איך להפעיל סמכות מול הילד ולשמור על אוירה חיובית - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

איך להפעיל סמכות מול הילד ולשמור על אוירה חיובית

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 12.12.2006

הרבה עימותים מיותרים נוצרים כתוצאה משמוש במילים שיוצרות אוירה שלילית של מאבק כוח.  כשהילד מרגיש זאת, הוא נכנס למאבק כוח עם המבוגר. במצב זה, ידו של הילד בדרך כלל על העליונה. לפעמים בלתי נמנע מלהיכנס למאבק כוח. אך חשוב שתחסכו זאת לדברים החשובים באמת, אחרת כל היום הופך לשורה של עימותים והאוירה נעשית עכורה.



איך להפעיל סמכות מול הילד ולשמור על אוירה חיובית  

מאת: אביטל יעקובי, פסיכולוגית התפתחותית וחינוכית מומחית

 

הרבה עימותים מיותרים נוצרים כתוצאה משמוש במילים שיוצרות אוירה שלילית של מאבק כוח.  כשהילד מרגיש זאת, הוא נכנס למאבק כוח עם המבוגר. במצב זה, ידו של הילד בדרך כלל על העליונה. לפעמים בלתי נמנע מלהיכנס למאבק כוח. אך חשוב שתחסכו זאת לדברים החשובים באמת, אחרת כל היום הופך לשורה של עימותים והאוירה נעשית עכורה.

 

להלן מספר טיפים ודוגמאות למסור את המסר החינוכי לילד תוך התייחסות בכבוד אליו ומבלי ליצור אוירה שלילית בבית.

 

א.       לדבר במונחים של חוקים כלליים במקום פנייה ישירה לילד:

במקום: "אל תכה."

עדיף: "אצלנו במשפחה משתמשים במילים, לא במכות."

 

ב.       לברר ולהזכיר לילד את הכלל ואת ההגיון שעומד מאחוריו במקום רק לבטא את האיסור: כאשר הילד מבין ויודע להסביר למה החוק קיים, הוא יפנים אותו טוב יותר ומהר יותר. עם זאת, היזהרו שההסבר לא יישמע כהתנצלות.

במקום: "אסור לשחק בגפרורים."

עדיף:  "מה החוק שלנו לגבי משחק בגפרורים?" אפשרו לילד לענות. "בשביל מה קיים החוק הזה?" אפשרו לילד לענות. "מה אתה צריך לעשות עכשיו?"

 

ג. להימנע משימוש במילות שלילה כמו: "לא", "אסור" וכו' ובמקום זאת להציע מה כן. המילה "לא" אוטומטית יוצרת תגובה של התגוננות או של תוקפנות מצד הילד (ואם תחשבו על כך טוב, גם אצלנו המבוגרים המילה הזו לא מוציאה מאיתנו את הטוב...)

          במקום: "טל, לא לרוץ מסביב לבריכה."

           עדיף: "זה מאד מסוכן לרוץ סביב לבריכה. אתה יכול לרוץ על הדשא."

          

ד.       אם הילד נכשל משום שלא ציית לכללים, אל תחגגו ותגידו לו: "אמרנו לך".

כשאתם אומרים לו זאת, אתם לא מתייחסים באמפטיה אליו אלא משדרים: "אחד אפס לטובתנו". זו גישה שמזמינה מאבקי כוח.

במקום: "אמרתי לך שתיפול."

עדיף: "אני מאד מצטער ששכחת את הכלל שלנו שאסור לרוץ בבריכה."

 

ה.      הימנעו משימוש במילים מעליבות גם כאשר הילד מוציא אתכם מן הכלים.

 כשילד נעלב וחש מושפל, הוא לא לומד לשפר את התנהגותו וסביר להניח שאתם תרגישו אח"כ רגשות אשמה.

במקום: "אתה בלתי נסבל"

עדיף: "זה ממש לא נעים לי כשאתה מתנהג כך."

 

ו.        להימנע מלהאשים את הילד. במקום זאת, הסבירו לו מדוע זה לא נעים ולא מקובל ומה התוצאה של ההתנהגות שלו.

במקום: "אתה משגע אותי."

עדיף: "כשאתה מילל זה לא עושה לי חשק להקשיב לך. איך אתה מרגיש כשמדברים אליך ביללות? תדבר במקום לילל ואז אוכל להקשיב לך. "

 

ז. להפחית את השימוש באיומים: "אם....אז". במקום זאת: "השתמשו ב"אחרי ש...אז"

"אם...אז" נשמע כמו איום והתניה ומזמין מאבק כוח.
במקום: "אם לא תאסוף, לא אקח אותך לקניון."

עדיף: "אחרי שתאסוף, נוכל לצאת לקניון." או: "בוא תאסוף מהר ואז יהיה לנו זמן ללכת לקניון."

 

ח.כאשר הילד מכעיס אתכם, אל תשתמשו בהכללות על האופי שלו או על אישיותו.

הקפידו להגיב עניינית על ההתנהגות הלא ראויה והביעו אמון בכך שהוא יכול אחרת.

במקום: "את ממש ילדה קמצנית."

עדיף: "חבל שאת לא מוכנה עכשיו לכבד את אחיך. אני יודעת שאת ילדה שיודעת לתת ולהיות נדיבה."

 

ולסיכום: נסו להעיר רק על הדברים החשובים. הבחינו בין הטפל לבין העיקר. כאשר אנו מעירים לילד על כל צעד, הוא מפסיק להקשיב, נאטם, ואז כשמשהו חשוב באמת, הוא כבר לא יקשיב לנו.

ועוד: עימדו אחרי מה שאתם אומרים. אם אמרתם שאתם לא מרשים, אל תסתפקו במילים, תדאגו שמה שאמרתם יוצא אל הפועל. אחרת, חבל על המילים....... הן הופכות לעלים שעפים עם הרוח.......

 

מותר וצריך להגיד "לא", "אל" וכו'. אך שימרו את המילה הזו לאיסורים שמהווים עבורכם קו אדום ולא לאיסורים הפחות חשובים. למשל: "לעולם אל תרוץ לכביש. אני לא מרשה."




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו