עשרת הדיברות ללילות קסומים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • מפגשי בוקר
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

עשרת הדיברות ללילות קסומים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 02.06.2014
כדי לתפקד טוב ביום צריך לישון טוב בלילה. בכתבה הבאה ריכזה לנו יועצת השינה ליבנת רייפן את עשרת הדיברות ללילות קסומים.
 

 



מאת: ליבנת רייפן – יועצת שינה לתינוקות 

עשרת הדיברות ללילות קסומים
החגים חלפו ואחד הזיכרונות החזקים שלי מתקשרים לשינה. אני זוכרת היטב את תשובת מורתי לשאלה - מדוע צריך ללמוד תורה? כל הלילה "בני ישראל חיכו כשבעה שבועות מפסח ועד מתן תורה וכשהגיע הרגע הגדול הם לא הצליחו להתעורר כדי לקבל את התורה והקב"ה היה צריך להעיר אותם ע"י רעמים וברקים". המשפט "כדי לתפקד טוב ביום צריך לישון טוב בלילה" ברור היטב עוד מימי קבלת התורה, הצורך בשינה הוא פיזי וברגע שאנו לא צורכים את מספר שעות השינה להם אנו זקוקים, הגוף והנפש שלנו נפגעים. מאז קבלת התורה האנושות עברה כל כך הרבה שינויים והמשמעות של המשפט הזה תופסת חשיבות גדולה יותר בעיניי בשנים האחרונות. העומס האדיר שהדור שלנו חווה מהג'ינגול בין הורות, קריירה וזוגיות וההתמודדות עם יוקר המחייה, גובה מחיר אדיר הן מהגוף והן מהנפש.

גוף, נפש והצורך בשינה: 

במהלך שלבי השינה העמוקים הגוף צורך כמות נמוכה יחסית של אנרגיה. שינה היא פעילות פיזית שבה הגוף שלנו נטען מבחינה אנרגטית. ככל שהשינה תהיה רצופה וללא הפרעות הגוף שלנו יזכה באנרגיות להם הוא זקוק. במהלך השינה הגוף מפריש הורמונים רבים וביניהם הורמון הגדילה המופרש במצבי שינה עמוקים והורמון הקורטיזול (חיזוק המערכת החיסונית) המופרש בעיקר בשלבי השינה האחרונים, שזו ככל הנראה אחת הסיבות לכך שהעדר שינה פוגע במיוחד במערכת החיסונית שלנו. בזמן השינה יש מנוחה פיזית לשרירים והמפרקים שלנו ומתבצעים תהליכים מטבוליים שתורמים לתחושת האנרגיה במהלך היום. מבחינה נפשית חוסר השינה מוביל אותנו לחוסר מוטיבציה, מצב רוח ירוד ולנטייה להתעצבן בקלות. נשים, שמטבען רגישות יותר לחוסר בשעות השינה, חשופות יותר לדאגות שלאחר הלידה ומתקשות להירדם כשהן מתעוררות בלילה, תופעה זו בשילוב הטיפול בתינוק שרק הגיע לעולם, הנקות בלתי פוסקות (או האכלות) והלחץ הגדול שהן נתונות,  גורמים לצבירה גדולה של חוסר בשעות שינה ולפעמים אף לקריסת הגוף או הנפש.
 

דור הג'אנגלינג:

בימים אלו כשיוקר המחייה בשיאו וזוגות צעירים מתקשים למצוא איזון כלכלי, נאלצים שני בני הזוג, במקביל להורות ולזוגיות, גם לצאת לעבוד ולטפח קריירה כדי למצוא איזון בין הכנסות והוצאות. חופשת הלידה במדינת ישראל היא בסך הכול 14 וחצי שבועות(!), הקושי הגדול להיפרד מתינוק כל כך קטן לרוב שעות היום גורם לרוב הנשים להאריך את חופשת הלידה למרות הלחץ הכלכלי. מיד עם חזרתה לעבודה היא תצטרך ללמוד איך לג'אנגל בין משימות החיים. במידה והתינוק כבר בגיל ינקות ישן לילה שלם, תזכה האם לחדש את האנרגיות שלה בלילה, התפקוד שלה במהלך היום יהיה טוב יותר והחזרה לעבודה תהיה קלה בהרבה. החוויה הפחות נעימה היא להידרש לתמרן בין אותן משימות כשהלילות לא כל כך ורודים, התינוק מתעורר לעיתים תכופות והאישה צריכה בנוסף לכול גם להתמודד עם עייפות מתמדת.
שינה היא מרכיב הכרחי לחיים ושינה טובה יכולה לשפר את חיי היומיום מקצה לקצה, שמירה על כמות נכונה של שעות שינה תוכל להיות נקודת ההכרעה בין תפקוד נכון לתפקוד בעייתי בכל הקשור לשילוב בין הורות, קריירה וזוגיות. יש צורך להקדיש זמן כדי ללמד את ילדינו הרגלי שינה נכונים, נלמד אותם להירדם באופן עצמאי, לישון לילות שלמים ורצופים ולצרוך את שעות השינה להם הם זקוקים. נכבד את הצרכים הפיזיים והנפשיים שלנו ושל ילדינו.
 

עשרת הדיברות ללילות קסומים : 

מענה לבכי - תינוק נולד, ודרך התקשורת שלו עם העולם היא ע"י הבכי. כך הוא מתקשר איתנו ומודיע לנו מתי הוא צריך אותנו. כאשר אנחנו לא נענים לבכי אנו מתעלמים מהצורך שלו ובנוסף נוצר אצלו בילבול הוא מאבד את תחושת הביטחון והאמון הבסיסי נפגע. 
 
סדר יום מובנה – החזרה על אותו רצף אירועים בכל יום מרמזת לתינוק מה הולך לקרות והשגרה מעניקה המון רוגע לתינוקות.
שנות היום – שנות היום חשובות מאוד ומשפיעות בצורה ישירה על שנת הלילה. חשוב מאוד שהתינוק ישן את כמות השעות להם הוא זקוק במהלך היום ולספק לו את התנאים לשינה איכותית. 
 
סימני עייפות –זהו את סימני העייפות של ילדכם. סימני עייפות מתבטאים בגירוד באוזן, פיהוק, שפשוף עיניים ועוד, השכיבו אותם לישון כמה שיותר מהר על מנת שהעייפות לא תתפתח לעייפות יתר.
 
עייפות יתר - אל תתנו לעייפות יתר להטעות אתכם! עייפות יתר מתבטאת בהאצה בפעילות האדרנלין שמקשה על ההרדמות, התינוק נראה ערני לחלוטין מה שמטעה לחשוב שאולי העייפות עברה לו.
 
שעות השכבה - השעות הנכונות להשכבה הם 18:30-20:00, בתחילת הלילה הורמון השינה מופרש באופן אינטנסיבי ויורד בהדרגה מהשעה 2:00 בלילה. 
טקס שינה – טקס השינה משמעותי ביותר עבור הילדים. הטקס צריך להיות בצורת משפך, סוגר ואוטם את הגירויים, נפרד מהפעילות של היום ומעביר בהדרגתיות לשינה. טקס השינה זו הזדמנות מדהימה עבורנו להתנתק מהכול ולהיות פנויים רק לילד שלנו. 
 
אופן ההרדמה – למדו את ילדכם להירדם במיטה שלו בהדרגה, תחילה שבו לידו ולאט לאט תתרחקו עד שילמד להירדם באופן עצמאי. גמלו מגורמי תלות שונים כמו בקבוק, ידיים וכו'. 
 
עקביות – על מנת להעביר מסר נכון וברור עבור ילדכם עקביות היא מילת המפתח. ע"י עקביות תוכלו להציב גבולות ברורים יותר. 
 
זמינים ופנויים – היכולת ללמוד להירדם באופן עצמאי היא דבר נרכש. הרדמות עצמאית נלמדת בעזרת ההורים ולכן חשוב שתהיו פנויים ללמידה שלהם, תנו מענה לצרכים ותציבו גבולות. תנו להם את הזמן גם אם ההרדמויות ארוכות. תזכרו שהמשימה שלכם היא ללמד אותם להירדם באופן עצמאי ולישון לילות רצופים כי "כדי לתפקד טוב ביום צריך לישון טוב בלילה". 
 
 
 
 
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו