים בילדים - דרכים לטיפול

העיניים האדומות והמודלקות נובעות מגירוי או זיהום של הלחמית. זהו קרום שקוף שמכסה את העין ושייך לריריות (כמו רירית הפה והאף) ועלול לעבור גירוי שמתבטא באודם ודלקת.

 

הקדמה

דלקת של הלחמית נובעת מזיהום, אלרגיה או גירוי.

 

הסימנים: אודם, הפרשה מהעין, ובהתאם לסיבת התהליך, גם אי נוחות וגרד. האבחנה הינה לרוב קלינית ולעיתים נלקחות תרביות. הטיפול הינו לרוב בהתאם לגורם .

 

הסיבה השכיחה לדלקת זיהומית הינה וירלית או חיידקית. מחלה זו הינה מדבקת מאד. חומרים רבים יכולים לגרום לתגובה אלרגית והתוצאה החזותית תהיה דומה.

גירוי של הלחמית יכול להיגרם מגופים זרים, רוח, אבק, עשן אדים, חומרים כימיים נדיפים ובעיות אחרות של זיהום אוויר. כמו כן, חשיפה מוגזמת לשמש או סנוור חזק.

הדלקת הינה לרוב חריפה אך יש מצבים כרוניים.

 

כל מקור של זיהום יכול לגרום לדלקת שתתבטא באודם, דמעת והפרשה. הפרשה סמיכה יכולה לגרום לטשטוש הראייה. גרד והפרשה מימית מרמזים יותר על תופעה אלרגית. בצקת של העפעף מחזקת אף היא את האפשרות של תופעה אלרגית. לעומת זאת תחושה של גוף זר בעין, חוסר יכולת להסתכל על מקור אור חזק (פוטופוביה) או הפרשה מוגלתית מרמזים על תהליך זיהומי.

 

רוב דלקות העיניים הזיהומיות, מדבקות מאד ועוברות מאחד לשני במגע ישיר, פיזור טיפתי ולכן כדי למנוע הדבקה, יש לשמור על הגיינת ידיים טובה, להימנע ממגע ידיים בעין הבריאה, להימנע ממגבות משותפות ושימוש בכריות משותפות וכן הימנעות משחייה בבריכה/ים. יש להקפיד לנקות את ההפרשות מהעין ולהשאיר אותן חשופות. על מנת למנוע הדבקה בין אחד לשני מומלץ להשאיר את הילדים בבית ולא לשלוח אותם לגן או לבית הספר.

 

דלקת לחמית וירלית

דלקת זו הינה מדבקת מאד והיא נגרמת על ידי וירוס. הסימפטומים כוללים גירוי, דמעת, כאב בהתבוננות באור והפרשה נוזלית או מוגלתית. האבחנה לרוב היא קלינית והזיהום חולף מעצמו לרוב ללא טיפול מיוחד. דלקת זו יכולה ללוות הצטננות או כל זיהום וירלי אחר כמו חצבת, אבעבועות רוח, אדמת וחזרת.

 

 

תקופת הדגירה של דלקת הלחמית הינה מספר ימים ואז מופיע האודם, ההפרשה והגירוי של העין. לרוב הדלקת עוברת במהירות לעין השנייה. במקרים רבים אנו נמצא קשר לאדם או ילד אחר שיש להם דלקת כזו והם הדביקו את ילדינו או אותנו.

 

עקב אחוזי ההדבקה הגבוהים ביותר של המחלה, יש לשמור את הילד החולה בביתו.

 

דלקת חיידקית

דלקת חיידקית נגרמת ממספר חיידקים שעלולים לגרום לדלקת זו. הסימפטומים כוללים, אודם, דמעת, גירוי והפרשה. הטיפול הינו על ידי טיפות אנטיביוטיות. לרוב, הדלקת מופיעה בעין אחת אך עלולה להתפשט גם לעין השנייה עם הפרשה מוגלתית. העין אדומה מאד ובצקתית, העפעף נפוח ועקב כך קיים טשטוש בראייה. הטיפול הניתן הינו טיפות עיניים המכילות אנטיביוטיקה ולעיתים במקרים קשים יש להשתמש אף בטיפול אנטיביוטי דרך הפה.

 

דלקת אלרגית

דלקת לחמית אלרגית, יכולה להיות חריפה, לסירוגין או כרונית ולרוב נובעת מחומרים אלרגניים באוויר. הסימפטומים כוללים גרד, דמעת, הפרשה ואודם של העין. האבחנה הינה לרוב קלינית והטיפול בעזרת טיפות נוגדות אלרגיה.

אחת התופעות הנפוצות הינה דלקת אלרגית עונתית, קדחת השחת, הנובעת מאבקנים של פריחה בתקופת האביב ובסתיו הנמצאים באוויר וגורמים לתופעה בקרב אותם אנשים שאלרגיים למרכיבים אלה.

 

תופעה זו יכולה להיגרם גם כתגובה לרגישות לאלרגנים אחרים כמו אבק בית, בעלי חיים, וחומרים אחרים הנמצאים בבית. דלקת זו אינה מוגבלת לעונה מיוחדת בשנה אלא תוקפת את האדם הסובל ממנה בכל עת. הסובלים מתופעה זאת יתלוננו על גרד חזק בשתי העיניים, אודם בעין, בצקת של העפעף והפרשה מימית. לרוב יש גם נזלת אלרגית. חולים אלא יתלוננו גם על תופעות אלרגיות אחרות כמו גירוי בעור, אקזמה ו/או אסטמה.

 

הימנעות ממגע עם חומרים הידועים כאלרגנים לאותו מטופל, תמנע את הופעת הגירוי, אך לאחר שהופיע הטיפול יהיה מבוסס על טיפות עיניים נוגדות אלרגיה בשילוב עם טיפול דרך הפה .

 

דלקות עיניים - הטיפול בעזרת רפואה משלימה

הטיפול בדלקות עיניים באמצעות רפואה משלימה יינתן בהתאם לגורם הדלקות. כאמור רוב דלקות העיניים ובמיוחד בילדים הינם על רקע וירלי, ואינן דורשות טיפול מיוחד ולכן לרפואה המשלימה יש תפקיד חשוב בהבראה מהירה וחזרה למסגרת גן/לימודים.

 

טיפול:

  • תרופת סבתא מאד יעילה הינה שימוש בתה (רגיל או בשילוב עם קמומיל) לריפוי מהיר של העין. בתוך כוס מים רתוחים יש להטביל תיון לסחוט ממנו את המים ולאחר שיתקרר מעט להניח על העין למספר שניות ולנגב איתו את העין. חזרה על פעולה זאת פעם עד פעמיים ביום מביאה לריפוי מהיר ולהקלה במיוחד בדלקות וירליות.

 

  • טיפות עיניים הומיאופתיות מסוג oculo-heel שייכות להומיאופתיה המודרנית ומגיעות במארז מיוחד של בקבוקונים להזלפה לתוך העין. טיפות אלה יעילות ביותר להקלה וטיפול בדלקות עיניים וירליות במיוחד.

 

  • במקרים של דלקות עיניים חיידקיות (נדיר יחסית) יש להשתמש בטיפות עיניים אנטיביוטיות לפי מרשם רופא.

 

  • בדלקות עיניים אלרגיות הרפואה ההומיאופתית מציעה טיפול יעיל שהינו בעיקר מניעתי ונטילת טיפול זה תמנע את הופעת הדלקת ללא תופעות לוואי המאפיינות בדרך כלל טיפול אנטי אלרגי ברפואה המערבית.

 

 

אז בפעם הבאה שהגננת מונעת את כניסתו של ילד עם עיניים אדומות לגן, זכרו שזה לטובתכם ולטובת הילדים האחרים ובכך תמנעו סבל מאחרים.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו