יומן תיעוד לשנת החיים הראשונה של התינוק - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

יומן תיעוד לשנת החיים הראשונה של התינוק

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 01.05.2011

בחנויות תוכלו להשיג יומנים יפיפיים המיועדים לתיעוד שנת החיים הראשונה של התינוק. חלק מהיומנים מציעים פרוט כזה או אחר, חלק מהיומנים מעוצבים ויפים מאוד. למרות היומנים המפוארים ולרוב גם היקרים, אני רוצה להציע לכם לקנות יומן שנה. יומן שנה ממש רגיל, שישמש אתכם כיומן התינוק הראשון.



מאת: יעל סנדלר


יומן תיעוד לשנת החיים הראשונה של התינוק

יומן תיעוד לשנת החיים הראשונה של התינוק

מאת: יעל סנדלר

יומן תיעוד של שנת החיים הראשונה של התינוק, יכול להיות יומן של  זיכרון נחמד לילד שלך. אך, במקרים מסוימים, היומן יכול להיות מסמך חשוב לגבי התפתחות הילד בעתיד, וגם לגבי השוואת התפתחות מול אחים בעתיד.

בחנויות תוכלו להשיג יומנים יפיפיים המיועדים לתיעוד שנת החיים הראשונה של התינוק. חלק מהיומנים מציעים פרוט כזה או אחר, חלק מהיומנים מעוצבים ויפים מאוד. למרות היומנים המפוארים ולרוב גם היקרים, אני רוצה להציע לכם לקנות יומן שנה. יומן שנה ממש רגיל, שישמש אתכם כיומן התינוק הראשון. יומן שנה כרוך היטב בתפירה. כרוך ולא מודבק. איך תדעו שהיומן כרוך? תסתכלו על הכריכה ועל החוטים המחברים את הדפים. למה לא לקנות יומן שכרוך בספיראלה או בהדבקה? יומנים אלו עלולים לא להישמר לזמן ארוך.

יומן משרדי גדול יכול להיות לכם נהדר. אין צורך להזמין בבית דפוס פשוט לקנות בכל חנות לצרכי משרד.

נצלו את הדפים הראשונים של היומן לכתוב תיעוד של דברים חשובים שקרו בהתפתחות התינוק: הישיבה הראשונה, העמידה הראשונה, הצעד הראשון.

בדפי היומן ממש כמו יומן רגיל כתבי בכל פעם כמה מילים: מה עשית היום עם התינוק?

איך הוא הגיב לאמבטיה?

איך הוא התנהג כשטבלת את גופו במים?

מה אבא אמר לו היום?

את היומן שאת כותבת, תני גם לכתיבה לאחרים, למשל לבני המשפחה. אבא יכול לכתוב מה הוא עשה היום עם התינוק. סבתא יכולה לכתוב שהיא לקחה את התינוק לטיול. סבא יכול להוסיף שהוא הביא לתינוק משהו.

אני מציעה שהיומן הזה, כדי שיהיה פעיל, כדאי שיהיה פתוח ממש כמו ספר אורחים, במקום מרכזי בבית.

כשאת מפתחת תמונות של התינוק, אל תשכחי מדי פעם לפתח תמונה גם ליומן שלך.

אל תשתמשי בהדפסות תמונות במחשב, אם איכותם לא מאוד טובה, כדי שהתמונות ישמרו גם לאורך שנים.

גזרי מתוך קטלוגים את הנעליים הראשונות של התינוק, והוסיפי ליומן. את תמונת המצעים או הוילונות, או את החולצה החדשה שקנית. 

שתפי ביומן גם תיעוד של הדמויות הקרובות לילד שלך: הבייביסיטר הראשון, אחות טיפת חלב.

כתבי ביומן תרופות שהילד מקבל. מחלות שהוא עובר בתקופת החיים הראשונה. כתבי לו כמה מילים ממך כאימא. השתמשי בטושים צבעוניים. תוכלי להוסיף מדבקות, צילומי מתנות שהוא קיבל ללידה. צילומי מתנות שהוא קיבל לבריתה. רשימת האורחים מלווה בהזמנה אמיתית מצורפת ליומן.

צייני ביומן את השמות של הסבון הראשון, השמפו הראשון של תינוקך. השמיכה והצעצועים שהוא אוהב. תגדלי איתו ביומן, ותכתבי בכל פעם מה מעניין את התינוק שלך, מה הוא עשה בכל יום, באיזה צעצועים הוא שיחק.

מיהם חבריו, ועוד.

בשביל מה לצור יומן חיים מהשנה הראשונה לחיי התינוק?

1.         ליומן יהיה ערך נוסטלגי, לילד, בעיקר כאשר לו עצמו ייוולדו ילדים. זה הזמן שבו כל אדם מוצא עניין רב במה שקרה איתו בגיל הזה. מי טיפל בו? מה הוא עשה? ובנקודות ההתפתחות שלו בחיים.

2.         במהלך החיים יש שאלות שמדי פעם נשאלות על ציון דרך בחיי התינוק. שאלות כמו מתי התינוק התחיל ללכת, או באיזה גיל הוא התיישב, תוכלי למצוא את התשובות די מהר בדפדוף ביומן. ולהבדיל מיומן מהודר, ומוכן מראש, ביומן שלך יהיו השלבים של ההתפתחות כולם, כולל תיעוד של תאריכים.

3.         מידע חשוב - יש דברים שעוברים בתורשה, למשל ילד שמאחר לדבר, גם אחיו עלול לאחר בדיבור. במקרים אלו חשוב לזכור מה קרה עם הילד הבכור. למרות שזה נשמע מוזר, אבל הרבה אמהות שוכחות פרטים שנדמה שלעולם לא ישכחו. המידע הזה יחזור ויהיה מעניין כאשר ייוולדו לבן או לבת עצמם ילדים, וגם אז ניתן יהיה חוץ מלהתרפק על הנוסטלגיה, גם לבדוק נתונים שיעניינו את ההורים הטריים.

4.         ליומן תפקיד חשוב נוסף: לעיתים בשנת חייו הראשונה של הילד שלנו, נדמה לנו שהיא אין סופית. גם בגלל חוסר השינה, ובגלל העיפות הרבה, וגם בגלל ההתעסקות היומיומית הגדולה בתינוק. בגלל השינוי הגדול בחיינו, ובגלל האחריות. היומן נותן קנה מידה של זמן. בגלל שהיומן רגיל, ולא יומן מיוחד, השנה מציאותית כל כך, ואין מה לעשות, צריך להכיר בכך שהזמן חולף, וששנת החיים הראשונה של הילד שלנו, ככל שהיא יכולה להיות מתוקה או מעייפת, תסתיים במסיבת יום ההולדת הראשונה.

 

יומן שנת החיים הראשונה -  פריבילגיה של אחים בכורים?

לא נעים להודות, אבל כמו שאת הבכור מצלמים הכי הרבה, בדרך כלל בשנת החיים הראשונה, כך גם הבכור לרוב זוכה ליומן שנת החיים הראשונה. כשנולד הבן השני, או כשנולדת הבת אחריו, כבר פשוט אין זמן. אנחנו יותר עסוקים, אין כוח, והזמן האישי או הזמן הפנוי כשמגדלים שני תינוקות בבית, כבר נראה אחרת לגמרי.

לכן נצלו את שנת החיים הראשונה של התינוק שלכם, גייסו לכך את הכישרון האמנותי שלכם, מעוף ודימיון. אבל גם אם אין לכם כישרון ציור, או כשרון אמנותי, מספיק לנבור בחנות אמנות ולחפש כמה מדבקות יפות וטושים מיוחדים כדי לצור יומן נהדר, שיהווה לכם ולידיכם מזכרת נהדרת. 

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו