טיפים לתקופת ההורות הראשונה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • מפגשי בוקר
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

טיפים לתקופת ההורות הראשונה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 16.01.2008

רשימת טיפים לתקופת ההורות הראשונית. לקרוא ולשמור.



טיפים לתקופת ההורות הראשונה

מאת: סיון אופירי מדריכת הכנה ללידה, דולה ומלווה הורים בתקופת ההורות הראשונה. 
צילום באדיבות 2p סטודיו

?      אל תקשיבו לכל עצה - כל אישה בהריון זוכה לעצות הנוגעות להריונה, מרגע שהאישה הופכת לאם היא זוכה לעצות הנוגעות לגידול התינוק. פעמים רבות עצות אלו מנוגדות לחלוטין לדרך שבה החלטתם לגדל את תינוקכם או סותרות את האינטואיציה שלכם. עצות שכאלו עלולות להיות קרקע פורייה למשברים ולחוסר איזון בחיי הזוגיות והמשפחה. הקיפו את עצמך באנשים שעושים לכם טוב, אנשים שמבינים אתכם ולא שופטים ומבקרים. האמינו בעצמכם, באינטואיציה שלכם וביכולת שלכם להבין את התינוק שלכם. בחרו מקור תמיכה וידע אחד שמקובל על שניכם והיוועצו בו לאורך הדרך. 

?      אל תנסי להיות אמא מושלמת – אין כזה דבר .תדאגי למנוחה, מזון ושתייה, הגוף שלך מחלים מהלידה, איבוד הדם, השינויים ההורמונאליים והפיזיולוגים בנוסף לעייפות ולכאב.

?      למדי לקחת פסקי זמן, שעה ללא התינוק שלך, שעה שלמה שבה את מטפלת בעצמך, תעניק לך כוחות מחודשים ורצון לחזור לתינוק שלך.

?      שיתוף בן הזוג - עודדי את בן הזוג שלך לקחת חלק בטיפול בתינוק מהרגע הראשון. גברים רבים חוששים שהתינוק "שביר", חוששים לטעות בייחוד אם האם "בוחנת" אותם ועומדת על המשמר. יש שחושבים בטעות שאין ביכולתם לעשות דבר שיתרום לתינוק אם האם מניקה ושומרים מרחק ממנו בחודשים הראשונים שלאחר הלידה. זכרי כי ההתקשרות וההתאהבות בתינוק מתרחשת דרך הטיפול בו. אפשרי לבן הזוג שלך ליצור מערכת יחסים נפרדת, רגועה ובטוחה בינו ובין התינוק.

?      בקשת עזרה –  למדו לבקש בקשות קונקרטיות, הסבירו בדיוק מה אתם צריכים. זה איננו הזמן להתבייש. אנשים רבים רוצים לעזור לכם, נצלו עובדה זו ביעילות. זכרו כי בקשת עזרה איננה מעידה על כישלונכם כאם וכאב, אלא על גדולתכם. (אמהות ואבות לתינוקות "מאתגרים" עלולים לחוש תשישות). נסו ליצור "כפר" משלכם אשר יכיל את כל מי שאוהב את ילדכם ומוכן להעניק מזמנו.

?      סדרי עדיפויות – ערכו לעצמכם סדרי עדיפות נכונים לתקופה ופעלו לפיהם. כאשר בראש סדר העדיפויות נמצאים אתם ותינוקכם. כל שאר הדברים יכולים לחכות.

?      נצלו כל רגע אפשרי לשינה – נתקו טלפונים, השאירו את עבודות הבית ורוצו לישון עם התינוק.  (או כשאדם אחר מטפל בו). אצל תינוקות רכים רבים, "השעון" עדיין לא מאורגן כראוי ויתכן שתמצאו את עצמכם מטיילים בשעות הלילה עם תינוק ערני שבוחר לישון בשעות היום. (כיצד ללמד את תינוקכם להתרגל לשנת לילה ראו בפרק על שינה). זכרו כי עייפות מתמשכת, מתישה את המערכת החיסונית ומערכת העצבים שלכם, היא מקשה על יכולתכם להתמודד עם בכיו של תינוקכם ועלולה אף להשפיע על ההנקה.

?      תינוק בוכה עלול לעורר בכם רגשות קשים, תחושות של כעס ותסכול לנוכח בכי התינוק הן תחושות לגיטימיות, אל תחושו אשמה או בושה - פנו לעזרה מקצועית.

?      ברגעים קשים, נשמו עמוק, הרפו את הכתפיים והראש, קחו מספר נשימות  עמוקות כפי שלמדתם בקורס ההכנה ללידה.

?      לדבר, לשתף, לחלוק – כשנולד תינוק והחיים נעשים מלאים בו, רוב הזוגות מתגעגעים ל"ביחד" וחשים  כי הזוגיות שחוו קודם נעלמה עד בלי שוב. כל אחד מבני הזוג חווה את השינוי שחל בחייהם באופן שונה ואף מגיב אחרת. שימו לב! הזוגיות עלולה להתמסמס בקלות ללא תקשורת. השיתוף במצוקות, בקשיים ובגעגוע יוצר קירבה, הבנה וגשר שמאפשר לצלוח את התקופה בבטחה. לעולם אל תאשימו האחד את השני בדברים שקורים.

?      צאו החוצה! אל תישארו בבית, ההשארות בבית בין 4 קירות, מבודדים מכל העולם, ללא חברת מבוגרים תעשה את ההתמודדות עם התינוק לקשה יותר.

?      טיול באוויר הצח כשהתינוק צמוד אלייך במנשא יעשה  טוב לשניכם.

?      בייבי בלוז ודיכאון אחרי לידה – "ביום השלישי אחרי הלידה את תבכי"... השדיים מתמלאים בחלב מעבר, היולדת והתינוק משתחררים מבית החולים והאחיות במחלקה מכינות את האישה לכמה ימים של בכי (ביחד עם התינוק).. נכון, זה לא קורה לכולן.. ונכון זה יכול לקרות גם ביום הרביעי, החמישי או השישי..על פי מחקרים, כ 80% מהנשים מדווחות כי במהלך השנה הראשונה לאחר הלידה הן חשו דכדוך שמתבטא במצבי רוח משתנים, תסכול, בכי, עצבות, חרדה שמגיעה לסירוגין, חוסר ריכוז תשישות, חוסר בטחון ותחושה של תלות באחרים. הסיבות להופעת הדכדוך קשורות בשינויים הורמונאליים שמתרחשים לאחר הלידה (ירידה ברמות האסטרוגן, הפרוגסטרון והאנדורפינים, מתח שקשור בשינויים הרגשיים והפיזיים בעקבות הלידה, תחושות אי נוחות בעקבות הלידה, (תפרים, כאבים, חולשה וכו'), עייפות וחוסר שינה, אכזבה מתפקוד האישה בלידה והסובבים אותה, אכזבה במפגש עם התינוק, קשיים אובייקטיביים (הסתגלות לתינוק, הנקה, טיפול בתינוק לאחר לידה קשה  תינוק שנולד טרם זמנו וכו'.  סימפטומים שנמשכים מעבר לשלושה שבועות אחרי הלידה דורשים מעקב. דכדוך איננו מחלה, הסימפטומים נעלמים מעצמם ולא נדרש טיפול תרופתי (תמיכה יכולה לעזור) אולם, דכדוך עלול להתפתח לדיכאון אחרי לידה. במידה והסימפטומים ממשיכים מעבר לשלושה שבועות, יש להתייעץ עם רופא או פסיכולוג. על מנת לחזק את היולדת ולהאיץ את תהליכי ההסתגלות לחיים אחרי הלידה, יש לדאוג שהאישה תזכה לשינה ולמנוחה רבה, תזכה לעזרה בעבודות הבית,  תאכל ותשתה אוכל בריא ומזין ותזכה לתמיכה אמיתית ללא ביקורת.

?      תמיכה אחרי לידה -  מפגשי אמהות ותינוקות - בדידות היא אחת התחושות הקשות שנשים חשות לאחר לידה. לאחר מספר ימים בן הזוג חוזר לעבודה, והאם נשארת לבדה עם התינוק ובד"כ תהיה המטפלת העיקרית (ולעתים אף היחידה) שלו. רוב הנשים המודרניות אינן שותפות בקהילה חובקת ותומכת ולכן ישנה חשיבות לחפש את קהילת הנשים מחוץ לבית. עצם היציאה, הצורך לקום בבוקר בשעה מסוימת, להתארגן, להתלבש, אולי להתאפר יאפשרו לך לקחת חלק גם בעולם המבוגרים ולהרגיש נורמאלית בתוך הכאוס למרות שאת אם לתינוק . בקבוצת תמיכה  ניתנת הזדמנות לפגוש אמהות אחרות, להבין שאת לא לבד, לחלוק מניסיונך, להיתמך ולתמוך, לדבר על הקשיים שאת חווה, לשאול שאלות, לדבר על החרדות והשינויים שחלים בך ובבן זוגך, להיות חלק מתוך קבוצה, מתוך "השבט האבוד".  .מפגשים של אמהות ותינוקות יכולים להתרחש בקבוצות ליגת לה לצ'ה, מעגלי אמהות, קורסי עיסוי תינוקות, או ליווי התפתחותי  עצם המפגש יהיה "אי של שפיות" עבורך בתקופה רגישה זו..

?      זכרו כי התינוק שלכם לא יבכה לנצח, התקופה הזאת תחלוף על כל קשייה. בתום יום קשה לכו לישון ודעו שמחר יש יום חדש שיכול להיות שונה לחלוטין.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו