עושים סדר בארון הויטמינים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

עושים סדר בארון הויטמינים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 01.11.2008

עונת החורף כבר בפתח,  ויחד עימה מגיע גם תורן של מחלות החורף. בתקופה זו נחלשת מערכת החיסון והגוף חשוף יותר למחלות, בעיקר בקרב ילדים ובני גיל הזהב. מידי שנה, ובמיוחד לקראת בוא החורף עולה צריכת הויטמינים בקרב ילדים ומבוגרים כאחד.  



מאת: סמדר טייטלר, BSc, ביוטכנולוגית ואחראית מחלקת יעוץ ומידע בחברת "הדס" למוצרים טבעיים.


עושים סדר בארון הויטמינים

לאור ריבוי המוצרים בשוק, והאינפורמציה הרבה, קיים בלבול – אילו ויטמין ליטול? מה לא לקחת? האם אנו חשופים לסכנה בלקיחת עודפים? בואו נעשה סדר בארון הויטמינים.

 

אילו ויטמינים קיימים?

ויטמין a-חיוני לבניית העצמות והשיניים, חשוב לראיית לילה תקינה ולבריאות העור ורקמות ריריות כגון הפה, האף, הריאות, מערכת העיכול והשתן.מחסור משמעותי בו עלול להוביל לעיוורון לילה, יובש בעור ובעיניים, רגישות לאור, עצמות ושיניים חלשות, איבוד תיאבון ושלשולים. אולם יש לזכור כי מחסור בויטמין זה הוא נדיר ואינו נפוץ בקרב האוכלוסייה המערבית.

ויטמיןa  מצוי בביצים, כבד, שמן דגים, מוצרי חלב, פירות וירקות כתומים וצהובים כמו גזר, בטטה, דלעת, משמש וירוקים כהים כמו הברוקולי והתרד.

ויטמין b- הויטמינים השייכים לקבוצה זו כגון b1, b2, b3 ו-b12 משתתפיםבתהליכי חילוף חומרים ובניית אנרגיה בגוף,חיוני לייצור כדוריות דם אדומות ותפקוד תקין של מערכת העצבים והלב, מסייעים לתהליכי למידה וזיכרון, לבריאות העור והציפורניים ולהתפתחות.

מחסור בויטמינים אלו עלול להתבטא בעייפות, חולשה, סחרחורות, כאבי ראש, בעיות התפתחות אצל ילדים ואף שינויי מצב רוח. חוסר מאפיין בעיקר צמחונים וטבעונים אך נפוץ בקרב האוכלוסייה, גם בגלל אופי החיים העמוס והלחוץ. במידה ומופיעות תופעות של עייפות, תשישות סחרחורות וכו' מומלץ לבדוק חוסר ולשקול מתן תוסף.

מצויים במזון בבשר, דגים, דגנים מלאים, מוצרי חלב, ביצים, קטניות, אגוזים ומרבית הירקות.

ויטמין c- חיוני לצמיחתם התקינה והבריאה של העצמות, השיניים והחניכיים, חיוני לפעילותה התקינה של המערכת החיסונית בגוף ולספיגה של חומצה פולית. מלבד היותו אנטי- אוקסידנט, הוא אף מגביר את ניידות הברזל בגוף ואת ספיגתו.

מחסור בויטמין זה עלול לגרום לדימומים מהחניכיים, אנמיה  וחולשה של המערכת החיסונית.

ויטמין c מצוי בפירות הדר, גויאבה, אפרסמון, נבטים, שזיף, תות שדה, פלפל אדום, פפאיה, אננס, ברוקלי, אפונה ירוקה ושעועית ירוקה.

ויטמין d- מסייע לקליטה טובה של סידן בגוף ולבנייה של העצמות והשיניים, ואף תורם ליצירת כדוריות דם אדומות. מחסור בויטמין זה עלול לגרום לעצמות רכות מעוותות ולשברים.

ויטמין d מצוי במוצרי חלב, ביצים ודגים והמקור העיקרי שלו הינו אור השמש, ולכן כשמדובר בילדים ישנה חשיבות בחשיפה שלהם לאור .

ויטמין e- ויטמין זה הינונוגד חמצון, חיוני להגנה על הלב, המוח וכלי הדם. הוא מאט את תהליכי ההזדקנות של התאיםואף מגן עליהם מפני רעלים. מחסור בויטמין זה בטווח הקצר  עלול לגרום לאנמיה, קוצר נשימה  ודפיקות לב חזקות, ובטווח הארוך אף להופעת סממני עקרות אצל גברים.

ויטמין e מצוי בכבד, פירות, ירקות ירוקים וביצים.

ויטמין k- ויטמין זה הינו חיוני לתחום קרישת הדם בגוף ולמאזן החומציות שלו.

מחסור בויטמין זה עלול לגרום לדימומים מהחניכיים, מהאף ומהמעי וקשיים בקרישת דם.

ויטמין k נמצא בפירות, חלב, ירקות ירוקים וזרעים.

 

כיצד נדע לאילו ויטמינים גופנו זקוק?

מה עושים?

במשרד הבריאות ממליצים על בדיקת דם אחת לשנה. בדיקות דם מהוות את המדד המדויק ביותר לבחינת העניין, ואמורות להצביע  על חוסרים בגוף. תזונה לא מאוזנת ולא מסודרת עשויה לגרום לחוסרים  של ויטמינים ומינרלים בגופנו.

 

ויטמינים b ו-c הם המסיסים במים, ולכן עודפים שלהם "מתנדפים" החוצה, בצורה טבעית, באמצעות השתן, ובכך יתרונם. לכן, במקרים גבוליים, ניתן לצרוך אותם ללא חשש. למרות זאת,  כמובן שתמיד מומלץ שלא להגזים בצריכה. חומצה פולית, אגב, היא למעשה ויטמין b9.

 

ויטמין c מומלץ מאוד בעונת החורף והמעבר. צריכה מומלצת ליום: 500 מ"ג. בעת מחלה מומלץ לצרוך כ-1000 מ"ג.

 

עם ויטמינים ומינרלים אחרים כמו a, d, ברזל ואחרים, רצוי מאוד שלא להגזים ולקחת ללא סיבה, מכיוון שהם אינם מסיסים ועשויים להצטבר בגוף.

 

גם אם בדיקות הדם תקינות, בכל זאת קיימות לפעמים בעיות שונות בקרב מבוגרים וילדים. הסיבה: תזונה לא מאוזנת, ללא פירות וירקות, וצריכת מזונות בעייתיים כגון קפאין.

במקרים אלו, מומלץ לקחת מולטי ויטמין מאשר ויטמין בכמוסה נפרדת. הסיבה: הריכוז של כל אחד מהחומרים במולטי ויטמין נמוך יותר. המולטי ויטמין מכיל מגוון של ויטמינים ומינרלים, על פי הקצובה היומית המומלצת. אגב, בקרב ילדים שאינם "אכלנים", וסובלים ממשקל נמוך, מולטי ויטמין עשוי לשפר תיאבון ולהגבירו. 

 

ולידע כללי, סימפטומים שונים של הגוף עשויים להצביע על ויטמין/מינרל שחסר בגוף. כמובן שיש לערוך בדיקת דם כדי לאשר את ההשערה. לדוגמה:  נשירת שיער, דלקות גרון/אוזניים, חולשה ועייפות, נימול בכפות הידיים/רגליים, סחרחורות וכאבי ראש.

 

איך מאחסנים ויטמינים?

ויטמינים ותוספי תזונה מומלץ לאחסן תמיד במקום סגור, קריר ויבש, גם בחורף. כמו כן, לאחר הפתיחה יש להוציא את צמר הגפן המצורף למוצר מכיוון שהוא עלול לספוג לחות ולגרום לקלקולו של המוצר.

 לויטמינים אין תאריכי תפוגה קצרים ולרוב, אם לא פותחים אותם הם יכולים להזיק מעמד כ-3  שנים. 

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו