משבר הילד השני - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

משבר הילד השני

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 19.08.2009

אם חשבת שחייך השתנו מהקצה אל הקצה עם בואו של ילדך הראשון, אם חשבת שהתרגולת של החודשים הראשונים: הקימה התכופה בלילות, כאבי הוצאת שיניים והביקורים בטיפת חלב הפכו אותך לאמא מיומנת – מצפה לך הפתעה לא קטנה עם בואו של הילד השני. לעיתים מדובר בשינוי גדול בהרבה מזה שהתרחש עם בואו של הראשון. למעשה, בואו של השני הופך אתכם מזוג עם ילד למשפחה.



שירי כבודי-אביב

משבר הילד השני

אם חשבת שחייך השתנו מהקצה אל הקצה עם בואו של ילדך הראשון, אם חשבת שהתרגולת של החודשים הראשונים: הקימה התכופה בלילות, כאבי הוצאת שיניים והביקורים בטיפת חלב הפכו אותך לאמא מיומנת – מצפה לך הפתעה לא קטנה עם בואו של הילד השני. לעיתים מדובר בשינוי גדול בהרבה מזה שהתרחש עם בואו של הראשון. למעשה, בואו של השני הופך אתכם מזוג עם ילד למשפחה.

 

להיות בהריון שני

נכון, כמעט כל הנשים סביבך, אמך, אחותך, חברותיך – עברו את זה, אבל עבורך מדובר בפעם הראשונה. בדומה להריון הראשון, מדובר בהתרגשות לא קטנה, אחרי הכל –אתם עומדים להפוך למשפחה! בשונה מההריון ההוא – הפעם, את לא יכולה להיות כל כך מסורה לכל רחש, לכל מצב רוח עכור או לכל השתנות קטנה בגופך. אם בהריון הראשון חיכית למועד הנכון להפיק לעצמך אלבום תמונות לגופך המתעגל – סביר להניח שהרעיון הזה לא יחלוף בראשך בהריון השני. בין בחילה אחת לאחרת, בין הצרבות, כאבי הגב, העייפות והקושי תצטרכי להמשיך להתמודד עם ילדך הגדול שנגמל בדיוק עכשיו מחיתולים או שמתחיל את גיל שנתיים הנורא.

תתחילי להתרגל: החיים ללא ההנחות, ללא פרישת תשלומים: התמודדות כאן ועכשיו עם עצמך ועם העולם התובעני שמחוצה לך. פעמים רבות תחושי שאת לא באמת בוחרת, אלא מתנהלת. מכבה שריפות. מצד שני – זכרי שההריון הוא תקופת הסתגלות משמעותית מאוד לחיים העומדים להשתנות. זוהי תקופה לתרגל ולהסדיר חוקים חדשים בבית. כאלה שיקלו עליך עם בוא העולל החדש.

 

המעבר למשפחה – התמודדות פסיכולוגית

בואו של תינוק חדש לבית שעד כה גדל בו ילד יחיד מהווה מהפכה בסדרי עולם, מהפכה שהיא לא פחות דרמתית מזו שהתרחשה, כמעט ברגע אחד, עם בואו של יורש העצר. זה לא רק שאתם צפויים ללילות ללא שינה ולכל ההתמסרות שדורש תינוק בן יומו, אלא להתמודדות נוספת ולא פחות אינטנסיבית במישור הפסיכולוגי מול הילד הגדול.

עבור ילדים בכורים, הרגילים שכל תשומת הלב מופנית אליהם, כמעט בכל רגע נתון – ההכרח להתחלק במשאב יקר הערך של תשומת לב ההורים והסביבה עם עוד ייצור היא דרישה מוגזמת לגמרי ובכלל לא לגיטימית.

 

הם שהופעתם באלבום התמונות המשפחתי היתה בלעדית, שזכו לכל הקליקים במצלמה נאלצים עתה לצפות ביצור מוזר שתופש את כל הבמה, מרכז אליו את כל הפלשים. כמה שזה לא פייר!!! שכיחה מאוד דרישתם של הבכורים כי אחיהם הקטן, שזה מקרוב בא, יחזור לבטן של אימא, או שמישהו יעשה משהו ויעלים אותו מהשטח. אמירות מהסוג הזה הן טבעיות לחלוטין. יתרה מכך: חשוב שתתנו לילדיכם לבטא אותן ללא שיפוט וללא ביקורת.

 

השלמה עם המציאות החדשה

אחד המסרים שחשוב מאוד להעביר לילדים בכורים הוא שמותר להם להרגיש את כל הרגשות המופיעים בהם לנוכח בואו של תינוק חדש הביתה (נסו להתחבר לעולם מזווית ראייתו: לפתע הוא לא מרכז העולם, המבוגרים כולם מגרגרים ומתייחסים לרך הנולד וכמעט לא שמים לב לנוכחותו, להישגיו...). יחד עם הלגיטימציה לרגשות ייתכן מאוד שתצטרכו להציב גבולות למעשים ולהתנהגויות שיבואו כתוצאה מהמצוקה שהוא חש: קשקוש בלורדים על הספה בשעה שאמא מניקה, חוסר רגישות (ואפילו אלימות של ממש) כלפי האח הקטן, התפרצויות זעם ועוד ועוד מופעים של תסכול וכעס. 

 

תקופה שעוברת

בתוך הכאוס שייווצר בקרוב בביתכם חשוב לזכור שזאת רק עוד תקופה -  והיא עוברת. כדאי למצוא בתקופה הזו מקורות לקבל הזנה נפשית, כוחות, הבנה ותמיכה. בילוי משותף עם חברות שכבר "היו בסרט הזה" יכול להועיל מאוד. גם לקבל עיסוי על בסיס קבוע יכול להרפות קצת את המתח המצטבר בגוף ולאפשר מרחב חדש לנפש. והכי פשוט ויעיל יהיה לקבל עזרה: בכסף, ממשפחה או מחברים. מישהו שבואו ירווח קצת את האווירה. ויאפשר לכל אחד מבני הבית למצוא מחדש את מקומו.


המאמר באדיבות
ebook – פיתוח תמונות




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו