יקיצה מוקדמת אצל תינוקות ופעוטות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

יקיצה מוקדמת אצל תינוקות ופעוטות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 20.10.2014

5 לפנות בוקר. לפתע נשמעת זעקה פתאומית. לא. זה לא העורב קורא לקום. זהו התינוק שלכם שהתעורר זה עתה והוא דורש במלוא ריאותיו שתוציאו אותו מהמיטה ותתחילו לשחק. הייתכן דבר מתיש מזה?



מאת: מירי נויזץ, יועצת שינה לתינוקות ופעוטות


יקיצה מוקדמת אצל תינוקות ופעוטות
5 לפנות בוקר. שקט. אפילו הצרצר המעצבן השוכן דרך קבע מחוץ לחלונכם כבר הלך לישון. 
לפתע נשמעת זעקה פתאומית. לא. זה לא העורב קורא לקום. זהו התינוק שלכם שהתעורר זה עתה והוא דורש במלוא ריאותיו שתוציאו אותו מהמיטה ותתחילו לשחק. הייתכן דבר מתיש מזה?
 
מסתבר שאחת התלונות השכיחות ביותר של הורים היא שעת היקיצה המוקדמת של תינוקם.  הסיבה לכך ברורה. ההורים בד"כ ילכו לישון כמה שעות לאחר התינוק. תוסיפו לכך מספר יקיצות בלילה להאכלה ותמצאו הורים עייפים ומרוטים. 
 
אם לא די בכך, בעוד כשבוע נעביר את שעון הקיץ לשעון החורף. כלומר, מחוגי השעון יזוזו שעה אחת אחורה ונקבל עוד שעה לישון. אבל התינוק החבייב שלנו שיתעורר בשעה בה הוא רגיל להתעורר יקיץ אותנו שעה אחת קודם. גם תינוקות שעד כה קמו בשעה סבירה ( כן כן הורים יקרים... שעה 06:00 נחשבת סבירה אצל תינוקות), יתעוררו בשעה 05:00 כתוצאה מהמעבר לשעון החדש. לכן, כדאי בכל יום במהלך השבוע הקרוב להשכיב אותם לישון כרבע שעה מאוחר מהרגיל עד שיתאפסו על השעון החדש. לגבי היקיצה המוקדמת, קבלו ממני טיפ חביב בסוף המאמר. 
 

הסיבות להתעוררות מוקדמת של תינוקות הן מגוונות ורבות. אציין כמה מהן:

 
שינויים התפתחותיים- ייתכן שתינוקכם גדל וכעת הוא זקוק לפחות שעות שינה בלילה. לכן, אם השכבתם אותו לישון ב 19:00 בערב, בהחלט סביר שהוא יתעורר בחמש לפנות בוקר וירצה להתחיל את היום. 
 
 פספוס שעת ההשכבה- הורים רבים נוטים לחשוב כי אם הם ישכיבו את התינוק לישון בשעה מאוחרת הוא יקום יותר מאוחר. הדבר אולי נכון אצלינו המבוגרים אבל אצל תינוקות זה בדיוק ההפך. זכרו את הכלל: "שינה מעודדת שינה ועייפות גוררת עייפות". תינוקות שמשכיבים אותם לישון כאשר הם יותר מידי עייפים יתקשו ברוב הפעמים להירדם בקלות, יתעוררו במהלך הלילה וגם היקיצה שלהם תהיה מוקדמת יותר. לכן, הקפידו להשכיב את תינוקכם לישון בזמן והקפידו שהוא ישן את סך השעות המתאים לגילו. 
 
קפיצה התפתחותית- תינוק שהגיע למדרגה מסויימת בהתפתחות המוטורית שלו, כגון עמידה או ישיבה, ירצה להפגין את היכולת החדשה שלו כמה שניתן, וזה כולל לעיתים גם מוקדם מאד בבוקר. 
 
גורמים חיצוניים - שעות הבוקר המוקדמות הן השעות בהן רמות המלטונין בגופו של התינוק מתחילות להתפוגג, דבר היכול בקלות להביא למצב עירות. אם בשעה הזו הם יחוו גירוי חיצוני כגון רעש מהרחוב, בכי של תינוק השכנים וכו הם יתעוררו ויהיה קשה להם מאד לחזור לישון.
 
 
סביבת שינה לא הולמת- מיטת תינוק שעמוסה במשחקים ובובות, בהחלט יכולה לקרוץ לתינוק שפתח עין תורנית בחמש בבוקר וכעת ירצה לשחק. הוציאו את המשחקים מהמיטה על מנת למנוע פיתויים. תינוק ישנוני ללא גירויים סביר יותר שיחזור לישון. 
 
רעב- לעיתים קרובות, במיוחד אם מדובר בתינוקות קטנים, רעב הוא הסיבה ליקיצה המוקדמת. קיבתו הקטנה של תינוקכם אינה מסוגלת להכיל כמות מזון המספיקה להחזיקו עד שעות הבוקר המאוחרות. תשאלו את עצמכם, האם התינוק שלי באמת רעב? אם השבתם בחיוב ונתתם לו בקבוק בשעה חמש בבוקר, צפו שהוא יפתח הרגל לקום בשעה זו גם אם הוא לא זקוק למזון.  
 
תגובת ההורים- במקרים רבים כשהתינוק מתעורר ההורים מייד ניגשים אליו. דבר זה מחזק אצלו את התחושה כי הגיע הזמן לקום. אם השעה חמש ואתם ניגשים אל התינוק ומתחילים לתקשר עימו, או אם לקחתם אותו למיטתכם, הדבר משדר לו כי זהו הזמן לקום. מספיקות כמה פעמים בודדות של התנהגות כזו על מנת שהוא יקשר בין הנוכחות שלכם לקימה שלו. 
 

אז מה עושים??? 

נגיד שהתינוק שלנו רגיל לקום מידי יום בשעה 5 בבוקר. 
לוקחים מנורת לילה קטנה שלא נמצאת ביום יום בחדר הילדים ומחברים אותה לשקע  עם שעון שיניים (שעון שבת). 
לפני שהתינוק הולך לישון בשלב המקדים של טקס השינה האור יהיה דלוק וכאשר אנו מסיימים את הטקס ומשכיבים אותו לישון אנו נכבה גם את האור ונגיד "עכשיו האור הולך לישון וגם X הולך לישון. וכשהאור יקום גם X יקום". ניתן להתאמן על כך  גם במשך היום (הנה אור וכו....). 
נכוון בשלושת הימים הראשונים את השעון השיניים  שידלק בשעה 5 וכך כל שלושה ימים נכוון את האור לעשר דקות מאוחר יותר. כאשר התינוק שלנו קם לפני שהאור נדלק אנו נעשה את כל מה שניתן על מנת להחזירו לישון (הרם-הורד, שיטת חמש הדק, נטפח על גבו ונלחש ששש....) בשום פנים לא נוציא אותו מהמיטה לפני שנדלק האור. אם הוא קם נגיד לו: "האור עוד לא קם וגם X עוד לא קם" ונחזירו לישון .כאשר האור נדלק נגיד- "בוקר טוב אור!! ובוקר טוב ל X".!!  ונוציא אותו מהמיטה. ככה בכל שלושה ימים נכוון את השעון לעשר דקות יותר מאוחר עד שנגיע לשעה שבה אנו מוכנים להתחיל את היום. גם אם הוא לא יירדם בחזרה הוא ילמד עם הזמן להעסיק את עצמו ולא לקרוא לכם עד שהגיע הזמן לקום. 
 
והכי חשוב, גם אם ניסיתם הכל ודבר לא עוזר, זכרו, הכל עובר. בעוד כמה שנים נראה אתכם מקלפים אותו המהמיטה כאשר הוא יאחר לבית הספר...



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו