החומרים מהם עשויה החולצה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

החומרים מהם עשויה החולצה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 07.12.2006
נדבר על בדים מסיבים טבעיים,סינתטיים או עשויים. למה זה משנה לנו? מה הכוונה בבד נושם ? מדוע לספורט יש לבחור בצירופי סיב שונים מאשר בבגדי עבודה? (למשל, בדים מבודדי חום... וקור...)

החומרים מהם עשויה החולצה


מאת: אורלי שי
- המרכז לסטיילינג

ההבדל בין החומרים שמרכיבים את הבד ולמה זה חשוב לנו כקוני אופנה וטקסטיל


לידהנדבר עלבדים מסיבים טבעיים,סינתטיים או עשויים. למה זה משנה לנו? מה הכוונה בבד נושם ? מדוע לספורט יש לבחור בצירופי סיב שונים מאשר בבגדי עבודה? (למשל, בדים מבודדי חוםוקור...). חלק מהפרמטרים הרלוונטיים הם:

טקסטיל- תהליכי יצור הבד
חומר גלם- סיבים טבעיים- מהצומח מהחי או ממינרלים, סיבים מלאכותיים- מהצומח, סיביםסינטטיים- מולקולות
אופן טווית החוטים- אריגה, סריגה, הטבעה
אשפרה- צביעה, הלבנה, ריכוך

טבעי, סינטטי או מעורב- סוגי אריגים:

כדילטפל בבגד נאמנה ולבחור בגדים שישרתו אותנו נכון כשחם או קר יש לזהות תחילה את הרכבהבד - טבעי, סינטטי או מעורב מסיבים שונים. כל הרכב בד מגיב אחרת לחום, קור זיעה, סחיטה, יבוש, תלייה ולצביעה. המידע הבסיסי על הרכב החומרים מצוין על תוויות הבגד.

סיבים טבעיים: סיבים הקיימים בטבע, ומיוצרים מהצומח או מהחי. ניתן לטוותאת הסיבים לחוטים ללא שינויים כימיים בהרכבי חומר הגלם. בין הבדים האלו נמניםהכותנה, הפשתן, המשי, הפרווה, הצמר, האנגורה, הקשמיר ועוד.

סיביםמלאכותיים: עשויים מחומר גלם הקיים בטבע, אבל לא ניתן לטווות אותו לחוטים ללא מגעיד אדם. את החומרים מעבדים עד ליצירת סיבים, ללא שינויים כימיים גדולים בהרכבם. כךלמשל ויסקוזה הוא סיב מלאכותי שמופק מגרעיני הכותנה

סיבים סינטטיים: הרכבכימי שלא קיים בטבע, ומיוצר על ידי האדם. בין הבדים האלו ניתן למצוא את האקריל, הפוליאמיד (ניילון), הפוליאסטר, סיבים אלסטיים (לייקרה) ועוד. היכולת שלנו ליצורסיבים מלאכותיים והעובדה שרוב הבדים מורכבים מסיבים שונים מספיקה לבלבל את גדולי

המומחים, פשוט קראו מה כתוב על תוויות הוראות היצרן, ותיישמו את זה.

עכשיו, כשההבדלים בין חומרי הבסיס המרכיבים את הבדים ידועים, אפשר לעבור הלאה. הנה המפתחלטיפול נכון ויעיל שיאריך את חיי הבגד שלכם ועוד כמה טיפים שיעזרו לכם להחליט האםמשבר הכביסה ניתן לתיקון.

סיבים טבעיים:

לסיבים הטבעיים ישיכולת מופלאה לספוג לחות. הם מתקמטים בלחות כמו שיער מתולתל אחרי פן ביום לח. איןלהם בעיה להתגהץ בחום גבוה. בגלל יכולת הספיגה הם נצבעים בקלות והראשונים לאבד צבע. הם סופגים טוב לא רק צבע, אלא כתמים וזיעה ומתייבשים לאט. הסיבים הטבעיים גמישיםותופסים את צורת הגוף.

כמו שלנו מותר פן מותר לגהץ אותם.

לקבלתגיהוץ חלק ואחיד גהצו בגדים מסיבים טבעיים בעודם לחים או הרטיבו מעט לפניהגיהוץ.

קל לצבוע אותם והצבע תמיד נראה עמוק וברור אבל באותה קלות בה הםנצבעים כך הם מאבדים מצבעם בכביסה. לכן מומלץ, לכבסם בחום נמוך או בינוני גם אובמיוחד כבסים לבנים. חום מים נמוך עד בינוני נע בין 70-40 מעלות (תלוי ברמתהליכלוך).

אם התכווצה לכם בכביסה חולצה מסיב טבעי, חממו מגהץ על חום גבוה, משחו את הבגד ביד אחת וביד השנייה בעזרת קיטור המגהץ תוכלו להחזירו לגודלוהמקורי.



כותנה היא לבנה? ממש לא. אז איך מלבינים?

רביםמאמינים כי צבעה הטבעי של הכותנה הוא לבן אולם הם טועים. בעצם הוא נוטה לבז'. הבגדים הלבנים עוברים תהליך מיוחד של הלבנה בחומרים כימיים שונים. אפשר לשמור עלהלבן ואפילו להלבין באופן ביתי אבל עד גבול מסויים.

ככל שנכבס את החולצותהלבנות שעשויות כותנה בחום גבוה יותר, הן יחזרו לצבען הטבעי הדהוי. כשאנו מכבסים אתהסדינים המגבות ו"הלבנים" בחום גבוה (85-90 מעלות), אנחנו מורידים לכלוכים קשיםאולם גם את ההלבנה. דולההפתרון: הכניסו טבליית אקונומיקה לתא יחד עם אבקת הכביסה.

ניתן להלבין סיבים טבעיים על ידי אקונומיקה וכיבוס בחום גבוה מאוד (90-95מעלות), אבל יש
להיזהר. עם הזמן הבד מצהיב, זו רק הארכה של חיי הלובןבבגד.

אל תנקו את הבית בבגדים שאתם אוהבים. אם יש לכם נקודות בורדו בהיראו בז' במכנס השחור/כחול, הוא כנראה מאריג טבעי שפגש אקונומיקה או חומר ניקוי קטלניאחר.

השתדלו לקנות את פרטי הלבוש הלבנים בזול כדי שלא תאכלו את הלב אםתיאלצו להפוך אותם לחלק מסמרטוטי הניקוי בבית.

שמיכה מנוצות פוך: אלתחששו לכבס מדי עונה את שמיכת הפוך שלכם. 40 מעלות, פעולת כביסה עדינה עם סחיטהעדינה והכי הכי חשוב - יבוש במייבש לזמן ארוך. על הפוך להתייבש כליל כדי שלא תישארבו לחות בכלל.

סוודרים משיער טבעי

זהירות! גם צמר הוא סיבטבעי, ומכאן שהוא מבודד מצוין וסופג מים מצוין. מצד שני, מים חמים ביחד עם הסחיטותבזמן הכביסה, יכווצו ויהפכו אותו לבד דחוס שלא יזכיר כלל את הסוודר היוקרתי שהואהיה לפני. סוודרים מסיבי צמר טבעיים מכבסים ביד או בחום נמוך בפעולת כביסה עדינהללא סחיטות. לייבוש לא תולים אלא פורשים את הבגד במקום מוצל

טיפול בסיביםמלאכותיים

המחסור בסיבים טבעיים עודד פיתוח סיבים חדשים ונולדה לנוהוויסקוזה. מדובר בבד נעים, סופג לא רע, שומר על הצבעים בזמן הכביסה, בעל ברקומתגהץ במגע עם חום הגוף. מצד שני, הוויסקוזה מתלקחת בקלות ותופסת חשמל סטטי וכמוכן אסור בשום אופן לסחוט אותה בחוזקה.

טיפול בסיביםסינטטיים

כל עוד הסיבים הסינתטיים מעורבים באחוזים גבוהים של סיביםטבעיים, הם מתנה משמיים. היום יש סיבים סינטטיים שגורמים לבגד להימתח, להתייבש מהריותר, לשמור טוב יותר על צבעו, לא להתקמט ועוד. שחקני כדורגל וכדורסל לובשים בגדיםמבדים סינתטיים לחלוטין שאינם סופגים נוזלים, כדי שהבגד לא יתמלא בזיעה ויכבידעליהם בזמן המשחק. הביגוד על כן מעוצב בגזרות רחבות שיאפשרו לזיעהלהתייבש

גיהוץ בחום נמוך עם נייר אפיה מעל או אריג טבעי, תמיד לנסות קודםבמקום נסתר של הבגד.

גיהוץ בחום נמוך מתאים לאריגים או סריגים. משטחיפלסטיק כמו ווניל (דמוי עוד מבריק) לא מגהצים כלל.
דולה
הסיבים הסינטטיים אינםמתכווצים ואינם מאבדים מצורתם, הם עמידים בכביסות (לא ב-90

 מעלות ) וצבעם יציב.

מומלץ לכבס חזיות ביד אבל מי שלא רואה את עצמה מקרצפת, יכולה לאגור את כלהחזיות בשקית כביסה או בציפית קטנה ולדאוג לסחיטה עדינה. לא לייבש במכונת ייבושואם בכל זאת אז באוויר קר בבקשה.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו