מדוע חשוב לשלב שיר או סיפור בקולנו בטקס שינה? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

מדוע חשוב לשלב שיר או סיפור בקולנו בטקס שינה?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 20.08.2019

אחד הכלים העוצמתיים, שעוזרים להורים להרדים את ילדיהם, הוא טקס השינה. גם אם לא קוראים לו בשמו המקצועי וסדר הפעולות בו שונה ממשפחה למשפחה, הוא הכרחי לצורך יצירת אווירה רגועה ונינוחה. 



מאת: נטע בכר – מלווה התפתחותית, מלווה אחרי לידה ומדריכת שינה.

 


מדוע חשוב לשלב שיר או סיפור בקולנו בטקס שינה?

מה זה בעצם טקס שינה?

טקס השינה, כשמו כן הוא, אירוע המורכב מרצף פעולות, אשר מסמלות את זמן ההליכה לישון. הוא מפריד, באופן ברור, בין זמן העירות ובין זמן השינה ותפקידו - להעביר מסר שזמן המשחקים הסתיים והגיעה שעת הרגיעה והמנוחה. נהוג לשייך את טקס השינה לזמן הערב בלבד, אולם רצוי לבצע אותו לפני כל שינה במהלך היום, כאשר בשעות היום יהיה הטקס קצר יותר מהטקס שלפני שנת הלילה (טקס השינה בלילה יערך עד 30 דקות, בעוד טקסי השינה במהלך היום יערך כרבע שעה).
 

האם ניתן לוותר על טקס השינה?

כמו שחשוב ליצור סדר יום, אשר יארגן לנו את היום בצורה מסודרת ובאופן ברור, כך חשוב טקס השינה (אשר משתלב בסדר היום) לצורך הורדת הילוך והעברת מסר ברור וחד משמעי לילד, שעכשיו הגיע זמן השינה הכנה מראש מיידעת את הילד מה הולך לקרות בכל רגע נתון, עוזרת בהפחתת התנגדויות מצידו ומעניקה ביטחון (כיוון שידע=כוח) וכך גם טקס השינה מאפשר לילד לדעת מה הולך להיות עוד רגע. כשיש סדר פעולות יומיומי, הילד פנוי ללמידה ולמשחק, כיוון שהוא יודע מה מצפה לו בכל רגע ורגע. 
 

מדוע חשוב שיתקיים טקס שינה לפני כל שינה?

אחידות ועקביות עוזרות לילד להבין מהו סדר היום ומה מתבקש ממנו. כמו כן, החזרתיות עוזרת לילד לקשר בין סיבה ותוצאה (למשל: השיר הספציפי, שאמא שרה לי, אומר שעוד מעט אני הולך לישון).לכן, חשוב שלפני כל שינה יתקיים טקס שינה ותנאי השינה יהיו דומים זה לזה - באופי ההרדמה, במיקום השינה (רצוי שיהיה מקום אחד ספציפי לשינה) ובתנאים מתאימים (חדר חשוך ונטול גירויים). אמנם יכולים להיות שינויים קלים בין טקס השינה הנערך במהלך היום ובין טקס השינה הנערך לפני שנת הלילה (טקס השינה, הנערך במהלך היום, יהיה קצת יותר קצר מזה של הלילה  והחדר יהיה חשוך למחצה ולא אפלולי), אולם חשוב שיהיה חוט מקשר בין טקסי השינה וכולם יהיו בעל אופי דומה.
 
טקס השינה צריך להיות מותאם לגיל הילד, לאופיו ולהבנתו. כמו כן, מאוד חשוב "להקשיב" לסימני העייפות ולהרדים בהתאם. אם אמבטיה לפני השינה מעוררת במקום להרגיע ולעזור בהרדמה, אל תכללו אותה בטקס השינה (ובכלל - מי אמר שאמבטיה צריכה להיות רק בערב, לפני השינה?). סדר הפעולות יהיה גמיש ונתון לשינוי, בהתאם לשיקול דעתו של ההורה ולאופיו של הילד, אולם תמיד יכלול טקס השינה רצף של פעולות, אשר יסמן לילד כי עכשיו זה זמן שינה.
 
 
 

מדוע חשוב להשתמש בקולנו (שיר/סיפור) ולא להשתמש בדיסק?

קודם כל, חשוב לי להבהיר, שלא צריך להיות זמר גדול ע"מ לשיר שיר לילד הפרטי שלנו. אף הורה אינו נבחן בכישורי במה או ביכולת זמרה. אפשרי לזמזם שיר/יצירה מוסיקלית או להמציא מילים, כאשר לא זוכרים אותן. מה שחשוב הוא שהשיר יושר בקולכם, ע"מ שילדכם יתרגל לשמוע ולהירגע רק משמיעתו.
כנ"ל לגבי סיפור - שבו עם הילד וספרו סיפור בקולכם. הוא יכול להיות מומצא או מסופר מתוך ספר. הישיבה עם הילד יוצרת קרבה ואינטימיות, אשר כל כך תורמים ליצירת אמון, בטחון ורגיעה לקראת השינה. היא משדרת שלווה ובעצם אומרת לילד, ללא מילים: "פיניתי את הזמן שלי רק למענך, כיוון שאתה חשוב לי".  
   כאשר הילד מתעורר במהלך הלילה וקורא לכם, דברו אליו. הוא כבר ישמע את קולכם (אותו קול, ששר/סיפר לו לפני כמה שעות והעניק לו את הרוגע והבטחון לפני ההירדמות. הקול שאומר: "אני כאן לצידך ברגעי הקושי". הקדימו להשמיע את קולכם לפני הכניסה אל החדר. מהר מאוד תיווכחו שדי בכך שאתם מדברים אל ילדכם, רגע לפני הכניסה לחדר, ע"מ להרגיעו ולעזור לו לחזור לעולם השינה.
 

מדוע לא להשתמש בדיסק?

לפעולה המכנית של הפעלת דיסק, ישנן כמה השלכות: * יצירת גורם תלות. כלומר: ברגע שהדיסק מסיים להתנגן, ההורה חייב להגיע על מנת להפעילו מחדש (במידה והילד עדיין לא נרדם). * בדר"כ ההורה מפעיל את הדיסק ויוצא מהחדר, דבר המשדר לילד, חוסר זמן מצד ההורים ("אין לי זמן אליך"), חוסר סבלנות ("יאללה תישן ועזוב אותי בשקט"). * איבוד זמן איכות עם הילד ויצירת ריחוק רגשי. 
השמעת קולנו בשיר ובסיפור לפני השינה מאפשרת לנו לייצר תקשורת חיובית עם הילד שלנו. כאשר אנו קשובים לרצונות (מאפשרים לילד בחירה מתוך שניים) ומאפשרים גמישות בתהליך, אנו מהווים מודל לחיקו עבור הילד, חווים ביחד את החווייה ומעוררים רצון ופתיחות לתקשורת בונה ומיטיבה.
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו