לילה לא שקט - mamy

כל האירועים לוח אירועים

  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • מפגשי בוקר
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

לילה לא שקט

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 13.07.2011

המפתח לשינה טובה ורציפה טמון בידכם ההורים. חשוב שתבינו מדוע לילד קשה ללכת לישון ומדוע הילד מתעורר בלילה כ"כ הרבה פעמים, ועם האינטואיציה שלכם והבנתכם את אופיו של ילדכם – תגיעו למטרה של הירדמות עצמאית ורצופה, לקראת לילה נעים ושקט.



מאת: איילת רוזן ישראלי, יועצת ומאמנת הורים ויועצת שינה לתינוקות לילדים, הורים באור טבעי.


לילה לא שקט

כאמא לשני בנים אני מכירה היטב את הלילות האלה. שעה על הידיים, התעוררויות באמצע הלילה, קפיצות על הכדור כדי שיירדמו ועוד מצבים שהופכים את הלילות שלנו לארוכים ומעייפים.  ואנחנו רק רוצים לילה שקט... לעיסוקי כיועצת שינה הגעתי בזכות שני בניי המתוקים שהיו נרדמים בכל דרך אפשרית, רק לא במיטה. לאחר שנים של עיסוק בתחום השיווק, ולימודי אימון והדרכת הורים במכון אדלר וייעוץ שינה, עברתי הסבה מקצועית וכיום המטרה שלי היא לעזור לילדים ולהורים נוספים לחזור לחייך ולישון בלילה.

חשוב שאתם ההורים תבינו מדוע לילד קשה ללכת לישון ומדוע הילד מתעורר בלילה כ"כ הרבה פעמים, ועם האינטואיציה שלכם והבנתכם את אופיו של ילדכם – תגיעו למטרה של הירדמות עצמאית ורצופה, לקראת לילה נעים ושקט.

 

שינה והתפתחות הילד

שינה היא צורך בסיסי אצל בני אדם, כמו חמצן ומים והיא חשובה לילד, וגם להורים, מבחינה פיזיולוגית, התפתחותית ומנטאלית.  לשינה יש השפעה על התפקוד במישורים רבים: היא משפיעה על המערכת החיסונית, הורמון הגדילה, למידה, זיכרון וחשיבה, ועל היכולת להתמודד עם גירויים במישור החושי: מגע, רעש, וכו'.
חוסר שינה בקרב ילדים היא בעיה נפוצה ונושא שמטריד הורים רבים. 20%-30% מכלל הילדים סובלים היום מבעיות שינה, כאשר הבעיות הנפוצות ביותר הן קשיי הירדמות והתעוררויות מרובות במשך הלילה.
הורים לילדים עם קשיי שינה נוטים להיות עצבניים יותר במהלך היום, חסרי סבלנות, וכתוצאה מכך איכות הקשר בין ההורים לילדים נפגעת. ילד שלא ישן מספיק מתקשה לתפקד במהלך היום. לכן, חשוב שההורים יהיו מודעים ויקנו לילד הרגלי שינה נכונים ובריאים כבר מגיל צעיר.

 

מהי בעיית שינה?
לפי ההגדרה הנפוצה לבעיות שינה, ילד בן חצי שנה ומעלה המתעורר למעלה מפעמיים בלילה ומתקשה לחזור ולהירדם בעצמו, סובל, קרוב לוודאי, מקשיי שינה. ילד גדול יותר הסובל תקופה של למעלה משלושה חודשים מקשיי הרדמות, או יקיצות ממושכות בלילה שבהן קשה לו לחזור ולהירדם, סובל מבעיית שינה משמעותית שניתן לטפל בה בד"כ בגיל צעיר.

לפי הגישה שלי, הגדרת בעיית שינה מתחילה מההורים. הם אלה שמגדירים מלכתחילה אם קיימת בעיה. לעתים הם נשענים על מידע מחברים ומפתחים ציפיות לא ריאליות ("אמרו לי שהוא צריך לישון כל הלילה"). לא מעט פונות אלי אימהות עם ילדים שישנים טוב בלילה, "אבל החברות בגינה אמרו לי שהוא צריך לישון בשעה 18:30" או "אמרו לי שאסור לי לתת לו לישון איתי במיטה", וכיו"ב.
כל תינוק הוא אחר ואני לא ממליצה להשוות. בעיית שינה היא בעיה רק אם היא מפריעה להורים.
וכאן חשובה מאוד האינטואיציה ההורית וההקשבה לילד. רק ההורים יכולים להחליט מהם דפוסי השינה המתאימים להם ולילד שלהם. כך למשל, במשפחה אחת שינה משותפת היא החלטה טבעית בעוד במשפחות אחרות היא אילוץ שגורם אי נוחות להורים.

מהם הגורמים לבעיות שינה אצל תינוקות וילדים?
בעיות שינה יכולות להיות תוצאה של מצבו הבריאותי של התינוק, אופיו ומזגו, רגישות חושית, מצב רגשי כגון פחדים או חרדת נטישה, גורמי לחץ או שינוי וכד.

אבל, רוב בעיות השינה נובעות מהרגלי הירדמות שההורים מקנים לתינוק מאז הלידה.  זו האינטראקציה בין ההורים לילדם, מעורבות יתר בהרדמת התינוק, שיטות הרגעה, קושי בהצבת גבולות, אופי ואורח חיים ועוד.

מחקרים מצאו, שככל שההורים פעילים יותר בהירדמות התינוק (מרדימים אותו באמצעות נענוע, האכלה מבקבוק או הנקה למשל) גדלים הסיכויים לבעיות שינה.  נוכחות ההורים מקשה על התינוק לפתח שיטות הרגעה עצמית.

 

אין דרך אחת או שיטה אחת – זה בעיקר תלוי בכם, ההורים
אני מאמינה שאין שיטה אחת או דרך אחת שמתאימה לכל ילד ולכל מצב.  כל ילד הוא ייחודי, כל משפחה היא ייחודית ויש לה את הצרכים שלה, וחשוב שהתוכנית תותאם אישית לכל ילד ולכל משפחה.
הורים ניזונים מקריאת ספרים, אינטרנט, פורומים, עצות של חברים או משפחה, מנסים שיטות שונות ולא תמיד בצורה הנכונה, ומתייאשים. חשוב וטוב לקרוא ולקבל מידע אבל חשוב לזכור שלא כל שיטה תתאים לכם.
אם קראתם, ניסיתם והתייאשתם זה לא אומר שהילד שלכם לא יודע לישון, או שאתם לא יודעים ללמד אותו לישון.  חשוב לחקור, לבדוק שיטות שונות, לקבל עצות – אבל לבחור בגישה שמתאימה לכם.
מגיעות אלי לא פעם אימהות שניסו שיטות שונות ולא עמדו בהן.  מספרת אמא לתינוק בן 10 חודשים שניסתה את שיטת חמש הדקות ונשברה אחרי יום, כי לא הייתה מסוגלת לשמוע את הבכי.
הגיעה אלי אמא שקיבלה הנחיה להפסיק את ההנקות בלילה מאחר והתינוק לא ישן רצוף בלילה, אך היא לא הרגישה טוב עם הרעיון ופנתה לקבלת דעה נוספת.
השיטה צריכה להתאים לילד, לטמפרמנט שלו ולצרכים ולאמונות של ההורים. כי אם ההורים לא יאמינו בדרך הם לא יפעלו בעקביות והילד לא יבין מה מצפים ממנו.


בתהליך של ייעוץ שינה נעשה אבחון של הרגלי השינה של הילד, הטמפרמנט שלו, ההתנהגות שלו ביום וכו' (גבולות, שינויים, וכו'). רק אז אפשר לבנות תוכנית נכונה להקניית הרגלי שינה.
יחד עם זאת, קיימים כללים שהם "חוקי ברזל" להרגלי שינה נכונים, ועליהם חשוב להקפיד, ואותם אפרט בכתבה הבאה ראו קישור: חוקי ברזל להרגלי שינה בריאים לילדים




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו