איך להלביש תינוקות קטנים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

איך להלביש תינוקות קטנים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 02.05.2011

כלל האצבע להלבשת יילודים הוא לשים להם שכבה נוספת מעבר למה שאנו לובשים. באביב/קיץ הכוונה רק לפלג גוף עליון, בחורף להוסיף גם שכבה נוספת ברגליים.  גם בימי קיץ מומלץ להלביש את התינוק הרך בשכבה ארוכה אך דקה.



מאת: רויטל גפני, מיילדת, דולה (תומכת לידה) ומלווה לאחר-לידה.


איך להלביש תינוקות קטנים

ליילודים (תינוקות עד גיל 6 שבועות) אין את היכולת לווסת את חום גופם ולכן חשוב שאנו ההורים נשמור על טמפרטורה אחידה ונעימה. בנוסף, שטח הפנים של תינוקות הוא גדול ביחס לגוף, ולכן הם מרגישים את שינויי הטמפרטורה בצורה עזה יותר, כלומר – כשחם לנו להם חם יותר, וכשלנו קר אז להם קר יותר.

 

כלל האצבע להלבשת יילודים הוא לשים להם שכבה נוספת מעבר למה שאנו לובשים. באביב/קיץ הכוונה רק לפלג גוף עליון, בחורף להוסיף גם שכבה נוספת ברגליים.  גם בימי קיץ מומלץ להלביש את התינוק הרך בשכבה ארוכה אך דקה. קחו בחשבון תמיד את הטמפרטורה בחדר – אם אתם מגיעים למקום מאוד ממוזג מומלץ להוסיף לתינוק שכבה או לכסות בשמיכה, גם אם בחוץ חם מאוד. כשתצאו – הסירו את השמיכה. מכאן אני מגיעה להמלצתי הראשונה – תמיד שימו בתיק שמיכה (דקה או פליז בהתאם לעונה), כך שתוכלו לשמור על חום גוף אחיד אצל התינוק מבלי הצורך להלביש ולהפשיט.

 

אילו בגדים מומלץ לקנות כביגוד ראשוני?

לתינוקות קטנים מומלץ לרכוש בגדים מבדים נעימים ונושמים, עדיף 100% כותנה או כותנה סרוקה. אני ממליצה לבחור בגדי-גוף, חזיות או אוברול בייבי גרו - כאלו שאפשר לרכוס ללא צורך להלביש דרך הראש. מכנסיים- עדיף לרכוש כאלו עם רגלית כי גרביים הרבה פעמים נופלות לתינוקות. שימו לב, כמובן, כשהתינוק גדל שיש לו מספיק מקום ברגלית לכף הרגל.

המלצתי השנייה היא לא להשקיע בפריטים מעוצבים ובעלי קישוטים גרנדיוזים... לרוב זה לא נוח להם וגם מקשה עלינו את החלפת הבגדים שנעשית באופן תדיר בשבועות הראשונים בשל פליטות או יציאות שמלכלכות את בגדיהם.

כשיגדלו עוד תוכלו להלביש להם את כל חליפות הגוצ'י ושמלות הפאייטים שתחפצו... באותו עניין, גם לתינוקות שלומדים לזחול או כבר זוחלים מומלץ להלביש בגדים נוחים שלא יפריעו להם במאמציהם, ולתינוקות בנות עדיף לא להלביש בשלב זה חצאיות.

בגדים אלו ישמשו אתכם גם בקיץ וגם בחורף – כשכבה התחתונה. מעל שכבה זו תוכלו להוסיף שכבה של טרנינג, פלנל או סוודר לפי הצורך. בחורף ניתן להלביש  גם שכבת פלנל כשכבה תחתונה, אך קחו בחשבון שאם מחממים את הבית הם יכולים גם להזיע שם בפנים וזה לא נעים.

פריט הכרחי נוסף במלתחה הוא כובע- דק או חם, בהתאם לעונת השנה. תינוקות מאבדים קור דרך הקרקפת ולכן חשוב לכסות את ראשם בכובע, גם באביב כשנמצאים במקום ממוזג.

 

איך יודעים אם לתינוק חם או קר?

להרגיש את הידיים או הרגליים היא אולי דרך נפוצה, אבל איננה נכונה עבור תינוקות. הדרך היעילה לבדוק את הרגשתם היא להניח יד על העורף – אם הוא בטמפרטורה נעימה או קריר. הידיים והרגליים הרבה פעמים יהיו קרירות כיוון שהדם זורם קודם לאיברים אחרים ולבסוף לגפיים, אולם אין זה מדד לחום גופו של התינוק.

דרך נוספת היא להתבונן בתינוק: אם לתינוק חם מאוד אז לחייו יהיו אדומות, הוא יזיע באזור הראש והצוואר ואולי אפילו יתנשף מצמא (זה הזמן להוריד שכבות ולהניק או להאכיל מבקבוק כדיי שלא יאבד הרבה נוזלים).

תינוק שקר לו השפתיים שלו בגוון כחול, ולעתים אפילו ירעד קלות. אין צורך להילחץ – פשוט הלבישו אותו חם יותר.

 

מה הטמפרטורה הנכונה בחדר בו שוהה תינוק?

הטמפרטורה האידיאלית, בכל מזג אויר, היא כ-25 מעלות. לכן, תמיד כדאי לכוון את המיזוג/חימום לטמפרטורה זו. גם אם בשיא החורף נראה לכם שמאוד קר לא כדאי להגביר את החימום, חדר מחומם מאוד הוא מחניק ולא מאוורר וגם מהווה מצע נוח לחיידקים ווירוסים להתפשט. מסיבה זו חשוב גם בחורף לאוורר את חדרי הבית, כל פעם לפתוח חלון בחדר אחר- לא איפה שנמצא התינוק באותה עת.

המלצה זו תקפה גם בלילה! אחד הגורמים המגבירים שכיחות מוות בעריסה הינו חימום יתר של החדר. עדיף להלביש טוב ולכסות בשמיכה חמה ונעימה או אפילו בשק שינה שלא ייפול מהתינוק כשהוא זז בלילה.

גם בקיץ, כאמור, לא כדאי לקרר מדי את החדר אלא לכוון את המזגן ל-25 מעלות. הסיבה היא שתינוקות חשופים יותר לקור ולשינויים במזג האוויר. לפי הרפואה הסינית שינויים תכופים אלו – כשיוצאים ונכנסים מחדר ממוזג מאוד החוצה לחום -  הם אחת הסיבות המרכזיות למחלות.

 

אז מה הכי נכון להלביש עכשיו באביב??

לתינוקות שרק נולדו – שתי שכבות ארוכות בחלק עליון ושכבה אחת ארוכה בחלק תחתון. לתינוקות מעל גיל חודש ניתן לוותר על שכבה אחת ובימים חמים מאוד, להלביש חולצה קצרה. בקיץ כשחם מאוד, עדיף לשים מכנסיים קצרות או ארוכות ללא רגלית כדי להשאיר את הרגליים חשופות.

 

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו