רשלנות רפואית בהריון ולידה - mamy

כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

רשלנות רפואית בהריון ולידה

  • חשדה שבתה סובלת ממחלה גנטית -הרופאים התרשלו באבחון

    חשדה שבתה סובלת ממחלה גנטית -הרופאים התרשלו באבחון

    פורסם ב: 12.09.2010

    אישה אשר חשדה שהתינוקת אותה היא נושאת ברחמה סובלת ממחלה גנטית חשוכת המרפא, ביקשה לשלול את החשד, ופנתה לרופאי קופת חולים מכבי בבקשה לבודקה.  לדברי האישה היא הדגישה לרופא המטפל, שבמידה והמחלה מקננת בתוכה היא תפנה לוועדה להפסקת הריון על מנת לבצע הפלה. הרופאים שלחו את האישה לבדיקה שגויה. התינוקת נולדה עם מחלה קטלנית.

  • מתרשלים בתפקידם

    מתרשלים בתפקידם

    פורסם ב: 04.05.2010

    בניגוד לדעה הרווחת, הריון ולידה הם אירועים רפואיים לכל דבר וגם בהם עלולות להתרחש תקלות בשל רשלנות של הצוות הרפואי. מה עלול להשתבש? כיצד ניתן למנוע זאת? ואיך ניתן לתבוע את הצוות הרפואי? מדריך מיוחד, על כל מקרה שלא יהיה.

  • רשלנות באבחון טרום לידה

    רשלנות באבחון טרום לידה

    פורסם ב: 09.07.2008

    מעטיםיודעיםזאת, אךאםילדכםסובלממוםמולדכלשהוניתןלתבועאתהרופאיםומוסדותהרפואהעלרשלנותרפואיתגם25שנהלאחרהלידה. עו"דדודפיילהמתמחהברשלנותרפואית, מתאר מה צריך להדליק אצלכם נורות אזהרה בחדר הלידה.

  • רשלנות רפואית במהלך הריון ולידה

    רשלנות רפואית במהלך הריון ולידה

    פורסם ב: 04.11.2007

    אין רגע מאושר בחיי משפחה בישראל כמו הרגע בו ההורים מתבשרים על כך שהאישה בהריון וכי עומד להיוולד להם ילד משותף. ברוב המכריע של המקרים הילד שיוולד יהיה בריא גם אם ניתן טיפול רפואי טוב וגם אם לא. בסקירתנו זו נתמקד במקרים בהם כתוצאה ממעשה או מחדל של רופאים (לא משנה אם בקופת חולים או בבית חולים או בתחנה לבריאות המשפחה או אפילו באופן פרטי) נגרם במהלך ההיריון או הלידה לילד או לאם נזק גופני או נפשי, שבגינו ההורים והילד תבעו וזכו לפיצוי כספי גדול.

  • חובת הגילוי במעקב הריון

    חובת הגילוי במעקב הריון

    פורסם ב: 26.01.2006

    לניהול מעקב ההריון חשיבות מיוחדת במניעת סיבוכים בלידה ומומים מולדים בעובר. בהתאם לדיני הנזיקין ולפסיקה, מנהל מעקב ההריון חב חובת זהירות ואחראי על שלומם של האם והעובר הגדל ברחמה ולכן מוטלת על כתפיו אחריות יוצאת דופן.

עמודים: 1 | 2