לקראת שעון החורף – כיצד נקל על ילדינו להתמודד עם המעבר בקלות? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

לקראת שעון החורף – כיצד נקל על ילדינו להתמודד עם המעבר בקלות?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 29.10.2016

כיצד נרגיל את הקטנטנים שלנו לשעון החדש מבלי להתעורר לפני השמש?



מאת: שי קלמנוביץ – מנחת הורים לילדים ותינוקות


לקראת שעון החורף – כיצד נקל על ילדינו להתמודד עם המעבר בקלות?
בלילה בין שבת לראשון נזיז את השעון שעה אחת אחורה לשעון חורף.. לחלקינו זה אומר שעת שינה נוספת אך לחלקינו מתגנב החשש שהילדים היקרים שלנו יקומו בחמש בבוקר כיוון שגופם והשעון הביולוגי שלהם רגיל למערכת זמנים מסויימת.. אז מה עושים? כיצד נרגיל את הקטנטנים שלנו לשעון החדש מבלי להתעורר לפני השמש?
 

מקדימים תרופה למכה

כדאי להתחיל להכין את הגוף בהדרגה כבר עכשיו ובכל יום לאחר את שעת ההשכבה של הקטנטנים שלנו ב 15 דקות. אם אתם רגילים להשכיב לישון לקראת השעה 19:30 לצורך העניין, אחרו את זמן ההשכבה בהדרגתיות כך שבשבת הילדים ילכו לישון ב 20:30 ואתם מוכנים לשעון החורף.
 
הימים לאט לאט מתקצרים והשמש שוקעת מוקדם יותר, התחילו להשרות אווירה של שינה כשעה לפני ההשכבה לישון. עמעמו אורות, כבו מסכים, דברו ביניכם בטון שקט ורגוע יותר ותרגישו כיצד כל הבית מוריד הילוך. חשוב לעשות זאת באופן הדרגתי ולא חד ע"מ לאפשר לגוף להסתגל לשינוי ולפרק לאט לאט את האדרנלין שמצטבר בו בשעות העירות והפעילות שלנו ובכך כאשר נשכיב את ילדינו לישון גם זמן ההרדמה יתקצר וגם הכניסה לשנת הלילה שלהם תהיה איכותית יותר. שימו לב גם לסימני העייפות של ילדיכם, גבות ורודות, שפשופי עיניים , בהייה בחלל וחוסר התמצאות במרחב הם חלק מסימני העייפות המוקדמים וכדאי להשכיב לישון בסימנים אלו לפני שהצורך הופך להיות אקוטי ומלווה בבכי.
 
השמש יכולה לשחק תפקיד חשוב גם בהסתגלות לשעון החדש, בשעות הבוקר המוקדמות קרני השמש עתירות בויטמין  D וזה נספג במיטבו דרך העיניים.
השמש זורחת מוקדם יותר וזו הזדמנות נפלאה לבלות זמן איכות של בוקר עם הקטנטנים שלנו. פתחו את החלון לרווחה, אימרו בוקר טוב והתחילו איתם את היום באנרגיות חיוביות. זה יקל עליהם את ההתעוררות משנת הלילה , ימלא אותם ואתכם באנרגיה לקראת היום וישפיע באופן ישיר על הכניסה שלהם לשנת לילה כאשר השמש תשקע.
 
קרני השמש גורמות למוחנו להפריש הורמון בשם סרטונין אשר אחראי על תחושת ההתרוממות שלנו, הוא גורם לנו לחוש חיוניים ומלאי אנרגיות. כאשר השמש שוקעת אותו סרטונין נספג ובמקומו מופרש הורמון בשם מלטונין שהוא הורמון משרה שינה, מרגיע ומסייע לנו להרדם בקלות יותר לשנת לילה עמוקה וטובה.
כיוון שלקראת שעון החורף השמש שוקעת מוקדם יותר ומחשיך מוקדם יותר ממש ממולץ לנצל את שעות הבוקר המוקדמות לספוג כמה שיותר שמש ולהנות מהשפעות הסרטונין על גופינו.
 
לקראת הערב אפשר כדאי להתחיל להרגיע את האווירה בכדי להתכונן לשנת הלילה. אל תגררו עייפות של הקטנטנים שלכם במחשבה שכך הם יקומו מאוחר יותר, ההפך הוא הנכון, הירדמות בעייפות יתר תגרום להפרשה של אדרנלין שרק יקשה עליהם את ההירדמות וישפיע על איכות השינה שלהם. עייפות גוררת עייפות, שינה משרה שינה.
 
שיהיה לכולנו מעבר לשעון חורף מוצלח.



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו