שילוב בין הנקה ושינה - זה אפשרי!! - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

שילוב בין הנקה ושינה - זה אפשרי!!

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 21.07.2015

מזל טוב! חזרת הביתה עם התינוק החדש והידיים שלך מלאות כל היום? את עייפה, כואב לך הגב, ואין לך רגע זמן לעצמך או לילדייך האחרים, יש מיליון משימות להספיק והשינה הפכה למשימה כמעט בלתי אפשרית? קראי ולמדי איך לשלב בין שינה רציפה להנקה.



מאת: מיה שטיינהרדט- זיו, מומחית להורות ושינה ובעלת MAMAMAYA 


שילוב בין הנקה ושינה - זה אפשרי!!
את רוצה להעניק לתינוק שלך את המקסימום, לא להניח לו לבכות אפילו לשנייה, אבל את מוצאת את עצמך בסופו של יום מנוטרלת ומותשת, לא עצמת עין ושלא נדבר על התינוק שלא מצליח להירדם במיטתו ולא יורד לו מהידיים או מהשד... 
 
אז זהו שאפשר כבר מהשבוע הראשון לחייו של התינוק לסייע לו להירדם לבדו במיטתו בלי להיות תלוי בך להירדמות ומבלי לפגוע באיכות ההנקה!
איך עושים את זה? - בהדרגה, ברגישות ובנחישות.  עם התייחסות גם להנקה וגם לשינה – במקביל:
ההנקה: כדאי שתדעי שתינוקות לא יונקים רק לצורכי אכילה אלא גם כדי לעורר את מנגנון ייצור החלב וגם כי יש להם צורך רב במציצה. אז בשלב ראשון עליך להיות מודעת לכך שיש יניקה לצורכי אכילה ויש יניקה לצורכי מציצה. למדי לזהות בין שתי הפעולות על פי רעש הבליעה וקצב היניקה. לאימהות לילד ראשון יהיה קשה יותר לזהות זאת במהרה לעומת אימהות מנוסות יותר אבל אם תקפידי להקשיב לצליל היניקות והבליעות, תוך שבוע תוכל כל אחת לזהות מתי הילד אוכל באמת ומתי הוא מוצץ את הפטמה לצורכי מציצה בלבד. 
 

מודל הרמזור של ההנקה

אני קוראת לזה "מודל הרמזור של ההנקה": אדום צהוב ירוק
  • אור ירוק – תחילת ההנקה – הילד התחבר לשד, הניקי אותו בכיף ובהנאה, ההנקה חזקה ומהירה, קצב היניקות אחיד והתינוק שותה בשקיקה במשך כמה דקות. חשוב להיות מודעת בשלב הזה לקצב הבליעה של התינוק ולכן האמא ב"היכון".  
  • צהוב – כבר היתה ירידת הקצב הראשונה והתינוק יונק עכשיו לאט יותר ובולע פחות חלב אבל הוא עדיין יונק במרץ ובולע (עיניו פקוחות) – מצב היכון - היי מוכנה לקראת ירידת הקצב הבאה שתגיע בקרוב כדי לעשות את הניתוק. 
  • אור אדום – ירידת קצב שנייה במקצב ההנקה - הילד מוצץ אבל כמעט ולא בולע, מציצה לצורכי הרדמות, לעיתים העיניים מתחילות להיעצם - זה הזמן לנתק את התינוק מהשד: לאחר ירידת הקצב השנייה – נתקי את התינוק מהשד, החליפי את המציצה במציצת מוצץ והניחי אותו רגוע, שבע ונינוח במיטתו. בדרך הזו - ההנקה לא נפגעת והילד לומד איכות שינה מהרגע הראשון.
    כמובן, ניתן לפעול על פי המודל בתנאי שמשקל לידה ומצב בריאות תקין.

השינה

כאן מתחיל שלב ההירדמות העצמאית ולא ההירדמות על הציצי- ואיך עושים זאת?
כאשר את מזהה כי הוא עייף ורוצה לישון, עדיף להניחו מעורסל ועטוף על מנת שיוכל לשכב על הגב וירגיש מוגן כמו ברחם וכך גם ינוטרל רפלקס הבהלה (רפלקס שהקטנטנים זורקים את הידיים והרגליים לצדדים בפתאומיות ונבהלים מכך מאוד – יוצאים משלוות השינה). מומלץ ללמדו לישון על הגב שכן שינה זו היא הבטוחה ביותר והמומלצת ע"י משרד הבריאות על מנת למנוע מצב של מוות בעריסה.
במידה ולאחר שהשכבת אותו מעורסל, הוא רגוע, אפשרי לו להירדם בכוחות עצמו, הרי הוא היה ברחם 9 חודשים ונרדם בכוחות עצמו ככה שהוא כבר יודע את העבודה! במידה ויש בכי  הרימי, הרגיעי על הידיים – ומיד כשהוא רגוע החזירי אותו למיטתו ער על מנת שיירדם במיטה ולא עלייך. יכול להיות שתצטרכי לחזור על הפעולה הזו מספר פעמים, אל תיבהלי מהבכי – הוא לומד מה את מצפה ממנו, אפשרי לו ללמוד שאת סובלנית ולצידו.
אל תחזרי להניק אותו מהמחשבה שאולי הוא עוד רעב ולכן הוא בוכה כי אז את משדרת לו חוסר עקביות. תהי שלמה עם זה שהתינוק שלך אכל ושבע ונתת לו את הזמן שלו לאכול, עכשיו צריך לעזור לו להירדם – בכוחות עצמו במיטתו, ולכן עליו להגיע ער למיטה ולא להירדם על הידיים או על הציצי שלך. במקרה הכי גרוע הוא קצת רעב ואז הוא יתעורר בעוד שעה או שעתיים ותניקי אותו שוב.
 

מוצץ? כן או לא?

מוצץ יכול מאוד לסייע להפרדה בין הנקה לשינה, שכן כאמור ההנקה לעיתים קרובות הופכת להיות מעין מקום רגיעה בשל תנועה המציצה, לכן,  מוצץ יכול להיות למלא את התפקיד הזה. 
 

לסיכום

לא לאפשר הרדמות על הציצי אלא להיות מודעת לקצב היניקות היורד וכך לנתק את התינוק בזמן הנכון. עשי זאת על פי מודל הרמזור, תלמדי כיצד לערסל את הבייבי שלך ומומלץ גם לשלב מוצץ.
עשית את כל הפעולות כפי שמופיע הצלחת לאפשר כבר מהשבוע הראשון לחייו של תינוקך לסייע לו להירדם לבדו במיטתו בלי להיות תלוי בך להירדמות ומבלי לפגוע באיכות ההנקה!



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו