קוסמטיקה לפני ובתקופת ההריון - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

קוסמטיקה לפני ובתקופת ההריון

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 31.12.2010

 אישה המתכננת הריון ואישה בהריון צריכה לדעת שכל מה שאנו שמות על העור עובר דרך העור לכלי הדם ומשם יכול להגיע גם לעובר. רוב המוצרים הקוסמטיים מכילים כימיקלים שחלקם מאוד רעילים.



מאת: לוטי זילברמן,  מהנדסת כימיה המתמחה בתרופות וטוקסיקולוגיה


קוסמטיקה לפני ובתקופת ההריון

 אישה המתכננת הריון ואישה בהריון צריכה לדעת שכל מה שאנו שמות על העור עובר דרך העור לכלי הדם ומשם יכול להגיע גם לעובר. רוב המוצרים הקוסמטיים מכילים כימיקלים שחלקם מאוד רעילים.

קבוצה מיוחדת של כימיקלים הנקראים פטלאטים( phtalates) נמצאים בלק לציפורניים, מוצרי קוסמטיקה וטיפוח, סבונים ושמפו. מקבוצה זו רצוי להמנע בזמן ההריון. הם עלולים לגרום לפגמי לידה, להתפתחות לקויה של אברי מין של בנים, וגם עלולים לפגוע בלב ובריאות.

 

צבעי שיער - כשמורחים את הצבעים על השיער, במיוחד באזור השורשים, חלק מהכימיקלים חודרים דרך העור ועלולים להגיע עד לעובר. קשה להעריך איזה אחוז מהחומר חודר. מחקרים חדשים קושרים בין צביעת השיער בזמן ההריון וסרטן בקרב הילדים. רצוי להתייעץ עם הרופא המטפל, שכנראה ימליץ להשתמש צבעים ללא חמרים מסוכנים. למיטב ידיעתי אין בנמצא צבעים לשיער שלא מכילים חמרים מזיקים. גם צבעים עם חומרים "טבעים" מכילים את אותם חומרי בסיס מזיקים, עם תוספות של אלוורה או צמחים אחרים.

 

לאלו שאינן מוכנות לוותר על צביעת השיער, ה-fda (מנהל המזון והתרופות של ארצות הברית פרסם מספר המלצות:

  • להשאיר את הצבע על השיער לזמן קצר ככל שניתן
  • לשטוף היטב(!) את השיער עם מים אחרי הצביעה
  • להשתמש בכפפות במידה ועושים הצביעה בבית

המלצות אלו נועדו להפחית את הסיכון, אך כמובן הכי בטוח לוותר על צביעת שיער, לפחות בשלושת החודשים הראשונים של ההריון. השינויים ההורמונלים בזמן ההריון עלולים גם לגרום לתגובה שונה של השיער לצבע שיתבטאו בצבע לא צפויי ואולי גם לא רצוי.

מומחים ממליצים לכולם, אך במיוחד בתקופת ההריון, לבדוק הרכב המוצרים שבשימוש יום-יומי לטיפול בעור, כגון סבונים, שמפו, קרמים למיניהם ואפילו משחות שיניים העלולות להכיל מרכיבים רעילים.

 

הfda  אסר על שימוש ב-9 כימיקלים בהם משתמשים במוצרים קוסמטיים, בעוד שבאיחוד האירופאי אסרו השימוש ב-1000 כימיקלים(!).

בגלל המספר הרב של חומרים רעילים, הם מסומנים בקודים שלא כל אחד מכיר, ולכן רצוי להתייעץ עם הרופא המטפל או עם רוקח.

 

מספר דוגמאות:

  • צבעים שמוסיפים למוצרים קוסמטיים על מנת לעשות אותם יותר מושכים לעין מופיעים על התווית עם קוד fd&c + מספר (בארצות הברית) או עם האות e +מספר (הקוד האירופאי). במקרים רבים אלו צבעים סינטטיים שעלולים לגרום לסרטן.
  • ברוב המוצרים מופיע המילה "fragrance " (בושם בעיברית). הרכב הבושם עשוי לכלול עד כ-200 כימיקלים שחלקם עלולים לגרום לכאבי ראש, סחרחורות, פריחה, כתמי עור, שיעול והקאות. כנראה שכל אחת מאיתנו שמעה על תופעות כאלו כתוצאה משימוש בבושם או מוצרים קוסמטיים המכילים בושם שהרכבו אינו ידוע.
  • סודיום לאוריל סולפאט, מופיע לרוב בקיצור sls. חמר זה נמצא בשמפו, סבונים נוזליים, משחות שיניים, בקצף לניקוי פנים, קצף לאמבטיה. הכימיקל הזה עלול לגרום לגירוי העור, העיניים, עלול לגרום לנזק לרקמות הפה, כולל כיב. הרשימה היא ארוכה וניתן לקבל הסברים דרך המערכת.

 

מה עושים?

ישנם תחליפים או מוצרים שמזיקים פחות. שימוש במרכיבים טיבעיים וטיפולים מסורתיים תופסים פופולריות בקרב רופאי עור ומומחים בטיפולי יופי, יצרנים וכמובן הציבור. תחליפים אלו משימוש לטיפול בבעיות עור, כולל פסוריאזיס וכוויות. לדוגמה:

  • אלוורה הוא מרכיב נפוץ מאוד בתכשירי קוסמטיים, הנחשב כחומר פעיל לטיפול בעור.
    ג'ל האלוורה מומלץ מאוד להרגעת העור, למניעת ולטיפול במיקרים של כוויות שמש, מרפא חתכים שטחיים וכוויות מכל סיבה שהיא. יש להקפיד על טיב המוצר: הרכבו וריכוז החמר הפעיל. יש יצרנים שמוסיפים צבע ירוק על מנת לתת תחושה שמדובר במוצר טבעי, אך בפועל זה מפחית את הערך של המוצר. לגבי ריכוז החמר הפעיל רוב היצרנים נמנעים מלרשום זאת במפורש. אולם רשימת המרכיבים בנוייה כך שהמרכיבים יורדים בריכוזם ככל שמתקדמים ברשימה. החומר הכי מרוכז רשום ראשון, ולכן יש
    להעדיף ג'לים בהם האלוורה מופיעה בראש הרשימה. נהוג להוסיף את האלוורה להרבה תכשירים קוסמטיים, כולל משחות שיניים. ניתן למשל להשיג משחת שיניים בשם  "aloedent" .
  • שמן קוקוס - הקוקוס נמצא בשימוש במוצרי קוסמטיקה, קרמים, שמפו, סבונים ואפילו השמן עצמו משמש לטיפול העור. באזור האוקינוס השקט הוא נמצא בשימוש מזה מאות שנים. השמן משמש כנוגד חימצון, וכן מסייע בשמירה וחידוש של העור. השמן נספג במהירות בעור ומשאיר משטח חלק ונעים. דווח גם על שיפור במצב העור לאלה הסובלים ממחלות עור כגון אקנה ורוזאציה (rosacea).

שמן קוקוס נהדר לשיער כקונדישנר (מרכך). הוא מרכך את השיער ומחדש את עור הקרקפת. במקרה של קשקשים, מומלץ למרוח על השיער לפני החפיפה - התוצאות לעיתים טובות יותר מהתכשירים הרפואים. לגבי קרמים על בסיס קוקוס, חשוב לבדוק גם את יתר המרכיבים. אפשר לקבל תוצאות טובות מאוד בטיפול בעור עם שמן חוחובה, המכיל ויטמין e ועוד מוצרים דומים הנמצאים בחנויות הפארם. הם לא בהכרח יקרים ואתן יכולות להראות טוב עם מספר מועט של מוצרים.

  • מסכות בוץ - בין המוצרים הטובים של מפעלי ים המלח, מהדק את העור ומרכך קמטוטים (קרמים, סבונים ועוד). מסכת דבש תוסיף לחות לעור יבש ומסיכת חימר (clay) מנקה עמוק את הנקבוביות.
  • קילוף - המסלק תאים מתים ומשאיר את העור חלק, רך וזוהר יותר. ניתן להשתמש במתכון פשוט: מערבבים כף סוכר עם כפית שמן זית ומשפשפים בעדינות את עור הפנים. לנקות אחר כך עם מגבון לח.
  • ניקוי פנים - אפשר לעשות זאת עם סבון עדין המיועד לפנים או עם חליטות תה קמומיל, תה ירוק או כל תה צמחים.
  • תכשירי basq (pregnancy skin care) -יבוא מארצות הברית ובאישור משרד הבריאות בארץ. המוצרים מבוססים על רכיבים צמחיים ונבחנו ע"י דרמטולוגים. יש תגובות חיוביות ממשתמשות.

תכשירים אלו הם פתרון לאלו שאינן רוצות להכין לעצמן תכשירים כפי שהצעתי בסעיפים קודמים. מידע נוסף על המוצרים ונקודות הפצה באתר באסק;www.basq.co.il .

  • טיפול העור מתחיל מבפנים - העור שלכן משקף גם את מה שאתן אוכלות. תפריט מאוזן, עשיר בויטמינים ונוגדני חימצון עשוי לגרום למראה בריא יותר לעור ומעבר לזה יתרום לבריאות הכללית של האם והעובר.
  • חדשות טובות מעולם האיפור. לאחרונה ניתן להשיג בחנויות טבע מרקט איפור אורגני מבית nvey ecco.  התכשירים הם שילוב מדהים בין טבע לטיפוח. המוצרים מורכבים מפורמולות ביו אורגניות, המכילות צמחים כדוגמת קמומיל, שמן חוחובה שנבחרו בקפידה בתוספת של ויטמינים כגוןויטמין a,c,e ומינרלים רבים. השילוב עם התמציות בוטניות ואנטיאוקסידנטים מספקים מוצרים שהם לא מעניקים רק יופי אלה גם הגנה על עור.

יש לציין שאינם מכילים עופרת, טלק ועוד(חומרים רעילים) שיכולים לחדור דרך העור לכלי הדם וגם לעובר. פרטים נוספים באתר של היבואן www.nveymakeup.co.il

 

כל ההמלצות מתאימות בעצם לכל אישה שרוצה לשמור על הבריאות והיופי שלה.

 

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו