שמירה על שגרת שינה בחופשת הפסח - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

שמירה על שגרת שינה בחופשת הפסח

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 13.04.2019

איך לשמר את השינה בחופשה כאשר יש המון נסיעות, ימים מחוץ לבית, ארוחות ערב מאוחרות, ואיך מסנכרנים את כל זה כשיש עוד ילדים בבית?



מאת: ליאת שחם, יועצת שינה לתינוקות וילדים.


שמירה על שגרת שינה בחופשת הפסח
חופשת הפסח כבר ממש מעבר לפינה ובשבוע האחרון פנו אליי הורים רבים עם השאלות כגון:
איך לשמר את השינה בחופשה כאשר יש המון נסיעות, ימים מחוץ לבית, ארוחות ערב מאוחרות, ואיך מסנכרנים את כל זה כשיש עוד ילדים בבית?
 
אז קודם כל אני ממליצה לכם להתחיל עם נשימה ארוכה (ממש ארוכה). אין ספק שהיציאה מהשגרה מאתגרת אותנו, ההורים, למצוא אטרקציות, לתכנן ימים שלמים ולנסות שכולם גם ייצאו מרוצים. אבל מבחינתי, מה שחשוב לזכור, לפני הכל, זה שבסופו של דבר מדובר בחופשה - וזו הזדמנות אמיתית ליהנות עם הקטנטנים שלנו – ולא משנה בני כמה הם.
אני באמת אוהבת לנצל את ימי החופשה האלה ליציאה מהבית, לבילוי בחיק המשפחה ואם נאמר את האמת - מזג האוויר האביבי לא משאיר לנו בכלל סיבות להישאר בבית. אל תהססו לצאת מהשגרה ואל תפחדו משיגת השינה שמשתנה.
 
במיוחד עבורכם כתבתי מספר טיפים שיעזרו לכם לעבור את החופשה בשלום מבחינת השינה של הילדים– ואפילו להצליח ליהנות איתם:
  1. מכיוון שמדובר בילדים קטנים, אני ממליצה לנסות ולשמור על שעות השינה שלהם (עד כמה שניתן כמובן). לא, אני לא מתכוונת להישאר בבית כל החופשה, אלא לנסות ולתכנן את הלו"ז שלכם פחות או יותר לפי זמני השינה של הילדים.
  2. אם תכננתם טיול יומי, תכננו את הנסיעה כך ששנת הבוקר תהיה באוטו (במידה ויש לכם ילדים שישנים שנת בוקר). את שנת הצהריים אפשר לתכנן בעגלה, במנשא או בנסיעה ליעד נוסף. 
  3. אומנם שינה באוטו ושינה בעגלה אינן שינה איכותית כמו שינה במיטה, אבל עדיפה השינה הזו מאשר "לסחוב" אותם בלי שינה עד הערב (ברוב המקרים זה בלתי אפשרי לסחוב את הקטנטנים עד הערב ורק יכניס למצב של עייפות יתר ולכן – נסו להימנע "מסחיבות" ככל הניתן).
  4. אם אתם אצל סבא וסבתא או נוסעים לבית של חברים/ בני משפחה – תכננו את שנת הצהריים אצלם (אם אין מיטת תינוק באותו הבית, צאו לסיבוב בעגלה – העיקר שתהיה שנת צהריים).
  5. תכננו את הדברים מראש- אז נכון שלא תמיד הכל יוצא כמו שרוצים, אבל שימו לעצמכם עוגנים: איפה הוא ישן את שנת הבוקר? איפה את שנת הצהריים? והאם שנת הלילה מתחילה בנסיעה ובמעבר למיטה או שכבר תגיעו עד אז הבייתה. תכנון מוקדם פשוט מוריד לחץ. וכשאנחנו רגועים – גם הילדים שלנו רגועים.
  6. אם תכננתם שינה באוטו- תדאגו שכולם נכנסים לאוטו קצת לפני זמן השינה. אתם לא רוצים להיכנס לאוטו שהקטנצ'יק כבר עצבני וצורח מרוב עייפות.
    כנ"ל אם תכננתם שינה בעגלה/במנשא – תדאגו לצאת לטיול ההרדמה כמה דקות לפני שהוא נכנס להיסטריית בכי.
  7. עם ילדים שנמצאים במעון/משפחתון ויש להם שעות שינה קבועות בדרך כלל – קל יותר. הם יהיו עייפים בדיוק בשעות ששמים אותם לישון במעון ולכן גם לכם יהיה קל יותר להתנהל עם השינה שלהם במהלך החופשה. עם ילדים שנמצאים בבית במהלך היום – לא תמיד שעות השינה קבועות ולכן צריך להיות עם היד על הדופק כדי לא לפספס את השינה שלהם.
  8. בכל מקרה-  מילת המפתח היא סימני עייפות. כשאתם מזהים סימני עייפות – תמצאו את הדרך הנוחה ביותר – והכניסו לישון.
  9. אם אתם בחופשה ארוכה הכוללת שינה בבית מלון או באוהל – יש לקחת בחשבון שגם אם תקפידו על שעות השינה הקבועות ייתכן שההרדמות יהיו מאתגרות יותר. ילדים קטנים מגיבים שונה מבחינת השינה שלהם כשהם ישנים במקום שאינו מוכר להם. זה יכול לבוא לידי ביטוי בהרדמה ארוכה יותר ו/או ביקיצות בלילה ואפילו גם ביקיצה מוקדמת בבוקר. (כמו כן, יש ילדים ששינה במקום זר לא תקשה עליהם כלל והם יירדמו ממש כמו שהם נרדמים בבית).
  10. שאלה חשובה נוספת ששאלו אותי לאחרונה – "מה קורה אם בחופש אנחנו בוחרים שהילדים ישנו אתנו במיטה?" אז התשובה היא פשוטה – אם זו הבחירה שלכם- אין עם זה בעיה כל עוד אתם שלמים עם הבחירה הזו. הדבר היחיד שחשוב שתיקחו בחשבון הוא שכשהחופשה תסתיים אתם תצטרכו להציב את הגבול הזה מחדש. יהיו ילדים שיקבלו את הגבול הזה די מהר ויגיבו בחיוב, ויהיו ילדים שיחוו רגרסיה עם השינה כי הבינו שקיימת האופציה לישון עם ההורים. (שתי האופציות נכונות לכל גיל. זה מאוד תלוי באופי הילד ובהצבת הגבולות שלכם).
  11. הטיפ הכי חשוב - תזכירו לעצמכם כל הזמן שאתם בחופש – וזה בסדר גמור להגמיש או לשחרר את הגבולות של הבית. וזה בסדר גם אם ממש השתדלתם ולא הצלחתם לשמור על זמני שינה טובים, לא שמרתם על הרגלים ולא הקפדת עליהם – זכרו שלחופשה יש חוקים משלה, וכשהיא תסתיים תחזרו לגבולות השינה הקבועים בבית שלכם והכל יהיה בסדר. ילדים שיש להם הרגלי שינה טובים (בין אם הם במעון ובין אם הם בבית) יחזרו מהר לשגרת השינה שלהם. זכרו שהמטרה הכי חשובה בחופשה – היא פשוט ליהנות.
אז תכננו את ימי החופשה, צאו ותבלו – והכי חשוב – תחזרו הבייתה בשלום.
חופשה נעימה 😊
 
ליאת שחם, יועצת שינה לתינוקות וילדים 050-6541463



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו