איך נכין את הכלב המשפחתי לבואו של תינוק חדש למשפחה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

איך נכין את הכלב המשפחתי לבואו של תינוק חדש למשפחה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 01.02.2015

רוב הכלבים מגלים סקרנות כאשר רואים תינוק , בייחוד אם לא מכירים את ה"דבר " המוזר הזה ולפיכך יש לנקוט באמצעי זהירות, כאשר הכלב בודק ומרחרח תינוק זר אצל חברים או מכרים.



באדיבות דר' איל נחמיאס, וטרינר ראשי בחברת פורינה ישראל


איך נכין את הכלב המשפחתי לבואו של תינוק חדש למשפחה
 רוב הכלבים מסתגלים במהירות ובקלות לנוכחותו של התינוק החדש. עם זאת מכיוון שהתוצאות של בעיה עלולות להיות חמורות יהיה זה נבון לנקוט בתחילה בכל אמצעי הזהירות אפילו אם הכלב פגש כבר בעבר תינוקות ואינכם חוששים.
 
 תינוק עלול אף להיפגע מניסיונות הכלב לשחק עימו או לבדוק אותו. כלב פעלתן ונמרץ במיוחד אף עלול להפילו למשל כאשר רץ סביב הבעלים או קופץ עליו משמחה. כל כלב עם היסטוריה של תוקפנות כלפי אנשים חייב בתשומת לב וזהירות מיוחדת. כלב אשר אגרסיבי כלפי אורחים, הדוור, או אפילו כלבים אחרים עלול לפגוע בתינוק אם בטעות הוא נכנס בינו לכלב אחר או אובייקט אחר לתוקפנותו. 
 
במיוחד יש להיזהר בכלבים מגזעים אשר ידועים כנוטים להתנהגות טורפת או כלבים ספציפיים אשר נוטים לצוד חיות קטנות ו/או נחשפו מעט מאד אם בכלל לתינוקות.  גם כלבים אשר מגלים אגרסיה כאשר מתקרבים לעצם המשחק החביבה שלהם או לקערת המזון נכללים בקבוצה זו.
 
בשלב זה אדגיש כי אין דומה ניסיון של הכלב עם ילדים קטנים, לניסיונו עם תינוקות. אם הכלב משחק בידידות מושלמת עם ילדים אין לצפות בוודאות את התנהגותו עם תינוקות. ילדים לרוב נתפשים כאנשים קטנים מה שלא נכון לגבי תינוקות.  עם כל זאת יש לזכור כי הסיכוי לכך שהכלב יפגע בתינוק הוא נמוך מאוד אם לשפוט לפי מספר המקרים הזעום של תקיפת תינוקות על ידי כלב הבית לעומת מספר מקרי התמותה ממחלות, חנק, תאונות דרכים, מכות חשמל וכו'.
 

מעקב אחר התנהגות הכלב

האינטראקציה בין כלבים שלהם אין נסיון עם תינוקות לבין תינוק חדש חייבת להיבחן היטב למשך תקופה ארוכה יחסית. כבעל הכלב עליך להשגיח על הכלב ולוודא כי הכלב אינו מתעניין בתינוק או חברותי לחלוטין כלפיו. קשה לומר מתי ניתן להפסיק את המעקב הצמוד הזה אך עדיף להיות זהיר מדי מאשר להרפות מוקדם מדי.
 
כדי שהכלב ילמד כי התינוק הוא חלק מן המשפחה יש להציג אותו לכלב באופן הדרגתי ומבוקר . הכלב גם צריך לקשר את האירועים של הצגת התינוק לדברים חיוביים ולא למצבים מלחיצים ולא נעימים.
 
מצ"ב טיפים:

הכינו את בואו של התינוק כמה חודשים לפני הלידה

  • אילוף בסיסי- אם הכלב אינו יודע לשבת, לבוא , לשכב או לחדול לפי פקודה כדאי ללמדו בעזרת מאלף מקצועי , עדיפה הדרכה אישית ותרגול עצמי על השארת הכלב ל"סדרת חינוך". הדבר משול לרכב חזק ומשוכלל אשר ניתן לאדם שלא למד נהיגה.
  • תדעו להגיד "לא"- תארו לכם כי הגעתם עם התינוק הביתה והכלב קופץ משמחה ויוצא מגידרו ואינכם יכולים לעצור זאת, המילה "לא" חיבת להיות ברורה היטב.
  • חיזוקים חיוביים- הגישה באילוף חייבת לכלול חיזוקים חיוביים (פירור עוגיה למשל) ולא עונשים, בסופו של דבר נרצה שהכלב לא יבצע פקודות מתוך פחד שיענש אלא מתוך שמחה ואהבה.
  • הדמיות- ניתן להציג לכלב בובה ולבצע פעולות אשר בדרך כלל מבצעים עם תינוק, כמו לעטיפה בשמיכה או לטייל עימה על הידיים ולצפות בהתנהגות הכלב ולשלוט עליו.
    מכיוון שכלבים מגיבים בעניין רב לקולות חדשים, ניתן אולי גם להשמיע לו קולות מוקלטים של תינוק.
  • הצגת תינוקות- אם הכלב מאולף כבר למשמעת בסיסית ויש לנו הזדמנות להציג בפניו תינוקות זרים כדאי לעשות זאת באופן מבוקר וכאשר הכלב בשליטה מלאה.
 

לאחר הלידה

* אמצעי זיהוי - ניתן להביא לכלב להריח שמיכות או בגדים שהתינוק לבש על מנת לבצע את ההיכרות הראשונית.  (לא מומלץ להביא טיטולים מלאים , כלבות בטבע מלקקות את הצואה והשתן של הגורים די ביסודיות. כלב עלול ללכת רחוק מאד כדי לחפש את הטיטולים המלאים באשפה...)
 
 

התינוק מגיע הביתה

המפגש הראשוני בין האם לכלב- כאשר האם והתינוק שבים הביתה מומלץ כי האם תברך את הכלב ללא נוכחותו של התינוק. מוטב כי מישהו אחר מבני המשפחה יחזיק בו או אף עדיף שיהיה בחדר אחר כאשר האם מברכת את הכלב לשלום, כך נמנע מצב בו הכלב יקפוץ על האם משמחה ויגרום לנזק לתינוק. כדאי לתת לזמן לעבור עד אשר רמת ההתרגשות בבית תרד למינימום, והכלב נרגע ושב לפינה החביבה עליו, אז כדאי לעשות את המפגש הראשון הפיזי ביניהם.
 
הורה אחד יחזיק את התינוק בעוד ההורה השני יחזיק את הכלב קשור,
אם קיים חשש שהכלב ילקק את התינוק ניתן לשים מחסום לפיו. כעת ניתן להתקרב זה לזה באיטיות צעד אחר צעד ולהמתין בכל שלב. אם הכלב רגוע ואינו קופץ ויוצא מגידרו ניתן אף להגיע למצב בו הכלב מרחרח ממרחק קרוב למדי את התינוק. עדיין לא להגיע למגע פיזי.
רק לאחר מספר מפגשים מוצלחים ניתן לתת לכלב ממש להריח את התינוק במגע פיזי. ניתן עדיין להיעזר במחסום לפיו של הכלב ליתר ביטחון.
 
הימים הראשונים יחד- למשך מספר ימים עדיין לא צריך לתת לכלב גישה חופשית לתינוק ללא השגחה. במיוחד חשוב לשים לב כאשר התינוק בוכה , צורח או מנענע בידיו ורגליו. התנהגות זו של התינוק עלולה להוביל להתנהגות טריפה של הכלב או להתנהגות משחק . בזמן זה כדאי פשוט לשים את הכלב בחדר אחר או להצמיד אליך את הכלב ולהשאירו במצב "שב" ו"הישאר" במרחק כמה מטרים. בכל זאת יש כלבים שדורשים יותר תשומת לב ומרגישים כי הם זקוקים ליותר חיבה. כלבים אלו יהנו מכך שנדבר אליהם דקה או שתיים או אף נושיב אותם וניתן פרס קטן כמו עוגייה או כופתית החביבה עליהם. פעולות אלו יתנו לכלב את התחושה כי שהותו עם התינוק היא חוויה חיובית ונעימה.
 

לסיכום

כהורה טרי אינך צריך/ה לדאוג יתר על המידה מהעובדה שהכלב יזיק לתינוק. ברוב המקרים רוב הכלבים מגיבים יפה ללא כל בעיות וללא תקריות. אם ניתן תשומת לב להתנהגות הכלב ונכין את בואו של התינוק נוכל למנוע כמעט לחלוטין תקריות . בכל מקרה תמיד אנו חייבים להיות במצב בו נוכל לשלוט על התנהגות הכלב ולהפסיק התנהגות לא רצויה.



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו