איך להרגיל ילדים למזון בריא - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

איך להרגיל ילדים למזון בריא

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 15.09.2008

אופק בן השנתיים צוהל כשפרצופו מרוח בשוקולד. אמא מתמוגגת ומנציחה את המותק במצלמתה עד שנמאס לו והוא פורץ בבכי. אמא דוחפת עוגייה לידו השמנמנה והחיוך חוזר לגומות החן.

עם תפריט שכזה אין פלא שהוא מאדים מכעס ופולט צווחות מהולות בעיסה אדומה כשאמא מנסה להאכיל אותו בעגבנייה.



מאת: חוה רשף
2P סטודיו

איך להרגיל ילדים למזון בריא

אופק בן השנתיים צוהל כשפרצופו מרוח בשוקולד. אמא מתמוגגת ומנציחה את המותק במצלמתה עד שנמאס לו והוא פורץ בבכי. אמא דוחפת עוגייה לידו השמנמנה והחיוך חוזר לגומות החן.

עם תפריט שכזה אין פלא שהוא מאדים מכעס ופולט צווחות מהולות בעיסה אדומה כשאמא מנסה להאכיל אותו בעגבנייה.

סביר להניח שכשיגדל אופק יתרחבו אופקיו בצמיגי המותניים. הוא עלול ללקות בסוכרת נעורים כבר בילדותו, ילבש חולצת בית ספר מס' 48 בנערותו וילקה בהתקף לב בבגרותו. הוא יצטרף לקבוצה ההולכת ותופחת בכל העולם של ילדים הסובלים מעודף משקל.

כיוון שהתזונה היא גורם רב חשיבות לגדילה וההתפתחות החל משנת החיים הראשונה, חינוך הילדים לאכילת מזון מגוון ובריא היא תפקיד חשוב ובלעדי של ההורים.

 

א –ו-י-ר-ו-ן!!!!

בתחילת המאה העשרים נערכו מחקרים על תינוקות שהוצבו מול מבחר מאכלים ובחרו מתוכם מרכיבים בעלי ערך תזונתי בכמויות המתאימות. משום מה נוטות אמהות רבות להאמין שממצאים אלה תקפים גם כיום, אך מול שלל החטיפים והממתקים המציף אותנו כיום – ברור שהקטנטנים ישלחו יד אל המאכלים המתוקים הלא בריאים.

כיון שהורים רבים נוטים למלט נפשם ממטח גזר לעוס בפרצופם נוצר מצב עגום שלמעלה משליש מהפעוטות עד גיל שנתיים אינם צורכים בכלל פירות וירקות.

בגילאים 10 חודשים עד שנה וחצי מתפתחות העדפות הטעם של התינוק. אם ייחשף בתקופה קריטית זו למגוון רחב של מזונות וטעמים יהיה הקטנצ'יק פחות בררן ופתוח יותר לטעמים חדשים.

עד גיל שנתיים משמש המזון כאמצעי להרגעת רעב. לאחר מכן , בתקופה חשובה של בניית המערכות החיוניות בגוף ובמוח, המזון מתחיל להיות מקוטלג לפי צבעים, צורות וגודל המנה. אם הילד לא הורגל בגיל צעיר יותר, יחשוש ממפגש עם מזונות חדשים ולא מוכרים, ההורים עלולים להיכנע לדרישות העריץ הקטן והדבר עלול לפגוע בהתפתחותו התקינה.

רצוי לחשוף את הילד הקטן למגוון רחב של מזונות, מרקמים וטעמים. אם ההורים יתמידו להציע לו את המזון החדש ולהושיב אותו ליד שולחן המשפחה עליו מופיע המזון הזה בקביעות, קיים סיכוי שאחרי כמה ניסיונות הוא יתרצה. השתתפות בארוחה המשפחתית תלמד אותם נימוסי שולחן (כמובן אם לא יושפעו מהאח הגדול האוכל בידיים ומעיר הערות מעליבות על העוף ברוטב קיווי).

כשמפגישים את הילד עם מאכל חדש, כדאי לא להתמקד רק בנושא הטעם, כי ברור שהשוקולד לוקח בגדול, אלא להסביר לו כמה הברוקולי  הזה בריא וכמה הוא יהיה גדול וחזק אם יאכל את הבננה. 

כדאי לדעת שילדים אוכלים בשמחה מנות קטנות שיוגשו  כמה פעמים במשך היום ולא כארוחה אחת גדולה. כאן אפשר לתת להם להחליט אם הם רוצים תוספת או לא לגמור את כל המנה. ניסיונות להכריח לאכול יגרמו לתוצאה הפוכה. כיון שהם אוהבים לשחק באוכל רצוי לקשט את המזון ולהגישו בצורה מעניינת.

מומלץ לדחות את המפגש עם הטעמים המתוקים לגיל שהילד עצמו ידרוש זאת, וגם אז להגביל את הכמויות לפעם ביום בשעה מסוימת.

 

 

איך להתחמק מ"ביג מק"

הסיכון של ילד שמן להפוך למבוגר שמן גבוהה פי כמה בהשוואה לילדים רזים. בגיל זה יש חשיפה לפרסומות בטלוויזיה, לשיטוטים בקניונים, ולנהירה למזנונים בבתי הספר העמוסים במזון  בעל צפיפות קלורית גבוהה המכיל כמות מפחידה של  שומני טראנס, סוכרים פשוטים ונתרן.

ממש לא מומלץ  להפעיל לחץ על המתבגרים להימנע ממאכלים לא בריאים ולעקוב אחרי כל ביס שלהם, כי הדבר יכול לפתח אצלם גישה שלילית למזון בכלל. איסור מוחלט על אכילה או שתייה של צ'יפס או קולה יגרור התגנבות ל"מקדונלד".  כדאי להסביר להם ברוח טובה על נזקים העלולים להיגרם להם, לעשות להם יום כיף ובמסגרתו לקחת אותם גם לקניות מזון ולהסביר להם כיצד כדאי לבחור מזון בריא. תפקיד ההורים הוא  לשמש דוגמה טובה לחינוך תזונתי כמו ישיבה משפחתית מסביב לשולחן והימנעות מאכילה מול הטלוויזיה על כל הסבל הכרוך בכך. למרות שממש מפתה לקנות מזון מהיר בשקיות, אין כמו ארוחה ביתית המורכבת מחומרים מוכרים ומזינים.

וכמובן – אין כמו ארוחת בוקר שמחקרים הוכיחו כמה חיונית היא. מסתבר כי 30% מבני הנוער מדלגים על ארוחת בוקר והדבר מתבטא  במשקלם וביכולתם הלימודית והשגי בחינות . ילדים שאכלו ארוחת בוקר מזינה היו רזים יותר מאלה שדילגו עליה. הם גם הצליחו יותר במבחנים וביצעו טוב יותר מבחנים קוגניטיויים ומבחני זיכרון. אם אפשר לשלוח את הנער לחוג ספורט או מכון כושר הוא יושפע מהאווירה הכללית, יקפיד על משקלו ותזונתו ויגדל להיות מבוגר המודע לבריאותו.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו