מדוע חשוב להסתכל על יממה שלמה, כשמדברים על הדרכת שינה? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

מדוע חשוב להסתכל על יממה שלמה, כשמדברים על הדרכת שינה?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 09.08.2019

כבר בשעת ארוחת הערב חלקנו מתחילים להרגיש את המתח באוויר והלחץ עולה לרמות גבוהות, כשהמחשבות בראש רצות ויוצרות את הקטסטרופה, עוד לפני שקרתה. איך אנו ניגשים אל שעת השינה באופן מחושב מתוכנן וברוגע?



מאת: נטע בכר – מלווה התפתחותית, מלווה אחרי לידה ומדריכת שינה.

 


מדוע חשוב להסתכל על יממה שלמה, כשמדברים על הדרכת שינה?
אם אתם הורים לקטנטנים, בוודאי נתקלתם לא פעם בתלונות הבאות: "התינוקי שלי לא נרדם לפני השעה 00:23 בלילה", "הפעוטה שלי לא מוכנה להירדם במיטה שלה", "הקטנטונת מתעוררת 5 פעמים בלילה ולא מצליחה להירדם חזרה" לא מן הנמנע שגם אתם חוויתם / חווים את רגעי הקושי האלו, אשר מדירים שינה והופכים את שעות הערב לסיוט אחד גדול ומתמשך. כך, ערב אחר ערב, מגיעים לשדה המוקשים הזה, כאשר התסריט ידוע מראש.
 
כבר בשעת ארוחת הערב מתחילים להרגיש את המתח באוויר והלחץ עולה לרמות גבוהות, כשהמחשבות בראש רצות ויוצרות את הקטסטרופה, עוד לפני שקרתה.
 
זה הזמן, בו מחפשים פתרון מהיר לבעיית השינה של הילדים. פעולת בזק, אשר תהפוך בשנייה את פני הדברים ותתן פתרון למצוקה העכשווית. פיה טובה, שתבוא ותפזר אבקת קסם באוויר, אשר בשנייה תרופף את עיקשותם, הבלתי מתפשרת, של הגוזלים שלנו, אשר יעשו הכל ע"מ להרוויח עוד כמה שעות עירות עם אבא ואמא / במיטה של אמא ואבא.
 
האם באמת יש אבקת קסם ? או בעצם - האם ניתן לבודד את שנת הלילה ולטפל רק בה, כגורם יחיד?
 
לכאורה, ע"מ לטפל בבעיה של שנת הלילה, מספיק להסתכל על מה שקורה בשעות הערב ובזמן ההשכבה. אולם, הראייה חייבת להיות כוללנית. ע"מ להבין מדוע יש קושי בשנת הלילה, חשוב להבין מה קורה במהלך כל היממה, שכן, ההתנהלות במהלך היום משפיעה על שנת הלילה. ידוע כי שינה מקדמת שינה, וכיווון שכך, ילד אשר ישן שנת בוקר מיטבית ו/או שנת צהריים בת שני מחזורי שינה, יקבל את שנת הלילה בברכה ויירדם בקלות יתרה.
 

מה קורה מבחינת שינה במהלך יממה?

בתהליך של הדרכת שינה, מסתכלים כל על מה שקורה במהלך יממה (24 שעות), תוך שימת דגש על כמה קריטריונים חשובים:
  1. האם הילד אוכל מספיק במהלך היום והאם הוא שבע .
  2. מה סוג הפעילות, שהילד עושה, במהלך היממה - האם הפעילות הינה בעצימות נמוכה/בעצימות גבוהה. האם הפעילות מעייפת / לא מעייפת. האם הפעילות מרדימה/מעוררת.
  3. האם יש זמן איכות עם ההורים? האם יש זמן איכות עם כל אחד בנפרד?
  4. האם יש סדר יום מותאם, הכולל - שעת השכבה, המותאמת לגילו של הילד. ע"מ שתכנית העבודה, שבונה היועצת/ת, תהייה מותאמת למשפחה הספציפית ולילד, חשוב שהתשובות של ההורים (לשאלות שיישאלו ע"י המנחה) תהיינה מדוייקות עד כמה שניתן וכנות.

על מה נשים דגש בבואנו לטפל בבעיית שינה?

כעת אפרט את הנקודות, שציינתי להלן ושעליהם יש לשים דגש, בבואנו לטפל בבעיית שינה קיימת:
  1. מהי צורת ההזנה של הילד, האם ארוחותיו מכילות מוצקים? האם הוא נרדם עם בקבוק/הנקה? האם הילד אוכל/מנשנש במהלך הלילה? האם קיימות התעוררויות בשעות קבועות לצורך האכלה או בשעות אקראיות?
  2. האם הפעילות הינה מותאמת גיל? האם יש פעילות מעייפת מדי/ לא מספיק מעייפת לקראת השינה? האם מתקיימת פעילות של צפייה במסכים לפני השינה?
  3. האם יש זמן איכות עם ההורים ביחד/עם כל אחד בנפרד? האם היו שינויים לאחרונה בחייו של הילד, אשר פגמו בזמן האיכות: האם הילד נכנס למסגרת של גן/מעון/משפחתון? האם היה מעבר דירה / מעבר חדר / מעבר למיטה חדשה? האם אמא בהריון? האם נולד אח קטן לאחרונה?
  4. כיצד מתנהל סדר היום, מרגע שהילד מתעורר בבוקר ועד הבוקר למחרת? למעשה, בסדר היום נכללים כל הסעיפים, עליהם הרחבתי כעת.
    בנוסף, יש לשים דגש על אופי ההרדמה: האם יש טקס שינה? היכן מתבצעת ההרדמה? (האם במיטתו של הילד/במיטת ההורים), האם יש התייחסות לסימני עייפות?
לאחר שיועצת השינה מקבלת את כל המידע,היא בונה תוכנית עבודה מותאמת, אשר את מטרת הטיפול היא תנסח בשיתוף עם ההורים (יש הורה שיגדיר הרדמות עצמאית כמטרה הסופית ויש הורה שיגדיר את ההרדמות במיטה כשההורה לידו כמטרה הסופית).
 

כמה זמן לוקח תהליך של הדרכת שינה?

תהליך שינה נמשך זמן (כחודש עד חודשיים) והוא תלוי באופי הילד ובשיתוף פעולה מלא של שני ההורים. אנו מייחלים, שיימצא פתרון מיידי, אשר יפעל כבמטה של קסם. אולם, כמו בכל למידה, גם כאן דרוש אורך רוח, סבלנות והתמדה. ככל ששיתוף הפעולה עם היועצת יהיה מלא, כן תהיה הצלחה רבה יותר. גם להסתגלות של הילד יש משקל בתהליך, שכן ישנם ילדים אשר יסתגלו מהר יותר לשינוי וישנם, שיידרש להם זמן ארוך יותר להסתגלו. הסכמה/חוסר בין ההורים או בין ההורים
ליועצת, גם הוא תורם להצלחת התהליך. במידה ואין הסכמה בין אחד הגורמים, התהליך עצמו נתון לכשלון, ולכן כדאי לא להתחיל בו בכלל. כמו בכל תהליך, בניית האמון חשובה, השקפת העולם החינוכית והחיבור עם היועצת.
כשאתם בוחרים יועצת שינה, וודאו שאתם מתחברים אליה, שהיא משדרת רוגע ובטחון. בידקו מהי הגישה החינוכית על פיה היא פועלת והיו שלמים עם התהליך עצמו.
 
כעת, משבחרתם יועצת, אשר אתם סומכים עליה, לא נותר אלא לאחל בהצלחה, חיי משפחה שלווים והרדמויות קלות ויעילות, שינה מיטבית לכל בני הבית ורוגע.
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו