כיצד לסנן רעשי רקע? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

כיצד לסנן רעשי רקע?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 23.11.2019

מזל טוב! ילדת. הרגע עברת חוויה מטלטלת, אשר לבטח תשנה את כל עולמך מקצה לקצה. את מותשת ועייפה, נרגשת מהרגע הגדול שעברת. ברגע שתצאי הביתה עם התינוק שלך, את מבטיחה לעצמך, לא תתני לאף אחד להתערב בשיקול הדעת שלך ולומר לך איך לגדל את תינוקך. אבל תוכניות לחוד ומציאות לחוד...



מאת: נטע בכר – מלווה התפתחותית, מלווה אחרי לידה ומדריכת שינה.

 


כיצד לסנן רעשי רקע?
אולם, המציאות טופחת על פנייך באופן מיידי ומבהירה לך כמה את טועה במחשבותיך. מעכשיו כל אחד שתפגשי, ידע לומר לך מה את צריכה לעשות עם התינוק שלך. יתנו לך שלל עצות, לטובתך כמובן, אשר יועילו לך רבות בגידול הביבי. ואת, כמובן, תהיי אסירת תודה וברת מזל .את ,האמא הטרייה וחסרת הנסיון ,קיבלת עצות מומחים ,אשר יודעים כיצד מגדלים ילדים .הרי ,הם כבר היו שם .מה ,את לא מרגישה אסירת תודה ומבורכת?
 

שלא יתרגל לידיים

מרגע שהבאת את התינוק שלך הביתה, אל תרימי אותו, שלא יתרגל לידיים. אם תינוקך יתרגל לידיים, הוא תמיד ימצא את הדרך להגיע אל בין זרועותייך.יש לו שיטות - הוא יבכה ויצרח, עד שלך לא תהיה ברירה ותאספי אותו אל חיקך. הרי, את צריכה לשמור כוחות ולא להכביד על עצמך. והתינוקי שלך - חייב להתרגל לעגלה שלו, למיטה שלו ולמשטח הפעילות.   
 
תינוקות נולדים אחרי ששהו כמה חודשים ברחם החמים והמוגן, והם זקוקים למגע כל הזמן) לצורך העניין-  הרמה על הידיים. (כיוון שהרחם קטן ומסמן גבולות ברורים ,התינוק זקוק להם גם כעת ,בדמות חיבוק אוהב ומגע תמידי .החיבוק מעניק גבולות פיזיים) כמו ברחם (ומספק בטחון לרך הנולד ,אשר מתמודד עם הסתגלות לעולם החדש ,אליו הגיע זה עתה.   
 

לא נורא אם התינוק קצת יבכה ככה הוא מפתח את הריאות 

כאמהות טריות, ודאי גם לכן אמרו זאת לא פעם. חבל רק ששוכחים לציין באוזניכן ,שכך התינוק יפתח חרדת נטישה ,הרבה לפני שהשלב חודשים .(גם לא ציינו באוזניכן שיחד עם חרדת הנטישה ,התינוק יבין 8-10 ההתפתחותי הזה מגיע) בגילאי שאין לו על מי לסמוך שיבוא לעזרתו בשעת צרה.
 

את חייבת לגרוב לו. את לא רואה שקר לו?

ומה לגבי הגרביים? ואת מוצאת את עצמך גורבת לתינוקי שלך את הגרביים, אך מייד מורידה למשמע הערה נוספת של עובר אורח שבטח ממש חם לו לפצפון. אז, כדאי שתתני לרגליים שלו קצת לנשום. וכך, מתוסכלת ומותשת את ממהרת לביתך, נשבעת שזו הפעם האחרונה שאת מטיילת עם התינוק שלך. הפעם הבאה, אם בכלל, תהיה בערב, בשעה שרוב האנשים ממהרים הביתה בסיומו של יום. את ודאי מרימה גבה, כשהעצה מגיעה מבן משפחה אוהב ושואלת את עצמך מדוע זה קורה "מה ,לא סומכים עליי?" המחשבה הזו יכולה להעליב ולגרום לכעס ולתסכול.
אולם, את חייבת להבין שהם לא עושים לך את זה. הכוונה היא תמיד טובה והעצות ניתנות מתוך רצון לעזור ולהקל עלייך. כל המייעצים למיניהם בטוחים שעשו לך טובה גדולה מאוד ובטוחים, שלולא התרומה שלהם, היית אובדת עצות, לא יודעת כיצד עלייך לנהוג עם התינוק שלך. לכל הורה, שגידל תינוק,ישנה השקפת עולם מגובשת על הדרך בה יש לנהוג. מבחינתם,יש דרך אחת לגדל תינוקות - הדרך שלהם. הם כבר היו במקום הזה, בו את נמצאת כעת, וכעת, ממרום נסיונם, הם בטוחים ואף רשאים לייעץ לך ולומר לך מה הכי טוב לתינוק שלך.  
 
ויניקוט, רופא ילדים ופסיכואנליטיקאי אנגלי, טבע את המושג: "אמא טובה דיה" טען שכאשר האמא נותנת מענה מוצלח לצרכים של תינוקה, היא בעצם מאפשרת לו לפתח תחושה טובה ובריאה לגבי יכולותיו בעולם. גם העולם נראה מקום בטוח לחיות בו, כאשר יש אמא מגינה, קשובה ואכפתית.  
כשנולד תינוק, נולדת גם אמא. התחושות החדשות של האם נלוות לתהליך החדש, אשר לא היה קודם. כעת היא נדרשת לדאוג לצאצא שלה, להגן ולשמור עליו מכל משמר.יחד עם תחושת הדאגה מתפתחת הידיעה מה עליה לעשות עבור התינוק שלה, ע"מ שיהיה לו חם ונעים וכן ע"מ שירגיש בטוח בעולם, אליו נולד. כל נסיון של אדם מן החוץ לתת עצה, מבלי שנתבקש לכך, עלול להתפרש כאיום וכהפרעה לסדר הטוב ולפגוע בבטחונה של האם, אשר מונעת מתוך צורך עמוק ואנושי לדאוג לתינוק שלה.  
 
ראינו, אם כן ,שכוונותיהם הטובות של בני אנוש הן - להיטיב עם היולדת הטרייה, לעזור לה בכניסה לתפקיד החדש והכל כך מחייב ולהקל עליה את קשיי היומיום, הכרוכים בגידול תינוק. אולם ,פעמים רבות העצות הללו אינן תורמות ואף מבלבלות ומטרידות את האם החדשה.  
 
טוב תעשי ,אמא יקרה ,אם תקבלי את העצות בחיוך ובנימוס (למרות שלא תמיד החיוך מתאפשר) ותעשי מה שמתאים לך ולתינוקך. בסופו של דבר, את זו שמגדלת את ילדך, ששהה ברחמך לפעמים יותר (ואת זו שאחראית לשלומו) . וכיוון שכך, את יודעת מה הכי טוב עבורו ומה הכי נכון לך, כאמו. היי אמא טובה דיה עבור תינוקך, הרחיקי רעשי רקע ושמרי על בריאותך. זכרי שכשלך יהיה טוב, התינוק שלך ירגיש זאת מייד ויוכל להירגע בזרועותייך בקלות.



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו