לא רוצה, התמודדות יצירתית עם ילד לומד לעמוד על שלו - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

לא רוצה, התמודדות יצירתית עם ילד לומד לעמוד על שלו

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 07.12.2009

זה מתחיל בערך בגיל שנתיים ונמשך בתדירות ובעוצמה משתנה לאורך כל החיים: הילד מבקש עצמאות ועושה זאת לא פעם דרך התנגדות לנו ההורים. "לא רוצה" היא תגובה אופיינית לגילאי שנתיים ומעלה.



מאת: בת-שיר סולמי


לא רוצה, התמודדות יצירתית עם ילד לומד לעמוד על שלו

לפתע, בלי שבכלל שמנו לב, הפך המלאך הקטן שלנו לסורר המקטרג כל החלטה שלנו בפסיקהקצרה והחלטית: "לא רוצה". התמודדות לא פשוטה לנו כהורים ובחינת סבלנותנו ומידת הגמישות והפתיחות שאנחנו רגילים לה. לעתים קרובות אנו נאלצים להתמודד עם ה"לא רוצה" מול עיניהם הבוחנות והשופטות של השכנים, קרובי המשפחה ואפילו אנשים זרים.

אחד השלבים המכריעים בהפיכתנו להורים ניצב דווקא מול הצורך להציב גבולות, להחליט ולהכריע ולטול את המושכות לידינו. איך נעשה זאת בצורה שתצמיח את הילד להיות מבוגר בעל חשיבה גמישה וזורמת ואותנו להיות הורים מטיבים בעינינו?

אני אומר לא – משמע אני קיים

תיאורטיקנים רבים בפסיכולוגיה מתארים את גילאי שנתיים-ארבע כשלב שבו בונה הילד את הנפרדות שלו מההורה על-ידי יצירת אוטונומיה וביסוס העצמאות שלו (פרויד, אריקסון). הילד עושה זאת בעיקר בהתנסויות, בהן הוא מתאמן ובודק את גבולות הביטחון הן עם הדמויות הבוגרות שמסביבו,  והן עם הטריטוריה בה הוא נמצא. במילים אחרות, ברגע שהילד מבין כי יש לו את האפשרות לומר "לא", הוא מבין כי הוא ישות נפרדת מאימא ומאבא. אם נשים לב נראה כי המילה "לא" מופיעה כבר בין המילים הראשונות שהילדים לומדים לומר. ילדים שעדיין לא מדברים מביעים את ההתנגדותעם הראש לשלילה.

האם היות התופעה אוניברסאלית וטבעית מקלה עלינו באותם רגעים לחוצים שבהם אנו ממהרים לעבודה והדבר היחיד שמעכב אותנו הוא סירובו של ילדנו לשתף פעולה ולצאת איתנו מהבית? ממש לא, בדיקת הגבולות של הילדים מתרחשת פעמים רבות דווקא באותם זמנים ומקומות בהם אנחנו הכי לא מוכנים אליה, אצל סבא וסבתא, במהלך חופשות משפחתיות, בקמפינג עם חברים, או בסיטואציות שגרתיות שנעשות כמעט על אוטומט.

הצבת גבולות בשילוב תמיכה והכלה

  • כדאי להתבונן בתגובות שלנו כהורים ולבדוק האם אנחנו לא מגיבים מצדנו בעקשנות לנוכח ההתנגדות שמגלה הילד ונכנסים עימו למאבקי כוח. ילדים בגילאים הצעירים מעוניינים להתנסות בעצמם ולקבל את התחושה שהם יכולים לבצע ולהחליט בעצמם.
  • כדאי לנו לסמן לעצמנו את התחומים בהם אנחנו עומדים בעקביות על המשמר, לעומת תחומים בהם ניתן לילד את ההחלטה בעצמו.
    לדוגמא: שמירה על צחצוח שיניים יומיומי כערך בל יבוטל, לעומת בחירה של הילד באיזה חדר הוא מעוניין לצחצח. או למשל שמותר לצייר רק על הדף, לא על הרצפה ולא על המפות, אך רק הילד מחליט מה הוא מצייר על הדף או מתי
    .
  • במידה וזיהינו קושי מסוים של הילד, אפשר להקדים ולהודיע לילד כי בעוד 5 דקות נעבור יחד לפעילות ממנה הוא נרתע. אחרי 3-4 דקות נודיע שעוד דקה ואז כשנעבור לפעילות כשהילד כבר מוכן לכך. המשא ומתן המקדים מעניק לילד תחושה שמתחשבים בדעתו, גם אם הוא עדיין לא ממש מביןאת תחושת הזמן בדקות. לאחר מספר פעמים תשמעו את הילד בעצמו אומר: עוד 3 דקות...
  • אפשר לתת לילד שתי אפשרויות לבחור ביניהן: או שאתה מתפשט בעצמך או שאנחנו נוריד לך את הבגדים, בדרך זו מבין הילד שיש בידיו את האפשרות לקחת אחריות על מה שמתרחש.
  • במידה והתעקשנו והילד נכנס להתפרצות זעם, כדאי להתמיד בהחלטה, גם אם נראה לכם ששגיתם והמאבק היה מיותר, כדי למנוע למידה של הילד שההתפרצות שינתה את דעתנו ושווה לו להתמיד בהתפרצויות במקרה הצורך...
  • בואו נזכור שילד לומד בדרכים רבות, ילד לומד מחיקוי, מהתנסות ומהתיווך שהוא מקבל מהמבוגר. אם ננהג אנחנו בגמישות, בסובלנות ובעקביות, הילד יחקה אותנו וירפה מההתנגדות. שכן, ברוב המקרים מדובר בשלב בהתפתחות ולא בתכונה של הילד. יחד עם זאת, לכל ילד יש את האופי איתו הוא בא לעולם ועקשנות היא תכונה שאותה יש לכל ילד בעוצמה משתנה על הרצף. אם נדע לנשום עמוק בתוך סיטואציות שקשה לנו בהן, אם נזהר שלא לשבור את רוחו של הילד, ייתכן שגם ילד עקשן מטבעו ירפה ויתגמש עם הזמן.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו