פתרון בעיות שינה אצל ילדים בעזרת רפלקסולוגיה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

פתרון בעיות שינה אצל ילדים בעזרת רפלקסולוגיה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 13.07.2015

למה השינה כה חשובה? בזמן שינה מופרשים הורמוני גדילה, השרירים מרפים ומאפשרים התנקות רעלים מן הגוף ומנוחה. המח מעבד את החוויות חווה במהלך היום ועוזר לילד להתפתח ברמה קוגניטיבית, נפשית ופיסית.



מאת: רחל חודדוב, מנהלת מגמת רפלקסולוגיה במכללת רידמן.


פתרון בעיות שינה אצל ילדים בעזרת רפלקסולוגיה
חשיבות השינה להתפתחות התינוק ולילדים היא מאד משמעותית וחשוב להשקיע  מאמצים בכדי לעזור לילדים להגיע לזמן שינה מספקת. שינה היא חלק חשוב ביותר עבור בריאות הגוף והנפש. העובר ישן כשני שליש  מכל שעה בהיותו ברחם , עם צאתו לאוויר העולם יזדקק עדיין להרבה שעות שינה כ15-18 שעות. עם גדילת התינוק הוא יירד ל-12-14 שעות שינה וירד ל-10-12 שעות כשהוא ילד. 
 

הגורמים להפרעות שינה

הרבה גורמים יכולים להיות גורמים להפרעות שינה: מצב בריאותי כמו נזלת , כאבי אוזניים, רעב, חלומות מפחידים, פחדים מחושך, פחדים מחיות, פחד מלהיות לבד, מצב נפשי ומתח סביבתי כמו בעיות של ההורים ובזוגיות שלהם וכן הפרעות סביבתיות,  כמו רעש וצעקות . פחד מוביל לערנות ושליטה . במקרים כאלה יש לילדים  צורך עז להישאר ערניים למרות העייפות ואפילו כשכבר מצליחים להירדם השינה מאד "קלה" והם מתעוררים הרבה פעמים.
מצב הדורש פנייה לרופא – שקדים מוגדלים ואף סתום עקב סטייה של מחיצות האף שמפריעים לנשום ואפילו יוצרים הפסקות נשימה והפרעות שינה קשות. שווה בדיקה וטיפול.
 
בכדי להגיע לשינה חייב הילד להרפות משליטה, כן גם תינוקות וילדים קטנים סובלים משליטת יתר וניתן לראות כמה הם עייפים ו"מחזיקים" בכוח ערות. כחלק חשוב מהתפתחות הילדים היא פיתוח קשב ערני  ביותר לסביבה בה הם נמצאים,כך הם למדים . 
צעקות, ריבים יכולים להכניס אותם למתח ודריכות יתרה המקשה עליהם להירגע. דיבור שקט, נינוחות של ההורים משפיעה המון על מצבם הנפשי ורמת הדריכות יורדת. ככל שהילד קטן הוא מושפע מאד ממצב הורים. לכן, כשהורה כעוס ועצבני לרוב יהיה גם הילד במצב דומה. הורה רגוע ויציב משרה ביטחון המעניק לילד רוגע.
 

הכנה לשינה

חשוב שלקראת השינה יתחילו ההורים  להוריד מעוררים ומסיחי דעת כמו טלוויזיה , אורות ופעילות מרעישה של אנשים.
אין צורך בדממה אבל חשוב שתהיה סביבה רגועה לפני השינה. עוד חשוב ליצר טקס החוזר על עצמו לקראת שינה והוא יוצר מעין התניה למח, בכל פעם ש...אז הולכים לישון. טקסים מאד מרגיעים את המח וגם מבוגרים נעזרים בכך.
 
ילדים סובלים מעצבנות וממתח נפשי לא פחות ממבוגרים  והרבה פעמים הם חרדים. הם סופגים את המתרחש בסביבתם ומגיבים בערנות ואי נוחות. 
אין צורך לעייף ילד בכדי שישן  טוב בלילה . ילד רגוע יכול לנוח ולישון כמה פעמים ביום.כשרגועים ניתן לישון טוב, עצבנות מונעת שינה !
כשמחזיקים ילד בכוח ומונעים ממנו שינה, הורמון אדרנלין ישאיר אותו ער אך הוא יהיה ער ועצבני. הורמון האדרנלין מאפשר כארבע שעות ערות אשר במהלכן גם אם ינסו להכניסו לישון הוא לא יוכל להירדם ויתרה מכך זהו הורמון המופרש במצבי סטרס והוא ידמה מצב סטרס אצל הילד ובמצב כזה קשה ביותר להירדם.
 

שינה ורפלקסולוגיה

מטרת הטיפול ברפלקסולוגיה לבעיות שינה היא להרגיע את מערכת העצבים בראש ובראשונה. להוריד את רמות הורמון האדרנלין כך שבאופן די טבעי יוכל הילד לישון.
הדבר השני אותו עושים בטיפול רפלקסולוגיה היא הורדת העומס של דם וחום מאזור הראש לכיוון הבטן. כשהראש חם (אזור האצבעות) המח מאד פעיל וערני וילד מתקשה לגלוש להרפיה ושינה.
אנו נעבוד על האצבעות ועל עמוד השדרה ועל אזור הבטן והעקב. 
 
מטפל ברפלקסולוגיה ייאתר עם יש סיבות בריאותיות  המפריעות לישון כגון: כאבי אוזניים, גזים, הפרעות נשימה כמו נזלת וייתן גם להם מענה.
הורה יכול לעזור לילדו להירדם אם יניח את היד על הבטן התחתונה עד שתתחמם למספר דקות. אזור הבטן התחתונה קשורה לפחדים, ימום המקום מאד מרגיע ומחזק את הילד כך שיוכל להירגע ולהירדם.
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו