עישון פסיבי (Secondhand ) מסכן ילדים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

עישון פסיבי (Secondhand ) מסכן ילדים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 31.05.2009

כולם יודעים שעישון מסוכן לבריאות. אם אתם מעשנים וטרם החלטתם להגמל (או לא הצלחתם), עליכם לדעת שעישון במקומות סגורים כמו בבית או במכוניתמסכן את בריאותם של ילדיכם. ישלעשות כל מאמץ על מנת למנוע חשיפה של ילדים לחומרים המסוכנים הנפלטים עם העשן. אם עד כה לא החלטתם להפסיק לעשן, אולי הנתונים הבאים יעזרו.



מאת: לוטי זילברמן


2P סטודיו

עישון פסיבי (Secondhand ) מסכן ילדים

כולם יודעים שעישון מסוכן לבריאות. אם אתם מעשנים וטרם החלטתם להגמל (או לא הצלחתם), עליכם לדעת שעישון במקומות סגורים כמו בבית או במכוניתמסכן את בריאותם של ילדיכם.

ישלעשות כל מאמץ על מנת למנוע חשיפה של ילדים לחומרים המסוכנים הנפלטים עם העשן. אם עד כה לא החלטתם להפסיק לעשן, אולי הנתונים הבאים יעזרו. אם הניסיון האישי לא מצליח אפשר לפנות לרופא המשפחה ולקבל הדרכה.

 

       עישון פסיבי נקרא גם עישון טבק סביבתי.העשן שמשתחרר לאוויר בזמן העישון נשאר באוויר שעות ואפילו ימים ! אפילו אם האוויר נראה צלול הוא לא. גם אם לא מעשנים בחדר הילדים, החלקקים של העשן מתפזרים מהר בכל הבית.

       עשן הסיגריות מכיל יותר מ-400כימיקלים. חלק מכימיקלים אלה עלול לגרות את האף, הסינוסים, האוזן התיכונית (middle ear ) והריאות. רוב החמרים גורמים לסרטן בקרב המעשנים. עישוןבקרבתהילדיםחושף אותם לסיכון דומה.

       עישון פאסיבי מגביר את הסיכון להתפתחות אסטמה אצל הילדים. אם הם כבר חולי אסטמה, העישון יגביר את תדירות הביקורים בחדר מיון.

       עישון פאסיבי מגביר את הסכנה לזיהומים בדרכי הנשימה עד לדלקת ריאותודלקות של הסימפונות.

       עישון פאסיבי מגביראתהסיכוןלמוות בעריסה .(בארצות הברית נרשמים כ-2000מקרים בשנה של מוות בעריסה וברונכיטיס).

       עישון פאסיבי מגביר אתהסיכון לסרטן, כולל לאוקמיה.

        ככל שהחשיפה גדולה יותר, הסיכונים גדולים יותר. הפחתת החשיפה מפחיתה את הסכנה, אך הרמה הבטוחה ביותר היא כמובן לא להיחשף לעישון.

       נשים בהריון המעשנות מסכנות את העובר. עוברים החשופים לעשן סיגריות לפני הלידה, נולדים במשקל נמוך יותר מהממוצע. מחקרים מראים שהם גם עלולים לסבול מהפרעות התנהגותובעיות בלימודים מאוחר יותר בחיים.

       ככל שמפחיתים מוקדם יותר את החשיפה לעשן סיגריות, הסכנה לפגיעה בילדים פוחתת.

       מחקר חדש שהתפרסם בחודש יוני השנה מצא בנוסף שאפילו חשיפה למינונים נמוכים של עישון פאסיבי עלולים לפגוע במערכת הלב וכלי הדם של ילדים. החוקרים מסבירים שכמויות קטנות עלולות לגרום להקשחה של העורקים של הילדים והם עלולים לפתח בגיל צעיר מאוד אטריוסקלרוזיס. הם גם סבורים שהנזק עשוי להיות הפיך בחלקו, אחרי הפסקת החשיפה. הדברמדגיששובאתהחשיבות לדאוג לסביבה נקיה מעשן בבית ובמקומות ציבורים.

 

המחקר נעשה בפינלנד ב-research center of applied and preventive cardiovascular medicine at the university of turkuוהתפרסם ב-journal circulationבגיליון 5/06/2007.

המחקר גם התפרסם בחדשות של האגודההאמריקאיתלרפואתלב.

 

הניקוטין הוא אחד החומרים הממכרים ביותר הידועים. רוב האנשים מנסים כמה פעמים עד שמצליחיםלהיגמל, ולמרות זאת מיליוני אנשים בכל העולם מפסיקים לעשן מדי שנה שנה. התרומה לבריאות של המעשנים ושל ילדיהם שווה את המאמץ. ה-epa (environmental protection agency) וה –hhs (us department of human health ( servicesעובדים ביחד במטרה לחנך הורים ומורים להפוך את הבית,לנטול עשן. הם ממליצים: לא לעשן בבית וברכב ולא להרשות לאורחים או לבני משפחה המבקרים לעשות זאת. כמו כן יש למנוע מהמטפלות או עוזרת לעשן בביתכם. עדלגמילהמוחלטתבחרו לעשן מחוץ לבית. איןזהמספיק לעבור לחדר אחר בבית או לפתוח חלון. תינוקות ופעוטות הנפגעים במיוחד מהעישון הפאסיבי.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו