רגע ההתאהבות של האם בתינוק שזה עתה נולד - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

רגע ההתאהבות של האם בתינוק שזה עתה נולד

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 16.01.2012

במשך שנים מספרים לנו שכאשר אם יולדת היא מיד מתאהבת בתינוק שלה. נוח להאמין לסיפור הזה, כי מי מאיתנו לא רוצה להיות האם המושלמת שמתאהבת מיד בתינוק שכרגע נולד? אבל המציאות היא לעיתים אחרת, וחשוב להיות מוכנות לכל האפשרויות, בעיקר כדי להגיד לעצמנו שאנחנו אמהות טובות גם אם התאהבנו בתינוק שלנו אחרי חצי שעה או אחרי שעתיים או אחרי שלושה ימים.



מאת: יעל סנדלר

 


רגע ההתאהבות של האם בתינוק שזה עתה נולד

מצפה לתינוק? כדאי שתדעי, ההתאהבות בתינוק לא תמיד קורית בדקה הראשונה.

במשך שנים מספרים לנו שכאשר אם יולדת היא מיד מתאהבת בתינוק שלה. נוח להאמין לסיפור הזה, כי מי מאיתנו לא רוצה להיות האם המושלמת שמתאהבת מיד בתינוק שכרגע נולד? אבל המציאות היא לעיתים אחרת, וחשוב להיות מוכנות לכל האפשרויות, בעיקר כדי להגיד לעצמנו שאנחנו אמהות טובות גם אם התאהבנו בתינוק שלנו אחרי חצי שעה או אחרי שעתיים או אחרי שלושה ימים.

ואם את עומדת ללדת – ומחכה לרגע ההתאהבות בתינוק שיוולד - חשוב לא לפתח ציפיות מוגזמות, ובעיקר חשוב- לדעת שאת אמא טובה גם אם רגע ההתאהבות בתינוק לא מתרחש מיד, אלא דורש זמן. 

 

למה אני לא מתאהבת מיד בתינוק שלי?

למה זה קורה? במשך תשעה חודשים אנחנו נושאות את ההיריון עם העובר שלנו, שאין לנו מושג איך הוא יראה. אנו דואגים מאוד לבריאות של העובר. עוטפים את העובר בהרבה בדיקות כדי לבדוק האם הוא בריא, האם הוא מושלם מבחינה גופנית.

אבל אין לנו מושג איך התינוק שלנו יראה כשיוולד. הורים מאוד סקרנים נעזרים כיום באולטרסאונד תלת מימדי, אך גם האולטרסאונד התלת מימדי לא יכול לתת לנו תחושה אמיתית של איך הילד שלנו יראה במציאות.

לאמהות רבות יש פנטזיות עוד מימי גיל ההתבגרות על הילדים שיוולדו להן. החלום על תינוק שיהיה דומה לי, או התינוק עם העיניים הכחולות והשיער הבלונדיני, שיער חלק, שיער ג'ינג'י, מתולתל, שיער חום, עיניים בהירות חומות, ועוד ועוד. הפנטזיות האלה עולות מדי פעם כאשר אנו עוסקות בילדינו לעתיד עוד הרבה לפני שאנחנו בהריון או עומדות ללדת.

באופן טבעי, כל דבר יקר ערך שאנחנו רוכשים או מכניסים לביתנו, אנחנו בודקים היטב שאנחנו אוהבים אותו, ורוצים אותו בבית. ארון, כוננית שולחן אוכל. פריטים וחפצים שאנחנו יודעים שישארו איתנו זמן רב נבחרים בקפידה, על פי טעמנו, בדרך כלל, מעטים יקנו ריהוט יקר דרך קטלוגים בהם הם לא יכולים לראות בצורה מוחשית את המוצר שהם קונים.

כאשר אנחנו מביאות ילד לעולם – הילד שלנו הוא בלתי ידוע, איננו יכולות לראותו, עד שאנחנו יולדות אותו.

אנחנו לא יכולות לראות אותו בצורה מוחשית. לא יודעות איך הוא יראה ומה יהיה צבע העיניים שלו, צבע השיער, צבע עורו, מה יהיה הריח שלו ועוד ועוד.

אנחנו יודעות נתונים על עצמנו, ועל בני הזוג שלנו, אבל הגנטיקה לא תמיד מכוונת לדמיון של בני הזוג שהם הורי הילד. הילד יכול להיות דומה גם לסבא או לסבתא, או לקבל גנים שהיו רדומים, וכך יוצא שגם להורים עם שיער שחור יכול להיוולד ילד ג'ינג'י, ולהורים עם עיניים ירוקות יכול להיוולד תינוק עם עיניים כחולות.

 

המפגש הראשון עם התינוק

הלחץ מהלידה, הלידה עצמה, ההורמונים המציפים אותנו והציפיות שלנו ושל הסביבה, משפיעות במפגש הראשון בו אנחנו רואות את התינוק שלנו.

יש אמהות שמיד כשהתינוק שוכב על ביטנן, או כאשר נותנים להן אותו לנשיקה ראשונה (לאחר ניתוח קיסרי), החיבור שלהן עם התינוק הוא מידי. לנו האמהות יש את כל מה שצריך במוח כדי שתהייה לנו התאהבות מידית עם התינוק -  ובכל זאת, לא אצל כולן זה קורה.

יש אמהות שמצפות לתינוק מסוים. שהן בטוחות שהתינוק שלהן יראה כפי שהן חלמו, והמפגש עם התינוק האמיתי, יוצר פער בין הציפיות למציאות.

יש אמהות שנפגשות עם מציאות של פגות, של תינוק שנולד במשקל נמוך, שהן מקוות שישרוד ואינן רוצות להיקשר מיידית אל התינוק. יש תינוקות שנולדים עם כתמי לידה, פגמי עור, חיך שסוע, פגם בריאותי או אסתטי, פגם מולד, או צורך בהתערבות רפואית דחופה. יש אמהות שמרגישות שנמנעת מהן ההתאהבות הראשונית.

בעיות בלידה, סיבוך בלידה, פגות, בעיות בריאותיות או פגמים פיזיים גם הם יכולים לגרום לעיכוב בהתאהבות הראשונה בתינוק שזה עתה נולד.

 

כדי למנוע  ציפיות מוגזמות בלידה לקראת המפגש הראשוני עם תינוקך כדאי:

אל תצרי ציפיות מוגזמות. צבע העיניים ממש לא חשוב, וגם לרוב, צבע העיניים משתנה בחודשים הראשונים. חשוב מה העיניים יביעו ולא מה יהיה הצבע שלהם.

צבע השיער של התינוק וצורת השיער משתנים לאחר הלידה.

צבע עור התינוק גם הוא משתנה לעיתים אחרי לידה. יש תינוקות שנולדים אדומים מאוד למשל.

 

כדאי לדעת

שגם לסיבות שהביאו להריון יש השפעה על ההתאהבות בתינוק:

האם התינוק מתוכנן? האם רצית בהריון? האם את חוששת שההיריון והתינוק יכבידו על חייך? מה היחס של בן זוגך לתינוק? מה היחס של ילדיך להריון ולתינוק? אם את מרגישה שההריון לא מתוכנן, את עדיין מתלבטת האם עשית מעשה נכון שילדת את התינוק, ומטרידות אותך שאלות מהסוג הזה... כדאי שתפני לעזרה מקצועית, שתדברי על כך, שתעזרי לעצמך להגיע למקום שבו תקבלי את עצמך ואת נסיבות חייך, כדי שלא תתעסקי בכעס עצמי ותהייה פנויה לטיפול בתינוקך.

 

חשוב לדעת

אם אתן לא מתאהבות מיד בתינוק, הכל בסדר. יש אמהות רבות שההתאהבות בתינוק באה מאוחר יותר, וזה לא אומר שאתן אמהות פחות טובות. לפעמים האמא צריכה קצת זמן כדי להכיר את התינוק, לחוות עימו חוויות נעימות, זמן איכות כמו בבייבי יוגה וכו...

ההתאהבות בתינוק שלכן יכולה להתרחש גם לאחר כמה שעות או כמה ימים.

אם אתן מרגישות מצוקה, חשוב מאוד לפנות לעזרה רפואית או לדבר עם עובדת סוציאלית של בית החולים. אל תחששי לדבר ולהביע את הרגשות שלך. חשוב לפתוח אותן כדי לא להגיע לדיכאון לאחר לידה, וכדי לזהות דיכאון לאחר לידה בזמן.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו