כך תדעו את כמות האוכל שתינוקכם צריך לצרוך - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

כך תדעו את כמות האוכל שתינוקכם צריך לצרוך

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 01.05.2016

אחת הדאגות המלוות הורים במשך שנותיהם הראשונות של הילדים שלהם, היא האם הילדים , או יותר נכון הפעוטות שלהם, אוכלים כמו שצריך ובכמות לה הם זקוקים.



כך תדעו את כמות האוכל שתינוקכם צריך לצרוך
כמובן, שהשקילות הסדירות בתחנת טיפת החלב יכולות לתת אינדיקציה האם הילד אוכל בצורה נכונה ומספקת או שלא. אך להורים רבים זה לא מספיק, והם רוצים לדעת כיצד ניתן לאתר את הבעיה עוד כשהיא בעיצומה, ולא לאחר תקופה מצטברת שבה מסתבר שהילד/ה אכלו בצורה בלתי מספקת. אז איך אכן יודעים זאת? הנה מספר טיפים ועובדות שחשוב להכיר ולדעת בהקשר לנושא זה.
ראשית כל, נפתח ונאמר- כל ילד באשר הוא, מגיל 0 כאשר הוא נולד, מגיע לעולם עם מנגנוני שובע ורעב מפותחים ואינסטינקטיביים, היודעים לווסת בדיוק את כמות האוכל לה נזקק הילד בכל שלב של חייו. בגילאים הצעירים ביותר, הילדים עדייין אינם נתונים ללחצי הסביבה והחברה באשר לכמויות שעליהם לאכול, ולכן המנגנונים הללו מהווים כלי די אובייקטיבי לבחינת רמת הרעב של הילד. וכאשר זה הקטן, מראה סימנים שאינו רוצה יותר, לרוב אכן מדובר בתחושת שובע שכבר מצויה שם. 

 

הנוסחה שבה משתמשים בתחנות טיפות החלב לכמות האוכל הרצויה

יחד עם העובדה שלכל תינוק מנגנוני שובע ורעב משלו, קיימת נוסחה נפוצה לחישוב כמות האוכל שעל התינוק לצרוך כאשר אופן האכלתו, היא באמצעות תחליף חלב. הנוסחה פחות נכונה לחישוב לגבי תינוקות יונקים, כיוון שכמות החלב אותה יונקים, אינה אחידה בכל פעם לעומת תמ"ל שבו נקבעת הכמות מבעוד מועד. הנוסחה הולכת כך: 
 

 משקל הילד  150cc X/ מספר ארוחות ביום

 

הכמות המתקבלת היא הכמות שיש לתת לילד בכל סבב של ארוחה במהלך היום, בכל 3 שעות. 
מערכת העיכול מעידה הכי טוב על צורת האכילה של התינוק
עוד "כלי" שניתן לאבחן באמצעותו האם אכן התינוק אוכל בצורה מספקת היא לבדוק את החיתול שלו. תינוק שאכל מספיק, צריך לתת 3-4 יציאות ביום מעבר לשתן. אלו יכולות להיות גם יציאות קטנות מאוד, אך צריך לראות שאכן הן קיימות במהלך היום. 
 
מעבר לחיתול ומה שיש בו בתום כמה שעות, עוד סימן המעיד כי התינוק אכל מספיק הוא איכות השינה שלו. אם התינוק ישן בשקט ובנועם לאחר הארוחה, סימן שאכל מספיק. תינוק שאכל יותר מדי יישן לא שקט וסביר להניח שיתעורר ויפלוט שעה או שעתיים מתום הארוחה. אם התינוק לא אכל מספיק, השינה שלו תהיה קלה מאוד והוא יתעורר בבכי שמעיד על רעב. 

 

ומה לגבי השלב שבו משלבים מוצקים במזון?

אם בשלב תחליף החלב הכל היה ברור וידוע, ויש נוסחאות שאפשר לחשב בעזרתן כמה התינוק אכל, הרי שמרגע שמכניסים מוצקים לתפריט שלו, הכל משתנה. בתחילת החשיפה למוצקים, הכמות המומלצת בדר"כ להתחיל איתה היא 2-3 כפיות (שימו לב שמדובר בכפית הקטנה לתינוקות ולא כפית רגילה). האוכל המוצק לא בא להחליף את חלב האם או התמ"ל והוא נועד רק לטעימות והרגלת הילד לטעמים השונים של סוגי האוכל המוצק. ניתן לתת את הטעימות במסגרת ארוחת הבוקר שלו ובמסגרת ארוחת הערב. חשוב לעשות את הטעימות לאחר שינה טובה של התינוק, כאשר הוא רגוע ובמצב רוח טוב. אם הוא מראה סימנים שאינו מעוניין, אל תנסו בכוח לשכנע אותו לטעום.
יום-יומיים הפסקה ולעיתים הוא יעתר בעצמו לטעימה מן האוכל שהצעתם לו. 
ככל שהזמן יעבור, ותהיה חשיפה ליותר מוצקים, כך כמות האוכל "של המבוגרים" שהילד ירצה תלך ותעלה. כאן, כל ילד יודע הכי טוב מה התהליך הנכון לו, ואתם כהורים- חשוב שתהיו קשובים לרצונות ולתהליך הזה כפי שעולה מהתינוק.
ככל שהתינוק גדל ומתקרב לגיל שנה, יש להגדיל את כמות המוצקים במזון לתינוקות ולהוריד את כמויות חלב האם והתמ"ל- הכל כמובן במתינות ובהתאם לתגובות של הפעוט. 

 

כאשר התינוק אוכל לפתע מעט מהרגיל או מגלה חוסר היענות לאוכל 

עד עכשיו דיברנו על כמויות נכונות של אוכל במצבים נורמליים, כאשר התינוק גדל ומתפתח, ישן כפי שצריך ואינו מוטרד. אך ככל בן אדם, כאשר התינוק שלכם מוטרד או אינו שקט, גם ההתעניינות שלו באוכל תרד בהתאם. כך למשל, אם חם מאוד בחוץ תראו שהתאבון שלו יורד. עוד סיבה לירידה בתאבון היא כאשר יש צמיחה של שיניים. הכאבים שהבייבי שלכם חווה, מונעים ממנו ליהנות מאוכל ומושכים את תשומת ליבו לכאבים. אל דאגה, גם אם ירדה כמות האוכל, הוא/היא צפויים להחזירה בתקופה לאחר מכן, כאשר יחזרו למוטב. 
עוד התנהגות יוצאת דופן הקשורה למזון, שתגלו במשך הזמן היא במקום חוסר תאבון, עודף תיאבון. זה קורה לרוב כאשר הפעוט שלכם נמצא בקפיצת גדילה ואז גופו דורש יותר אוכל ואנרגיה ובהתאם התאבון גדל. 

 

ולבסוף כמה כללים להאכלה נכונה של היקר לכם מכל

לאחר שהבנו את כל מה שחשוב לדעת, על תזונת התינוק לאורך הזמן ואיך לוודא שאכן הוא ניזון בכמות מספקת להלן כמה עצות חשובות נוספות בנושא זה:
 
  • אל תשוו את הילד שלכם לילד של אחרים מבחינת רמת האכילה. לכל תינוק ותינוקת התאבון שלהם והם מסוגלים לווסת את הכמויות בהתאם לרעב ולשובע שלהם מגיל אפס. אם תינוקכם אוכל פחות מזה של חבריכם, זה לא אומר בהכרח שהוא לא אוכל מספיק. 
  • פעמים רבות, בשל דאגה, יש נטיה לנסות "לדחוף" עוד כפית או עוד מנה של אוכל בסיום הארוחה. אל תעשו זאת, לילד יש מנגנונים טבעיים משלו לווסת את כמויות האוכל, וחשוב שיפתח אותם כדי לאכול בצורה נכונה לגופו גם בעתיד, כאשר יגדל. בנוסף, דחיפה של אוכל בכוח, תנטע בילד תחושות שליליות כלפי נושא זה, דבר שעלול להוביל בהמשך להפרעות אכילה שונות.
  • בעיקר בשעת האוכל, הבייבי שלכם זקוק לכמה שיותר מתשומת ליבכם. אל תתעסקו בדברים נוספים תוך כדי האכלה. תנו לפעוט שלכם את תשומת הלב שהוא צמא לה ושימו לב לכל ביס ולכל עווית פנים שלו כלפי האוכל. 
  • אחד ממנגנוני הלמידה המפותחים ביותר בקרב תינוקות הוא לימוד באמצעות חיקוי וצפייה. לכן, חשוב מאוד שתראו סימני עידוד בכל פעם שהתינוק אוכל בצורה משביעת רצון. בנוסף, הראו כמה שיותר עניין באוכל ואפילו טעמו בעצמכם והציגו כמה האוכל טעים בעיניכם. זכרו שאם אתם מראים לילד חוסר אהדה למזון מסויים, הוא צפוי גם הוא להציג את אותו חוסר האהדה, כי זה מה שלמד מכם...
  • זמן האוכל, הוא זמן חקירה ומשחק בפני עצמו. אם אתם רואים שהבייבי שלכם בדיוק עסוק בלחקור או לשחק במשהו, תנו לו את הזמן שלו. סביר להניח שתוך זמן לא ארוך הוא ישתעמם ואז תוכלו לקחת אותו למשחק הבא- זמן הארוחה. 
בסיכומו של עניין, חשוב לזכור, שגם אצל תינוקות עניין האוכל הוא לא רק אינסטינקט וצורך הישרדותי מהמעלה הראשונה, אלא גם זמן של משחק ואיכות איתכם- ההורים. תינוק שניתנה לו בזמן הארוחה מספיק תשומת לב, שההורים שמים לב לתגובותיו באשר לאוכל וקשובים לסימני הרעב והשובע שלו, מבטיחים תינוק שאוכל מספיק, מתפתח היטב וגם רגוע ושמח.



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו