מיתוסים הקשורים בתינוקות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

מיתוסים הקשורים בתינוקות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 18.04.2010

חזרת עם תינוקך היתה. את מסתובבת בתחושה לא נוחה ויש לך פרפרים בבטן לאו דווקא מהתרגשות. יותר מפני החשש מהלא נודע. יש כל-כך הרבה שמועות ומיתוסים סביב תינוקות, את חלקם בטח כבר שמעת ואל אחרים טרם נחשפת. אספנו עבורך חלק מאותן  אמונות מסורתיות, שעברו מדור לדור ומאוזן לאוזן ולא ממש מבוססות על מחקר או עובדות מדעיות.



מאת: דנה גזית


מיתוסים הקשורים בתינוקות

הנקה

אם את מניקה ויש לך חששות כי שדייך אינם גדולים מספיק כדאי שתדעי כי גודל השדיים אינו קשור לכמות החלב שנוצרת בהם. כמות החלב מושפעת מהרבה גורמים חיצוניים אחרים כמו מנוחה ותזונה של האם. החלב נוצר על-ידי הורמון שמופרש במוח ולא על-ידי גודל השדיים. גם שדיים קטנים יכולים לייצר מספיק חלב להנקה ממושכת.

 

הנקה היא נושא שמספק הרבה מאד מיתוסים סביבו. כל נושא ההנקה והקשר שנוצר בין האם לתינוק בזמן ההנקה הוצא מעט מפרופורציות. הנקה אכן מעצימה את הקשר בין האם לתינוק, אך גם אימהות שמאכילות את התינוק מבקבוק יוצרות קשרים עמוקים עם תינוקם. הרוגע והנינוחות של האם חשובים לא פחות מאופן ההאכלה, ולכן חשוב שהאם תניק רק אם היא נהנית מכך.

 

אגב, אם נאלצת להיעזר פה ושם בפורמולה כי לא היה לך מספיק חלב והילד שלך בכה מרעב, אין זה אומר שהרסת לעצמך את ההנקה. להיפך. אפשרת לעצמך להתמלא ולטעון כוחות.

אין לתלות כביסת התינוק בערב

בחלק מהעדות קיימת אמונה כי אסור לתלות כביסת התינוק על החבל בשעות הערב לפחות עד הגיעו ליומו ה-40. מהיכן נובעת אמונה זו? מסיפור מיתולוגי כשלעצמו אודות השדה לילית, שניהלה מערכת יחסים הרסנים עם אדם בטרם חבר לחווה. בעקבות הסיפור גורשה לילית מגן עדן ומאז היא מחפשת נקמה ומוצאת אותה בדמותם של תינוקות רכים. איך יודעת לילית שבבית פלוני נולד תינוק? כמובן – לפי הכביסה התלויה על החבל. לילית הפועלת במיוחד בלילות תרה אחר חבלי הכביסה המחשידים ועלולה לחולל הרס בדייריהם. הסבר נוסף לאיסור הרווח לתלות כביסת תינוקות היא מחשש פן יתלכלכו מהציפורים התופסות מחסה לעת ערב בין ענפי העצים.

גזים – גם לתינוקות יונקים

גם תינוקות יונקים סובלים לעתים מעוויתות בבטן. שלב העוויתות, או ה"גזים" בשפה יומיומית או ה"קוליק" בשפה המקצועית, הוא שלב שעובר על רוב רובם המכריע של התינוקות והוא שלב שמביא איתו מופעים כמו בכי או תסכול אצל התינוק והוריו. גם תינוקות יונקים סובלים לעתים מתופעות אלו. אצל תינוקות יונקים אפשר להקל על התינוק בעזרת בניית תפריט מסודר ולהסיר ממנו מאכלים שגורמים לגזים (גם זה לא הוכח על ידי מחקרים אבל אם את רואה שברגע שהסרת מאכל מהתפריט התינוק רגוע יותר אשריך).

 

ברזל

גם הסברה כי ברזל  גורם לעצירות אצל תינוקות היא מוטעית. ברזל ניתן כתוספת לתחליפי חלב האם מכיוון שהברזל בתמ"ל  נספג פחות במעיים לעומת הברזל בחלב האם. יחד עם זאת, גם תינוקות יונקים זקוקים לתוספת ברזל, משום שברוב המקרים האם המניקה בעצמה סובלת מכמות קטנה של ברזל וזקוקה להלוואות מבחוץ.

מה עושים התינוקות בלילות?

האם תשמחי  או תתעצבי לשמוע שיש תינוקות שישנים בלילות? יש תינוקות שישנים גם בלילות וגם בימים. יש תינוקות שלוקח להם זמן מסוים כדי להיכנס ל"שגרה", מי יותר ומי פחות. יש תינוקות שלא ישנים לאורך לילה שלם. לעומתם יש תינוקות שישנו לילה שלם כבר מלילם הראשון. גם תינוקות, כמונו המבוגרים, מקיימים דפוסי שינה אישיים, השונים זה מזה.

לא לצאת מבית עד אחרי הברית

אמונה טפלה רווחת לא פחות מעודדת נשים להסתגר בביתן עם עוללן לפחות בשבוע הראשון אחרי הלידה, במיוחד אם ילדו בן זכר. החשש הוא כי מפגש אקראי ברחוב יכול להביא על תינוקך, לא עלינו, עין הרע או שאר מריעין בישין. אחרי בואו של התינוק בברית אברהם אבינו הוא נחשב מחוסן מפני רוחות שדים ואנרגיות רעות.

מיתוסים בנושאים שונים

זוהי רק דגימה חלקית של מה שמסופר על תינוקות ועולמם. אחרי שמסתבר לנו כהורים לעתיד, הורים טריים ואפילו כהורים עם  ותק, שכשילד נחנק עדיף לגרום להוצאת החפץ הזר מפיו על פני לטפוח על גבו, שתינוקות יכולים לישון ברעש ואפילו באור ועוד תובנות כאלו ואחרות, כדאי שנזכור שכדאי לבדוק פעמיים לפני שמסתמכים על שמועה או מיתוס בנושא תינוקות וכל מה שקשור בהם. עדיף שנתמקד בבדיקה רצינית או בהקשבה לאינטואיציה שלנו מאשר להסתמך על מיתוסים מופרכים.

 

המאמר בחסות טבורית - ביטוח דם טבורי

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו