מכשיר אדים חמים או קרים? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

מכשיר אדים חמים או קרים?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 24.11.2009

אחת מהשאלות השכיחות יותר בחורף בחדרו של רופא הילדים היא האם להשתמש מכשיר אדים ואם כן, אז מה עדיף - קרים או חמים? התשובה אינה קלה, כמו שאולי חושבים, ואין אחידות בין המשיבים.



מאת: דר' הדר ירדני, רופאה מחוזית, קופ"ח לאומית


מכשיר אדים חמים או קרים?

מהו מכשיר אדים, ואלו סוגים קיימים?

מכשיר אדים אמור להוסיף אדים ולחות לחדר.

 

קיימים שני סוגי מכשירים:  מכשיר אדים חמים ומכשיר אדים קרים.

מכשיר אדים חמים: מכשיר אדים חמים מרתיח את המים ופולט את האדים לחדר. מסיבה זו, מומלץ לא להדליק את המכשיר למשך העולה על  6 שעות. למכשיר אדים חמים ניתן להוסיף שמן אקליפטוס. תוספת זו מוסיפה ניחוח לחדר ויש המאמינים שתוספת כזאת אף עוזרת במקרים של נזלת ודלקת דרכי נשימה עליונות.  חסרונות: יש להיזהר מכוויה עקב שימוש במים רותחים ולא מומלץ להשתמש בו לילדים מתחת לגיל 3 חודשים. יתרונות: המכשיר זול בהשוואה למכשיר אדים קרים.

 

מכשיר אדים קרים: פועל ללא גוף חימום, בזמן השימוש לא מתעבים מים על קירות החדר ולכן המכשיר יכול לעבוד רצוף 24 שעות ביממה. חסרונות: המכשיר יקר בהשוואה לקודם, אך מצד שני חוסך חשמל. קיימים בשוק שני סוגי מכשירים.

מכשיר אדים אל קולי - ריסוס של המים בעזרת גלי קול. הרסס מכיל את כל החומרים הנמצאים במים, ויש הטוענים שלכן מתפזרים בחדר מרכיבים שאינם בריאים.

מכשיר אדים פשוט עם מאורר - מכשיר פשוט ביותר המורכב רק ממאוורר שמזרים אוויר דרך רשת הטבולה במים. במכשיר זה מתאדים אך ורק מים, ולא חומרים אחרים. קצב האידוי משתנה בהתאם ללחות הקיימת בחדר. במקום יבש האידוי יהיה מהיר, ובמקום לח, האידוי יהיה איטי. בחלק מרשתות המכירה ממליצים להחליף את הפילטרים במכשיר האדים הקרים אחת ל-3 חודשים, ולא להחזיק מים עומדים במכשיר.

 

למה לנו מכשיר אדים בכלל?

מכשירי אדים מוסיפים לחות לאוויר. יעילותם בביצוע משימה זו זהה. בנוסף, עד שאדי המים מגיעים לדרכי האוויר התחתונות של הילד, הם כבר בטמפרטורה זהה, ללא קשר לטמפרטורה בה היו כשיצאו מהמכשיר. אז איך נדע באם נחוץ, ואיזה?

 

הממליצים בשימוש מציינים מחקרים שהראו כי ילדים הישנים עם מכשיר אדים חשופים למחלות חורף ב 15% פחות מאלו שישנו ללא מכשיר אדים. בנוסף הם מציינים כי המכשיר מונע גירוי בעיניים, יובש בגרון ובעור ומביא לשיפור בנשימה. האדים אף מנטרלים את היובש באוויר הנגרם בשל שימוש באמצעי חימום/קירור שונים כגון מזגן או רדיאטור.

המצדדים במכשיר אדים קרים מציינים כי שימוש במכשיר זה תורם להפחתת היובש המתלווה לקור בחורף (במיוחד בלילות) ושילוב השימוש במכשיר אדים קרים עם הרדיאטור בחדר מונע התייבשות בילדים ובקשישים. מכשירי אדים קרים מסוגלים לעבוד לפרק זמן ארוך יותר (עד פי ארבעה). הם יעילים בעיקר במקרים של אלרגיה (נשימתית), להקלת תחושת גודש באף ובדרכי הנשימה, ולטיפול בסטרידור – נשימה שורקת. המכשירים מסייעים גם לגירוי בעיניים, יובש בגרון ובעיות נשימה.

 

אז מה עדיף?

מבחינה רפואית, בילדים הסובלים מסטרידור נעדיף מכשיר אדים קרים (כמו שימוש באוויר הקר המגיע מהפריזר, או טיול באוטו עם חלונות פתוחים). מכשיר אדים חמים מאפשר הרחבת מעברי אויר והפרשת נזלת החוסמת את המעברים. המכשיר סטרילי ופולט אדים ללא חיידקים, יכול להוציא כמות אדים גדולה יותר – ומכאן גם יעיל יותר, ומאפשר תוספת שמנים ארומטים (כשמשתמשים במכשיר אדים קרים ניתן לשים צלוחית עם שמן בחדר ולקבל אותו אפקט).  מכשיר אדים חמים מחמם את מחדר (ולכן אינו מתאים לקיץ), עלול לגרום לכוויות בשימוש לא זהיר ויוצר רטיבות בחדר ולעיתים צמיחה של עובש על הקירות.

 

מבחינה כלכלית, מכשיר האדים החמים זול יותר, אך לעומתו מכשיר האדים הקרים צורך פחות חשמל באופן משמעותי.

 

הלא מצודדים, חלקם אף רופאים מומחים למחלות ריאה בילדים, טוענים שאין צורך כלל בשימוש במכשיר אדים. אמנם מכשירים אלו לדבריהם, יכולים לשמור על לחות באזור הקדמי של האף והפה, אך האדים אינם משפיעים על הלחות בצינורות הנשימה. יש לזכור שמכשיר אדים אינו מרפא שיעול או הצטננות, אך יכול לעזור לתינוק הסובל מהרבה הפרשות יבשות המפריעות לו לאכול או לישון. באופן כללי, הגברת הלחות במהלך החורף באמצעות מכשיר אדים היא דבר בריא לכל בני הבית. באם החלטתם בכל זאת לבחור במכשיר אדים, טוענים אותם מומחים, עדיף מכשיר אדים קרים, אך יש לזכור שיש לשמור על ניקיון מרבי של המכשיר, וכן שיש צורך להחליף את המים כל יום, ולדאוג לכיסוי התינוק על מנת שלא יסבול מקור. ומדוע לא מכשיר אדים חמים? בעיקר מכיוון שהאדים החמים יכולים להיות מסוכנים, ועלולים לגרום לכוויה. וכן מכיוון שאינו מתאים בקיץ.

 

מבולבלים? לא יודעים מה לעשות? הכי חשוב בחרו מוצר שקט בעל תו תקן או אישור ממכון התקנים הישראלי. התייעצו ברופא הילדים שלכם.

אני לא יכולה להמליץ על מכשיר זה או אחר. נטייתי היא להמליץ על מכשיר אדים קרים. בעיקר מכיוון שניתן להשתמש בו כל השנה והוא בטיחותי יותר לטעמי, מאחר ואינו מהווה סכנה לכוויה. באם החלטתם על מכשיר אדים קרים, דאגו שיהיה לו מיכל גדול (עוזר לשומרי שבת), שיהיה לו ווסת אוטומטי המפסיק פעילותו ברגע שנגמרים המים, ושאינו מצריך החלפת פילטרים (זול וקל יותר לתפעול). באם הילד אלרגי בחרו מכשיר סופח אבק.

 

והכי חשוב שיהיה לכולנו חורף בטוח ובריא, מלא אדים חמים וקרים, וללא שפעת חזירים או שפעת עונתית.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו