הכנות לקראת בואו של תינוק חדש - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הכנות לקראת בואו של תינוק חדש

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 26.03.2010

הריוניות וגם הגברים החל מהחודש השביעי להריון כיונים מסורות מכינים את הקן כך שיהיה מחמם ונעים עבור תינוקם הקרב ובא. ההתעסקות המרכזית הינה סביב הרכישות הגדולות כמו חדרו של התינוק, העגלה, ההלבשה הראשונית, וכיו"ב. נתחיל במספר טיפים לשופינג יעיל לקראת בואו של התינוק (עגלה ועיצוב החדר) ונמשיך עם מספר דגשים חשובים בנוגע לבטיחות הבית:



מאת: דנה צפריר


הכנות לקראת בואו של תינוק חדש

 כמה מוכר הוא המראה של ההריונית היפה עם בטן מכובדת עטופה בסרבל ג'ינס כשבידה מברשת צבע ביד ועל פניה חיוך רחב בעודה צובעת את חדרו של תינוקה הקרב ובא...די מוכר, לא? קורה משהו באוויר שמוציא כמעט מכל הריונית את הצד היצירתי שלה שרוצה לתת ביטוי לעצמו כאן ועכשיו.. מבלי לשים לב הנשים וגם הגברים החל מהחודש השביעי להריון כיונים מסורות מכינים את הקן כך שיהיה מחמם ונעים עבור תינוקם הקרב ובא. ההתעסקות המרכזית הינה סביב הרכישות הגדולות כמו חדרו של התינוק, העגלה, ההלבשה הראשונית, וכיו"ב.

 

נתחיל במספר טיפים לשופינג יעיל לקראת בואו של התינוק (עגלה ועיצוב החדר) ונמשיך עם מספר דגשים חשובים בנוגע לבטיחות הבית:

עגלת התינוק:

נדיר להיתקל בהורים שלא התחבטו בשאלה איזו עגלה כדאי לרכוש, וזה הולך ומסתבך, היום העגלות הפכו להיות מעבר ל"כלי תחבורה", הן מותג בעל אמירה סוציו אקונומית. די תלוי בכם מהו היחס שלכם כלפי מותגים, יש כאלה שמותגים מאוד מדברים אליהם אחרים לא מתייחסים לעניין כאל דבר בעל משמעות בחייהם. קחי בחשבון ששוק העגלות יד שנייה הוא שוק ענף ביותר ותוכלו בהחלט למצוא הזדמנויות פז.

 

ובכל זאת מה שחשוב שתיקחי בחשבון בקבלת ההחלטה לגבי העגלה שתרכשי (יותר מכמה עיניים היא תנקר:)

 

משקל העגלה: את העגלה תצטרכי להכניס לרכב להוציא מהרכב בהחלט שלמשקל יש כאן משמעות, יהיה עלייך מספיק עומס, השתדלי להקל על עצמך ככל האפשר.

 

נוחות קיפול: כדאי שהעגלה תהיה כזו שמתקפלת ונפתחת בקלות ובמהירות, הסיבה הינה די ברורה ואם לא היא לבטח תתברר לך בהמשך כשתצטרכי לעמוד בלוחות הזמנים התובעניים של תינוקך שלא מבין מה זה עוד דקה (כשיפתח את ההבנה הזו הוא בטח כבר יהיה עצמאי בשטח..). קחי בחשבון שיתכן ותאלצי לקפל את העגלה ביד אחת כי התינוק יהיה ביד השניה.

 

התאמה לרכב: פרט חשוב מאוד- האם העגלה נכנסת לתא המטען? אם את מחפשת סיבה להחליף את הרכב אז דלגי על טיפ זה, אחרת כדאי לוודא שהעגלה (כשהיא מקופלת עם הטיולון) נכנסת לתא המטען ללא בעיה בסגירת תא המטען.

 

עגלה משולבת: עגלה משולבת הינה כזו המאפשרת לך להסיע את תינוקך במנח שכיבה (אמבטיה) ובמנח ישיבה (סלקל ובהמשך הטיולון), וודאי כי אכן העגלה מאפשרת חיבור לשלושת אלה.

 

אפשרות כוונון הטיולון: בשלב הראשוני כשתעבירי את תינוקך מהאמבטיה והסלקל לטיולון ההעדפה שלו ושלך תהיה שכיוון הטיולון יהיה כלפיך וזאת על מנת להקנות לתינוק את הביטחון שאת שם, בהמשך התינוק יתחיל לגלות עניין בסביבה החיצונית ומן המתבקש יהיה לסובב את הטיולון כך שיוכל להסתכל ולהתפעם מהעולם הנגלה לעיניו, וודאי שהעגלה מאפשרת שינוי הכיוון.

 

בטיחות: רכשי עגלה שעומדת בתקנים הישראלי. מכון התקנים קבע כללים מאוד ברורים באשר לדרישות הקפדניות שעל העגלה לעמוד בהם. מידע נוסף באתר מכון התקנים הישראלי.

 

אחריות: חשוב לוודא שיש לעגלה "אימא ואבא", דהיינו אחריות יצרן ויבואן לכל תקלה.

 

טיפטיפון נוסף: בררי עם מקורבים, קבלי המלצות אבל גשי להתנסות בעגלות, אם נניח לחברה שלך יש עגלה שהיא ממליצה עליה מאוד, גשי ונסי אותה, לכל אחד הצרכים האינדיבידואליים שלו, לדוגמה אם את גבוהה במיוחד וחברתך לא ממש יתכן שהדרישות של שתיכן מהעגלה לא תהיינה זהות..

 

ועוד אחד לקינוח: אם את בפתחה של תקופת ההורות ונולדה בת בשעה טובה, קחי בחשבון שבהמשך בעגלה הזו אולי תצטרכי להסיע תינוק ממין זכר, לא בטוח שורוד זה הצבע שתרצי בשבילו..

חדר לתינוק:

המיקום: מיקום הגיוני ביותר לחדרו של התינוק, הינו בסמיכות לחדר השינה שלך, מהסיבה הפשוטה שאת אמורה להיות בכוננות תגובה מתמדת במהלך החודשים הראשונים. חשבי על נוחיותך ומקמי את חדרו בקרבתך, ישנן אימהות אשר ממקמות ליד מיטתן את העריסה של התינוק למשך כשלושה חודשים ולאחר שלושה חודשים מעבירות את התינוק לחדרו. פעלי על פי שיקולייך רק ודאי שאלו יהיו הנוחים לך ביותר.

 

העיצוב: עיצובו של החדר מקבל את מלוא תשומת ליבם של ההורים המצפים, השאיפה היא שהחדר יהיה מיוחד ושישתלב באופן מושלם עם המתיקות של התינוק. אם חפצה נפשך צבעי את החדר בצבעי פסטל עדינים, או הדביקי טפט על אחד הקירות, תוכלי גם להתאים וילונות ותמונות שישתלבו עם המוטיב המרכזי עליו החלטת ללכת בעיצוב חדרו של תינוקך. כך לדוגמה הורים אשר מחוברים לים עיצבו את חדרו של בנם התינוק בצבע תכול עם מוטיבים מהים, הורים אחרים הפכו את החדר לנחלתו של פו הדוב הדובון המקסים וכל חבורתו, ואלו האוהבים את הקווים הנקיים פשוט שמרו על צבעי פסטל אחידים בקירות ובריהוט ויצאו מהמסגרת האחידה עם בובות שהושבו על מדף ומנורה שמושכת תשומת לב... קחי בחשבון שאמנם את נרגשת ורוצה שהכול יהיה מוכן ומזומן, כדאי לך אולי לרכוש בתחילה את הפריטים ההכרחיים ובהמשך להשלים את היתר, הפריטים ההכרחיים בתחילת הדרך הינם מיטת תינוק, שידת החתלה המכילה מגירות לאחסון הביגוד הראשוני,לרוב הרכישה נעשית "קומפלט": מיטת תינוק ושידת החתלה. קחי בחשבון שכשילדך יחגוג שנתיים את תצטרכי בהתרגשות מרובה לרכוש עבורו ארון בגדים ומיטת מעבר או מיטת נוער המגנה היטב בצידיה על התינוק.

דבר נוסף וחשוב מאוד שרלבנטי עבור כל רכישה משמעותית לתינוקך הקרב ובא הינו האם מתוכננים עוד ילדים באופק, אם כן השתדלי להיות יעילה והקפידי על רכישות שילוו אתכם בעתיד ותחסכי לכם לא מעט הוצאות.

הכנה בטיחותית של הבית:

הכנה בטיחותית של הבית לבואו של תינוק חדש הינה תהליך די פשוט שלעיתים מדלגים עליו מבלי לשים לב.. בהשקעה מינימאלית של זמן וכסף תוכלי בהחלט להבטיח את בטיחותו של התינוק. אמנם רוב ההמלצות חשובות לשלב בו התינוק מתחיל לזחול אולם חשוב לתת את הדעת להכנת הבית לקראת התינוק.

 

להלן מספר דגשים בטיחותיים חשובים:

1.                   כדאי להעדיף בתקופה זו מוצרים ידידותיים לסביבה, הכוונה הינה בין היתר לתכשירי ניקיון הבית, כדאי לבדוק איזה תכשיר מבין התכשירים המוצעים על המדף מכיל כמה שפחות חומרים רעילים, תמיד יש כאלו שמכילים פחות חומרים רעילים – אותם כדאי לך כעת להעדיף לרכוש.

2.                   זה הזמן לאחסן את כל החפצים המסוכנים, כגון כימיקלים וחומרים אחרים (כגון חומרי הדברה, חומרי צבע, מסירי צבע, תרופות, חומרים קוסמטיים, ויטמינים ותוספי תזונה, תבלינים וכיו"ב) הנחשבים למסוכנים לילדים במקום שלילדים אין בשום פנים ואופן גישה אליהם. אולי כדאי לך להשקיע בארונות עם אפשרויות נעילה או שידת מגרות עם אפשרות נעילה. חלפי על פני כל החדרים בבית לאתר סכנות פוטנציאליות

3.                   רכשי מכסים לשקעים החשמליים.

4.                   חלפי על פני כל הבית וחפשי חפצים קטנים ואחסני אותם במקום בטוח אליו התינוק לא יגיע ולא ינסה בטעות להכניסם לפה.

5.                   שערי בטיחות לילדים על מנת למנוע מילדים שרק התחילו לזחול לטפס על המדרגות או על המרפסת.. זהו פריט ח ו ב ה בבית עם תינוקות קטנים.

6.                   מיגון הבית מפני פינות חדות וחפצים חדים, כסי אותם ברפידות המיועדות לפינות חדות של שולחנות, ספריות,כיסאות, ספות, מזנונים וכיו"ב.

7.                   דאגי שתהיה בביתך ערכת עזרה ראשונה, בערכה כדאי שיהיו  בו מעבר ליוד ולפלסטרים גם אמצעים לטיפול במקרה של היחשפות לחומרים רעילים, כמו כן מוריד חום כגון אקמולי או נורופן לילדים.


המאמר נערך באדיבות אתר קולנוע ביתי ואתר מזרון לים




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו