ציוד ראשוני לקראת בואו של התינוק הביתה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

ציוד ראשוני לקראת בואו של התינוק הביתה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 23.09.2015
אז מהו הציוד הראשוני, הדברים החשובים ביותר שצריך להכין לקראת הלילה הראשון בבית!? 
 


ציוד ראשוני לקראת בואו של התינוק הביתה
היום בעידן השפע, כמויות הציוד והמוצרים שמוכרים לנו בחנויות הייעודיות לתינוקות היא פשוט אינסופית. כך יוצא, שגם ההריונית המאורגנת ביותר מוצאת עצמה רגע לפני הלידה מבולבלת וחסרת אונים אל מול המבחר האינסופי ומתקשה להחליט מה הכרחי ומה יכול בהחלט לחכות על המדף. 
 
היום הראשון שלך בבית עם התינוק הולך להיות חוויה הזויה לחלוטין, אבל בו זמנית חוויה מהנה ביותר. פשוט צריך להתארגן נכון ולהיות מוכנה לכל תרחיש אפשרי.
לפיכך, פורטל mamy החליט להרים את הכפפה ולהכין עבורך רשימה מסודרת של הדברים החשובים ביותר, על מנת לעזור לך לעבור את הלילה הראשון בשלום- לגזור ולשמור!
 
 

1. התניידות:

עגלה: ללא ספק המוצר שעומד בראש הרשימה, המוצר שההורים מקדישים לו את מלוא החשיבות, ואת מלוא תשומת הלב. היצע העגלות הוא אינסופי ישנו אוקיינוס של סוגים, תכונות, צבעים, גדלים, מחירים וכו'. אייך בוחרים!? חשוב להגדיר את ארבעת הקריטריונים החשובים ביותר עבורכן ולהיצמד אליהם מתוך מטרה להגיע לעגלה הנכונה עבורכן. מומלץ גם להקשיב להמלצות, לעשות סקר שוק וללכת לראות בעיניים ולמשש בידיים את מגוון העגלות במספר חנויות. 
עכשיו בכנות, מה היה לך קל יותר לבחור רכב או עגלה!? אני אישית על רכב חתמתי בשנייה, הקריטריון- רכב אדום. עמד בקריטריון, יש קנייה! עגלה לעומת זאת קניתי אחרי סקר שוק מעמיק, אינסוף התייעצות עם מובילי דעה- לבסוף הזמנתי את העגלה המבוקשת ממותג מסוים מאוד (Cosatto) מאנגליה, שלחתי אותו לגרמניה, הטסתי את אחותי לגרמניה בשביל שתביא את העגלה, שילמתי מכס... והרגשתי נהדר! אני אם השנה, לתינוק שלי לא פחות מ"הרלורס רויס" של העגלות, שופוני בפארק מסובבים את הראשים של שאר האימהות!
סלקל: תינוקות עד משקל של 9 קילו מחויבים במושב בטיחות אשר מופנה נגד כיוון הנסיעה. לפני שקונים סלקל מומלץ להיכנס לאתר האינטרנט של ארגון "בטרם" על מנת לזהות את הפרמטרים שעליכם לבדוק בקניית סלקל שעומד בתקן הישראלי... אני אישית קניתי של מיקי מאוס- גם עומד בתקן וגם אם התינוק בוכה אז לפחות מישהו מחייך אלייך מבעד למראה בתוך כל הסיטואציה- חשוב!
 

2. מוצצים: 

"משתיק הקול" האולטימטיבי! הכרחי על מנת להרגיע תינוק באמצעות הדמיית הנקה. בשוק, ישנו מבחר עצום של מוצצים מסוגים שונים של חברות שונות. לכל תינוק יש העדפות משלו, לכן רצוי לקנות לפחות 2 זוגות של מוצצים מסוגים שונים על מנת למקסם את דרכי ההתמודדות עם התסכולים השונים שעלולים לצוץ. פה נכנס גם "החידון השבועי לילד" אייך הילד הולך לישון עם 7 מוצצים ומתעורר עם 0!? לאן הם נעלמים בשעות הלילה!? ולמה אין   Waze לעולם המוצצים!? בקיצור, לילד הבא אני יודעת לקנות 100 מוצצים לפחות- וגם זה רק ללילה הראשון!
*אם את מעוניינת להניק – יכול להיות שכדאי לך לחכות קצת עם עניין מוצצים עד ביסוס ההנקה (זו הגישה של יועצות ההנקה).
 

3. ציוד החתלה:

לימים הראשונים חשוב להכין לצד שידת ההחתלה ומשטח ההחתלה גם "ערכת החתלה" כזאת שמכילה את כל הציוד הנדרש בהישג יד: חבילת חיתולים אחת של מידה 0, משחת החתלה לטוסיק, מגבונים לחים, בגדים להחתלה ומזרן החתלה. חשוב להיות עם היד על הדופק כל הזמן, היות וציוד ההחתלה מתכלה במהירות שיא! מי מרימה את הכפפה ומייצרת אפליקציה שמודיעה מתי צריך להחליף את החיתול, ומתי הציוד עומד להיגמר!? 
 

4. ציוד האכלה: 

קיבת התינוק קטנה מאוד, לכן הוא זקוק למעט מזון כל 2-3 שעות.
בימים הראשונים האכלה יכולה לקחת גם 20-40 שעות ולכן אם את מניקה, את צריכה להכין כרית הנקה, על מנת להבטיח לך את הנוחות מרבית לשהייה הממושכת, כי אם אין לך יכולת לזוז כלל אז לפחות שהיה נח... וגם בקבוק מים עבורך ומוזיקה נעימה להעברת השעות בכייף, כמו כן זה הזמן לתרגל מדיטציות, וויפאסנה, דמיון מודרך, 1 2 דג מלוח- בדגש על קיפאון התנועה כמובן, ועוד דברים שעד היום פשוט לא מצאת פנאי בשבילם- אבל כמובן להישאר קשובה קודם לעולל. בנוסף, את צריכה להכין משאבת חלב: ידנית או חשמלית. רפידות הנקה לספיחת הנוזלים, חיתול בד לפליטות ובקבוק מים. אם את לא מניקה, אז הדבר החשוב ביותר הוא כמובן תמ"ל (תרכובת מזון לתינוקות) השוק גדוש במגוון רחב של פורמולות שונות ומשונות אשר מבוססות על חלב פרה או חלב צמחי. בנוסף לתמ"ל, את צריכה לדאוג לבקבוקים עם פטמות מותאמות לתינוקות קטנים ואמצעי חיטוי. אבל אל דאגה גם פה עניין המדיטציה תופס. 
 

5. ציוד אמבטיה:

בימים הראשונים אין דבר שמעלה חשש גדול יותר מאשר שעת הרחצה, מדובר בתינוקות קטנטנים כל כך וחסרי ישע. לניקיון התינוק וההגנה על עורו העדין חשיבות מרבית, לכן עלייך להכין את הציוד מראש על מנת שתוכלי להתפנות לטיפול ברך הנולד:
  • אמבטיה לתינוק: עדיף כזאת שכוללת רגליים שעוזרות להפוך את חווית הרחצה למסורבלת פחות, ומהנה וחווייתית יותר.
  • סבון מיוחד מותאם לתינוק, על מנת להגן על עורו העדין וספוג רך על מנת לסבן את גופו..
  • מגבת רחצה: בהישג יד גדולה מספיק בשביל לעטוף את גוף התינוק!
קראו בהרחבה: סוגי אמבטיות לתינוק
 

6. ביגוד:

ענף ההלבשה לתינוקות מציע שפע של פיתויים וגירויים נחשקים, כאלה שפשוט קשה לסרב להם! אני אישית הוצאתי סכום כסף כזה שלא היה מבייש שום פאשניסטה בכיכר המדינה, וכמובן שהבנתי ממש מהר שהבגדים פשוט מיותרים ושהתינוק מתנפח מהר יותר מגלגל ים של ברווז. אז איך בוחרים בגדים לתינוק? במיוחד בתקופה הראשונה, חשוב להתמקד בבגדים שקל להלביש לתינוק,  עדיף בגדים שלא צריך להעביר מעל ראשו של התינוק. מומלץ לקנות כמות מספקת של בגדים, היות ובהתחלה מחליפים לתינוק מספר פעמים ביום את הבגדים ואז אפשר להיתקע בלי (אז כל דבר במידה). בנוסף, חשוב להסתכל על החומר ממנו עשוי הבגד, עדיף לקנות 100% כותנה על מנת למנוע גירויים בעור התינוק.
 

7. ציוד לשינה:

בימים הראשונים רצוי להשכיב את התינוק לישון בעריסה שהיא קלה, וניידת- על מנת שהיה נח להזיז אותה מהסלון לחדר השינה וחוזר חלילה. בלילה, רצוי להעמיד את העריסה בחדר השינה שלך מהסיבה שהתינוק מתעורר מספר פעמים בלילה, ועל מנת שתוכלי להיות כל הזמן קשובה לו. יש להכין מספר סדינים להחלפה ומגן ראש לעריסה, על מנת להגן על ראשו של התינוק.
השבועות הראשונים ידועים כשבועות ללא שינה- ואכן הקושי גדול ולכן כורסת הנקה – היא לא חובה אבל לא תזיק. הרבה זמן מושקע בהאכלה אם זה מבקבוק ואם הנקה וחשוב שיהיה מקום נוח לשבת בו...
 
ובסופו של יום, למרות הקשיים, הפירוטכניקה, חוסר השינה, ההתארגנות והמאמצים הרבים שמוקדשים ב"רכש החדש"- כשהוא אומר לראשונה את המילה "אמא" הוא ממיס את הלב, ואז מבינים שזה היה פשוט משתלם!  
מזל טוב ובהצלחה 
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו