על כלבים ותינוקות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

על כלבים ותינוקות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 04.08.2008

בשעהטובה ומוצלחת הגיע תינוק למשפחה * ד"ר סמדר טל מסבירה כיצד נכין את כלבנו לקראת בואו של בן המשפחה החדש



מאת: ד"ר סמדר טל , ווטרינרית, מנהלת המרכז הרפואי לחיות מחמד ברמת-גן.


על כלבים ותינוקות

מזל-טוב! תינוק חדש נולד, וכל המשפחה נרגשת לקראת בואו הביתה. אחת הסוגיות שעולות, היא כיצד כלבנו, חברנו הטוב ביותר, יקבל את השינויים העתידים לבוא. תינוק חדש בבית מצריך שינויים רבים והסתגלות מצד כל בני המשפחה, כולל הכלב. לכן, יש לנסות ולהכין מבעוד מועד את ביתנו וכלבנו לשינויים העתידיים לבוא.

 

כיצד נכין את ביתנו?

חשוב לתכנן מראש כיצד יראה הבית כשהתינוק יגיע. חשוב להקפיד, לעולם לא להשאיר את הכלב לבד עם התינוק. כאשר התינוק והכלב נמצאים ביחד בחדר, יש צורך תמידי בהשגחה של מבוגר. במידה ואתם מתכננים לעשות שינויים בבית ובמסגרת זו, ישנם אזורים האסורים לכניסת הכלב, יש להרגיל את הכלב להימנע מכניסה לאזורים אלו בחודשים שלפני לידת התינוק. לעיתים יהיה צורך לשים מחסום ("שער תינוקות") בכניסה לאזור האסור לכניסת הכלב. כמו כן, מרגע שהחל ללכת, כדאי לתת את הדעת על הרחקת התינוק מאזור המחיה של הכלב, בעיקר מאזור האוכל והמים שלו.

 

כיצד נכין את כלבנו?

כדאי לחשוב מראש, כיצד שגרת יומו של הכלב תשתנה ברגע שיהיה תינוק בבית, ולהשתדל  לערוך את השינויים לפני הגעתו של התינוק הביתה. אנחנו לא רוצים, שהכלב יקשר בין השינויים החדשים בהרגלים, לבין התינוק החדש שהצטרף למשפחה. יש לקחת בחשבון, שלוקח זמן להטמיע הרגלים חדשים בכלב, ולכן חשוב להתחיל בשינויים ובחינוך עוד בחודשי ההיריון. בנוסף, חשוב להקפיד במהלך ההיריון ולקראת הלידה, על טיפולים שוטפים לכלבנו. חשוב להקפיד על הטיפולים הבאים טיפול נגד פרעושים וקרציות, אחת לחודש, באופן סדיר; טיפול מונע נגד תולעי מעיים, פעם בחצי שנה; חיסון שנתי של משושה וכלבת וזריקות כנגד תולעת הפארק, אחת לשלושה חודשים.

 

חינוך

אם הכלב אינו יודע לציית לפקודות בסיסיות, כמו לשבת, לבוא, לשכב או להפסיק, כדאי ללמדו בעזרת מאלף מקצועי. המילה "לא" חייבת להיות ברורה היטב. יש לדאוג לחזק את ההתנהגות הרצויה ולא להעניש על ההתנהגות הבלתי רצויה.

פעמים רבות, נראה לנו שהצלחנו ללמד את כלבנו פקודה חדשה תוך זמן קצר, אך חשוב לזכור, שהתרגול עצמו לא פחות חשוב מהלימוד. לכן, חשוב ללמד, לתרגל ולהטמיע את הפקודות זמן רב ככל האפשר לפני הגעתו של התינוק.

בנוסף, חשוב לתרגל את הפקודות במצבים שונים ולהיות תמיד מוכנים להסחות דעת והפתעות שעלולות להופיע. חשוב שנדע לתת מענה למגוון רחב ככל האפשר של התרחשויות, בהן מעורבים התינוק והכלב.

 

"כלב טוב!" - חיזוקים חיוביים

אנחנו רוצים שהכלב שלנו יאהב את התינוק ושיבין, כי דברים טובים באים בעקבות התינוק החדש במשפחה. אם נצעק על הכלב, בכל פעם שהוא מרחרח את התינוק, מתקרב אליו, או עושה משהו בלתי רצוי בסביבתו, הכלב עלול ללמוד, שכאשר התינוק בסביבה, יש צעקות ואוירה מלחיצה. זה בדיוק ההיפך ממה שאנחנו רוצים שהכלב יחוש. לכן, כאשר אנחנו מתחילים להרגיל את הכלב לחוקים החדשים, ומנסים להרגילו לשגרת היום החדשה, חשוב לעודד אותו ולצ'פר אותו בדברים שהוא אוהב. אם הכלב שלך נוטה לחטוף את הצ'ופרים מהיד, זה הזמן ללמד אותו להיות קצת יותר עדין, הואיל ונרצה שביום מן הימים גם ילדנו יוכל לעשות זאת.

 

התינוק נולד!

לאחר שהתינוק נולד, מומלץ להביא לכלב חפץ, או בגד, עם הריח של התינוק (לדוגמא חיתול), על מנת שירחרח אותו ויתרגל לניחוח. כאשר מביאים את התינוק הביתה, רצוי שהאמא תיכנס ראשונה הביתה, ללא התינוק, ותאמר שלום לכלב. אחר כך יש להכניס את התינוק הביתה ללא מהומה, כחלק משגרת היום. יש לצ'פר את הכלב בנוכחות התינוק, על מנת שיתחיל להבין, שהתינוק החדש במשפחה הינו דבר חיובי, גם בשבילו.

 

זחילה

ברגע שהתינוק מתחיל לזחול, ונהיה מספיק חזק בשביל לדחוף את הכלב, למשוך אותו ולטפס עליו, יש לעשות מאמצים ניכרים על מנת למנוע ממנו לעשות זאת. לכל כלב, גם לכלב הנחמד ביותר, יש גבולות וחשוב שהילד לא יעמיד גבולות אלו במבחן. עד שילדנו גדול מספיק, אין להשאיר אותו לבד עם הכלב, ותמיד חשוב לזכור, שאנחנו ההורים אחראים לקבוע את הגבולות.

 

חשוב לציין, כי רוב הכלבים יגיבו יפה לבואו של תינוק חדש. בנוסף, חשוב שההורים יזכרו  להקדיש לכלב תשומת לב ויפנו מזמנם למשחקים, פעילות גופנית ופעילויות נוספות, לפני ולאחר היוולדו של התינוק.

 

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו