איך מתמודדים עם ג'ט לג אצל תינוק - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

איך מתמודדים עם ג'ט לג אצל תינוק?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 26.07.2016

מתכננים טיסה עם תינוק קטן למדינה רחוקה שנמצאת באזור זמן שונה? לנו המבוגרים לא קל להתמודד עם הג'ט לג לא כל שכן לתינוקות. אז איך נוכל לעזור לתינוק להתמודד עם ג'ט לג?



איך מתמודדים עם ג'ט לג אצל תינוק?
טיסה ראשונה עם תינוק הינה מרגשת ומפחידה כאחד, במיוחד אם מדובר בטיסה למקום מרוחק עם הפרש שעות משמעותי. לריסה מביאה לכם 10 טיפים כייצד לשרוד ג'ט לג עם תינוק.  
 
כדי להבין מה עובר על תינוק בג'ט לג צריך קדם להבין את התהלכים הפזיולוגים שעוברים עליו. כיצורים חיים יש לנו שתי מערכות הורמונליות עצביות בגוף שמאזנות זו את זו. רופאים מכנים מערכות אלו "גז" ו"ברקס".
1. המערכת הסימפטתית( גז): אחראית על מנגנון ההשרדות שלנו, היא מופעלת במצבי לחץ, כשחל שינוי כלשהו,  בסביבה שלנו או כשיש גירויים רביים, אקשן, פחד ועוד. במערכת זו מופרש הורמון ה"אדנלין".
2. המערכת הפרהסימפטתית( ברקס): אחראית על השינה, העיכול, הסוגרים, לידה, הנקה, מערכת החיסון, הרבייה וכו. מערכת זו מופעלת במצבי רוגע, שלווה ונינוחות. 
 
בזמן שהות בחו"ל בכלל ואחת כמה וכמה כאשר מדובר בהפרשי זמן המערכת הסימפטתית עובדת שעות נוספות. כלומר, התינוק שלנו נימצא במצב "גז" קבוע ואנחנו צריכים למצוא דרך להעביר אותו ל "ברקס". זיכרו כי ג'ט לג לא פוגע רק במערכת השינה אלה גם במערכת התזונה, שתיהן קשורות אחת בשנייה. 
 
1. טיסות ליעדים מרוחקים כגון ארה"ב או תילאנד ממולץ להזמין לשעות הערב המוקדמות (16:00-17:00) כך שלתינוק יהיה זמן להתכונן לשינה בטיסה ולהירדם בצורה נינוחה ללא הפרעות או קטיעה של מחזור השינה. 
 
2. בזמן השהות בחו"ל נסו להתמיד  ב"טקס השינה" רגיל: התמידו בטקסים שהילד רגיל אליהם. תינוקות הם "יצורים של הרגלים", טקס שינה קבוע יכול להכניס אותם למצב מנומנם. לדוגמה: השכיבו את הילד לישון בשעה שהוא רגיל, קלחו אותו לפני המקלחת, הביאו לו בקבוק, הקריאו סיפור או כל דבר אחר אשר עבד בארץ. כנ"ל לגביי שנת צהריים ובוקר. 
 
3. כדיי לסנכרן את התינוק עם המקום החדש חשוב לשמור על תנאים המדמים את השעה ביום אלייה אנחנו רוצים לסנכרן. לדוגמה: בזריחה נחשיך את החדר עד השעה שבה נרצה שהתינוק יתעורר, בערב נשמור על תאורה מלכותית עד אשר נרצה שהתינוק ילך לישון. זכרו תינוק שמתעורר מוקדם ירצה ללכת לישון מוקדם. 
 
4. עם התינוק מתקשה להירדם במהלך היום בזמן השהות בחול או בטיסה היעזרו במנשא.
הקירבה לאמא או לאבא מפעילה את המערכת הפרהסימפטתית. הילד מרגיש ניחוח ומוגן וקל לו יותר להירדם. 
 
5. קחו איתכם חפצים מוכרים בעלי "ריח של בית", לדוגמה סדין, שמיכה או בובה אהובה. הריח המוכר יכל לעזור לילד להירדם יותר בקלות לשנת לילה או שנת צהריים. כמו כן העדיפו לקחת את העגלה שלכם, התינוק רגיל אלייה וירדם בה בקלות. 
 
6. למרות שמדובר בטיול נסו ליצור "סביבת שינה" לקראת ההשכבה. הורידו הילוך, הישתדלו לחזור למקום שבוא אתם לנים וליצור סביבה רגועה ונעימה עד כמה שניתן. 
 
7. אוכל: בגלל הפרשי השעות פעמים רבות התינוק לא יהיה רעב ביום אך יהיה מאוד רעב בלילה. כדי לעזור לו נסו לשמור על זמני האכלה קבועים בהתאם למה שהיה בארץ. שמירה על סדר הארוחות יכולה לעזור בסנכרון של התינוק לזמן החדש. פעמים רבות התינוק שלכם יעזור לכם ויסמן לכם כי הוא רעב, היו קשובים לסימנים האלה: ריור מוגבר, הכנסת ידיים לפה, חוסר נחת באגן וברגליים, חוסר שקט כללי דאגו שהתינוק יאכל ארוחה טובה ומזינה באמצע היום ונסו להימנע מארוחת לילה. 
 
8. בכדיי לעזור לתינוק להירדם דאגו שארוחת הערב תכיל חומצה אמינית מסוג טריפטופן. חומצה זו מהווה את הבסיס ליצור אחד מהורמוני השינה החשובים מלטונין. חומצה זו תכלו למצוא בשיבולת שועל, ביצים, גבינות ועוד. ארוחה ערב טובה יכולה לעזור בהשגת שנת לילה רציפה ואיכותית. 
 
9. אל תשכחו כי לגוף לוקח זמן להתרגל להפרשי השעות ומאוד יכול להיות שתינוקות או ילדים שישנים לילה שלם יתעוררו רעבים באמצע הלילה. ממולץ לתת לתינוק בקבוק, לילד קצת יותר גדול ניתן לתת ארוחה קלה בדוגמת פרי, מעדן חלב וכדומה כדיי שיוכל לחזור לישון בקלות. 
 
10. עם החזרה לארץ נסו כמה שיותר מהר לסנכרן את התינוק עם השעון הישראלי. בבוקר העירו את הילד עם הזריחה. בניגוד להנחה הרווחת "שלא מעירים תינוק שישן", הוציאו אותו מהמיטה בעדינות וחשפו אותו לאור השמש. חשיפה לאור השמש מאפסת את הורמוני השינה ועוזרת לתינוק להסתנכרן עם השעון של כדור הארץ. באמצעות שיטה זו תחסכו לעצמכם סחבת של שבועות עם הג'ט-לג. 
 
טיסה נעימה!



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו