אומגה 3 – רכיב הכרחי בתזונה האימהית בתקופת ההיריון - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

אומגה 3 – רכיב הכרחי בתזונה האימהית בתקופת ההיריון

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 16.11.2009

חומצות שומן מסוג אומגה 3 קריטיות להתפתחותו התקינה של העובר. 60% ממוח העובר בנויים משומן ולכן חשוב כל כך שיסופקו לו אבני הבניין המתאימות – חומצות שומן מסוג אומגה 3.



מאת: ד"ר גיא גוטמן, מומחה לפריון, מיילדות וגינקולוגיה, המרכז הרפואי תל אביב, בית החולים ליולדות ע"ש ליס


אומגה 3 – רכיב הכרחי בתזונה האימהית בתקופת ההיריון

חומצות שומן מסוג אומגה 3 קריטיות להתפתחותו התקינה של העובר. 60% ממוח העובר בנויים משומן ולכן חשוב כל כך שיסופקו לו אבני הבניין המתאימות – חומצות שומן מסוג אומגה 3. העובר אינו יכול לייצר בעצמו את מזונו, והוא תלוי לחלוטין בתזונה האימהית, ועל כן כל כך חשוב שהאם תדע ותבין כיצד משפיע הרכב המזון שלה על התפתחות תינוקה.  ואכן, כמות מספקת של אומגה 3 במזונן של נשים הרות יכול להיות בעל השפעה משמעותית על עתיד ילדיהן. כאשר בדקו ילדים שנולדו לאמהות שהתזונה שלהן הייתה עשירה בחומצות מסוג אומגה 3, מצאו שיש להם iq גבוה יותר מאשר לילדים שאמותיהם לא צרכו מהן כמות מספקת. בנוסף נמצא כי רמת הראייה והשמיעה של ילדים אלה טובה בהשוואה לרמתן אצל ילדים אחרים,  וכי היכולות החברתיות שלהם גבוהות באופן יחסי.

 

רוב הנשים בישראל זקוקות לתוספת של אומגה 3 בזמן ההיריון

האיגודים המקצועיים המובילים בעולם לנושאי תזונה, ממליצים לכל אישה בהיריון לאכול מדי שבוע  שתי מנות דג, שמשקלן הכולל  360 גרם. אישה שצורכת כמות כזו של דגים, כך נקבע, איננה זקוקה לתוספי תזונה. ואולם, לא כל זן של דגים מכיל אומגה 3: בטונה, לדוגמה, ובוודאי בטונה משומרת, לא קיים סוג זה של חומצן שומן. בדגי סלמון ומקרל, לעומת זאת, חומצות שומן מסוג אומגה 3 קיימות בשפע.

 

המלצות אלה מהוות בעיה עבור הנשים הישראליות. צריכת הדגים השנתית הממוצעת של נשים ישראליות היא ארבעה קילוגרמים בלבד  - אפילו לא רבע מהצריכה המומלצת - ולכן בזמן ההיריון רובן המכריע  זקוקות לתוספת של אומגה 3. האם יש להן סיבה לחשוש מצריכת יתר של אומגה  3 בהריון? התשובה שלילית. מצב כזה הוא נדיר ביותר.

 

אומגה 3 הוא שם כולל לכמה חומצות שומן. אחת מהן, dha, חשובה במיוחד לתזונת העובר בעת ההיריון. מסיבה זו  על נשים הרות לבחור תוסף אומגה 3 שמותאם להן ספציפית ומכיל ריכוזים גבוהים של dha.

יש לציין כי גם לאחר הלידה, ממשיך התינוק לקבל  את חומצות השומן החיוניות באמצעות ההנקה, ולכן חשוב מאוד להמשיך לקחת את תוספי התזונה הייחודיים האלה בשנה הראשונה לחייו. התינוק זקוק לאומגה 3 גם לאחר גיל שנה, אך בגיל זה היא דרושה להתפתחותו חומצת שומן אחרת, מסוג epa.  כדי להחליט מהו התוסף המתאים ומתי כדאי לקחת ממנו –  מומלץ להתייעץ עם רופא הילדים.

 

בחסות אלספה 9 חודשים- אומגה 3 בהריון והנקה




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו