התמודדת עם אלימות בשעת הלידה? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

התמודדת עם אלימות בשעת הלידה?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 24.12.2022

התנועה לחופש בחירה בלידה משיקה מחדש את ״קו ליולדת״ - קו סיוע ליולדות, שנותן מענה מגוון, החל ממתן מידע ועד ליווי, ושם דגש רב על תמיכה ומתן סיוע לנשים אשר חוו פגיעה במהלך ההיריון או הלידה, טיפול לא הולם, הפרת זכויות, דיבור פוגעני, טראומה וכדו׳.



מאת: רעות אלינגר, מנהלת קו הסיוע ליולדת, התנועה לחופש בחירה בלידה.


התמודדת עם אלימות בשעת הלידה?
לידה, אחת מהחוויות המכוננות שנשים זוכות לחוות. חוויה משמעותית שחלקנו מבקשות לחוות אותה לפחות פעם אחת בחיים.
אנחנו מתכוננות אליה, פיזית, רגשית ונפשית שבועות ארוכים, ומפתחות רצונות לתהליך ודרך לידה המתאימה עבורנו, גם ביודעין שעלולים להיות גורמים שישפיעו על כך. 
סך הכל, לידה היא הליך טבעי, אבל לצערנו מערכת הבריאות הישראלית, (כמו במקומות נוספים בעולם), רואה בלידה אירוע רפואי המצריך פיקוח וניטור בשל הסיכון לחיי האישה והיילוד. היא פחות ופחות רואה את האשה היולדת כפרט, בעלת זכויות על גופה ומתוך כך, בעלת יכולת וזכות לקבל החלטות מודעות לפני, בזמן ואחרי הלידה.   
בשל התפיסה שרואה את הלידה כתהליך רפואי, ובשל גורמים אחרים, לצערנו נשים רבות אשר מגיעות לבתי החולים ללידה, נקלעות לאירוע פוגעני שעלול להותיר בהן טראומה ממשית שנשארת איתן לאורך שנים.  כמי שמנהלת את קו הסיוע של התנועה לחופש בחירה בלידה, אני יודעת לומר שהרבה יותר מידי נשים בישראל מדווחות שבמהלך הלידה הן נתקלו בחוסר רגישות משווע, בזלזול, בחוסר הכלה או הקשבה, בהתערבויות רפואיות שאינן מבוססות ראיות ו/או נעשות ללא רשותן, ביחס מתנשא ובפציעות של גוף ונפש. 
 
התנועה לחופש בחירה בלידה משיקה מחדש את ״קו ליולדת״ - קו סיוע ליולדות, שנותן מענה מגוון, החל ממתן מידע ועד ליווי, ושם דגש רב על תמיכה ומתן סיוע לנשים אשר חוו פגיעה במהלך ההיריון או הלידה, טיפול לא הולם, הפרת זכויות, דיבור פוגעני, טראומה וכדו׳.
 

מצורפות כאן עדויות של נשים שחוו אלימות וטראומות קשות בתהליך הלידה:

שני( שם בדוי) בחרה ללדת בבית חולים גדול במרכז הארץ, זו היתה הלידה הראשונה שלה והיא רצתה ללדת באופן טבעי. אחרי קרוב ליממה עם צירים כואבים מאד, שני ביקשה וקיבלה אפידורל. המיילדת ברגישות והבנה, כיבתה אורות בחדר והציעה לה ולמלווים לישון כדי לנוח ולאגור כוחות. היולדת נרדמה מייד. תוך פחות מרבע שעה נכנס רופא לחדר, לא הציג את עצמו, הדליק אורות והתיישב מול המחשב. הטלפון הנייד שלו צלצל בקול גדול ללא הפסקה והוא ענה לכל צלצול בקול רם ובלי שום התנצלות.
אחרי כמה זמן, שני ביקשה בקול רך שיאפשר לה לנוח. הנה מה שהוא אמר לה בתגובה: ׳את באת לפה ל-ל-דת, לא לישון, בגלל זה קוראים לזה חדר לידה ולא חדר שינה.
 
רותם (שם בדוי) משתפת שבלידתה הראשונה, בעת שנחה לאחר מתן קבלת אפידורל, הגיעו לאורך כל הזמן אנשי צוות, אשר נגעו בבטנה, דיברו מעל ראשה על ניתוח קיסרי עקב האטות בדופק, ואף באחד הרגעים התעוררה בבהלה מרעש חזק של צפצפה קרובה לפתח צוואר הרחם, וכששאלה מה פשר הרעש, הצוות צחקק והסביר שמנסים להעיר את תינוקה. 
 
בסקר שערכנו השנה בתנועה לחופש בחירה בלידה, בו השתתפו  1700 נשים שיילדו בישראל בחמש השנים האחרונות, עלה שכל יולדת חמישית יצאה מצולקת מהלידה שלה, אותה הגדירה כטראומתית או לכל הפחות - נוראית.
32 אחוזים מהיולדות דיווחו כי חוו דיבור פוגעני, יחס לא מכבד או הזנחה, מצד אחד או יותר מא.נשי הצוות. הרוב המכריע של הנשים, 68% אמרו שהצוות הרפואי לא כיבד את פרטיותן, רק מחצית מהנשאלות הרגישו שהיו מסוגלות להתערב בהחלטות הנוגעות לגוף וללידה שלהן מבלי לחשוש מפגיעה באיכות הטיפול בהן, ו 26 אחוזים דיווחו על אלימות מצד א.נשים הצוות. 
 

אלימות מיילדותית (אלימות בשדה הלידה)

אלימות מיילדותית הוא מושג מדובר ומוכר בעולם (obstetric violence) המצביע על התעללות מנורמלת בנשים במהלך ההיריון ותוך כדי הלידה ועל ניסיון לשלוט בגוף האישה ובבחירותיה ובכך לפגוע באוטונומיה שלה ובכבודה.  
 
הקו ליולדת הוקם במטרה לסייע בין היתר לנשים שנפגעו, בדרך של תמיכה, תיקוף האירוע והמשגתו, וליווי במישורים נוספים במידה ותרצה. 
 
ניתן לפנות לקו ליולדת דרך הטופס המצורף: 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו